Alla inlägg under december 2009

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2009 20:22

Hade en skit jobbig morgon, försov oss, fick stressa, skulle göra naglarna och ha barnen hos en kompis under tiden..stress stress....får naglarna fixade och är på väg hem....fortfarande lite stressad och irriterad..... då.....
när jag står i rulltrappan...så känner jag plötsligt blickar som nästan bränner hål i min nacke...vänder mig om och en bit ner i trappan går det en kille...ser bra ut...ler.....han går förbi mig, stannar upp...verkligen stannar... tittar med sug i blicken och ler igen....sen går han vidare och försvinner runt huset....
Han gjorde min dag bra igen :)

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2009 22:11

Apropå mitt senaste inlägg.....


Vi ska va dom vi vill vara...hellre nu än efteråt ;)

 


Av from-som-ett-lamm - 17 december 2009 13:29

Har funderat på en sak....speciellt nu när jag dejtar lite...
När man börjar träffa någon, är man ju inte riktigt sig själv, på nåt sätt är man en sämre version av sig själv, lite flamsigare version av sig själv är man nog också....skulle ju va grymt praktiskt om man bara kunnde vara sig själv direkt, fan va cool man skulle uppfattas som då.

Man kan ju dessutom bli olika versioner av sig själv beroende på vem man träffar och när under livet, och såklart hur den andra speglar en eller hur den andra är......

Jag tex blir flamsigare om en person gör mig lite osäker eller med personer som man inte riktigt vet när dom skämtar eller inte......svårtolkade personer....
Jag blir allvarlig med personer som verkar djupa och allvarliga.....
Jag blir lite nervös och klumpig med folk som är lite fööör självsäkra.....som tom är lite överlägsna.....eller så gör såna människor mig bara irriterad....beror lite på, vilken "tid" jag befinner mig i.
Med coola människor kan jagvara mig själv....fast så klart en bättre version...
Oc för att inte tala om när man blir kär....fan....då blir man ju DUM...på riktigt...då e man helt klart en sämre version av sig själv...

Det skulle vara enkelt om man vara sig själv fullt ut alltid och med alla....då kanske folk skulle "stanna" lite längre...ge varandra en chans till...inte backa eller dra sig ur innan den riktiga personen som finns där under allt "skydd" hunnit fram...det vore nice...för oss alla.....

Av from-som-ett-lamm - 16 december 2009 00:32

Vad vill du säga när allt är sagt
vad vill du känna när någon tagit din makt
Vem vill du spela när du lagt alla kort
Hur vill du leva när tiden går för fort
Hur ska man våga chansa om man aldrig haft någon tur
Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd
Hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd

Ska jag falla...då ska jag falla fritt
Melissa Horn


Av from-som-ett-lamm - 15 december 2009 22:16

Jaha börjar bli dax att beskriva personlighet nr 4...

Mr Desperat
Kan se ut och ha vilken bakgrund som helst, men sannolikt har han dejtat läääänge och många men utan resultat.
Han blir snabbt intresserad, snabbt kär och kan uppfattas som lätt galen, men han är bara väldigt desperat...söker efter The ONE...vill hitta en kvinna att skämma bort, att älska....med stora bokstäver ÄLSKA.
Han är så kärlekskrank och desperat att han nästan friar efter första dejten.
Är alldeles för snabb med att säga vad han tycker och tänker, vilket oftast skrämmer bort kvinnor i en rasande fart...

Denna version finns som kvinna också...been there done that ;)

Av from-som-ett-lamm - 14 december 2009 12:34

Detta eviga ältande vi kvinnor utför...ständigt o jämt...och för det mesta handlar det om män....den senaste vi träffat eller någon annan vi mött i livet som lämnat oss berörda, konfunderade och frågande!
Tänk om vi vore mer som män, avsluta, prata av sig lite men absolut inte älta, eller inte prata om det alls utan bara ta för sig av vad nästa har att erbjuda ;)
gå vidare direkt liksom.
Men tänk va tråkigt vi skulle ha då tjejer, inget ältande, inte den vanliga avhandlingen om den kille som för tillfället gäller, ingen analys, ingen diskussion om hur, vad, och framförallt VARFÖR!!

Ibland har jag försökt att stå emot och hållt det för mig själv dvs älta....men det är som att det bubblar över till slut och jag bara måste prata, älta och analysera tillsamans med en vännina.....och vet ni vad...jag ÄLSKAR det...och jag står för det!

Av from-som-ett-lamm - 13 december 2009 20:55

Var på dejt i lördagskväll.....betedde sig normalt, verkar normal....hade iaf trevligt, mycket trevligt :)



Dax att beskriva typ nummer 4:

Mr sexmissbrukare
Den här killen har med all sannolikhet profiler på alla möjliga dejtsajter, tyvärr har han inte fattat, eller så skiter han i det, skillnaden med en sexdejt sajt och en dejtsajt....synd för honom för det e ju liksom sex han är ute efter.
Tycker att han är underbar., vacker och bäst i hela världen ..liten smyg narcissist ;)
Lämnar INGET till fantasin....och då menar jag inget......skickar gärna blider på sig själv naken...vill chatta om sex....inget annat....
Troligtvis träffar han olika tjejer, flera ggr i veckan för att ha sex......
Har nog sex för att fylla tomheten i sig....men fattar det inte själv...rätt så trasig och sorglig person....

Denna har jag sprungit på över nätet....tur nog aldrig träffat
!

Av from-som-ett-lamm - 12 december 2009 16:13

När jag blev singel och "gav" mig ut där, både i nattlivet och på nätet, blev jag  förvånad över att så många yngre killar visade intresse.......eller snarare jagade livet ur en ;)

Unga, vackra, sexiga, virila små hetingar från 27 och uppåt som boostade ens självförtroende, som bara hade ögon för en gammal hagga när det fanns unga, vackra, sexiga och heta tjejer i deras egen ålder....det e klart det va svårt att hålla sig från det ;)

Blev nyfiken på varför och vad det var med oss äldre som de unga ville ha, varför en äldre attraheras av en yngre är mer uppenbart liksom ;)
Blev som en slags undersökning eller en studie i varför...hahaha...och det valparna gav som svar var:
En äldre kvinna är okomplicerad.........men se där har ni fel, en äldre kvinna är vanligtvis mer komplicerad än en yngre...
En äldre kvinna vet vad hon vill...sant!
En äldre kvinna kan sin sak......nja sanning med modifikation ;)

En anna sak som dessa yngligar verkade vara överens om, var att med en äldre kvinna behöver man inte anstränga sig....ehhh...ja vad ska jag säga killar....har ni den filosofin är det nog bättre ni slutar dejta helt...ALLA kvinnor..spelar ingen roll ålder, storlek, yrke eller ursprung......vill ha en kille som anstränger sig...och då menar jag att anstänga sig överallt och med allt!

Typ nr 3:
Mr msRobinson
Han är ung, snygg, vältränad. Jobbar troligtvis som snickare, målare, bygg eller nåt liknande. Bor i en etta i nån shabbig förort eller med lite tur på söder ;)
Han är inte fysisk offentligt....nån kan ju tro att han har känslor, liksom!
Han har ett stort ego, tänker mycket på vad han vill och vad han kan få ut av nya människor.
Han jagar på krogen eller på nätet. Jagar han på nätet kan ni få allt från avklädda bilder till naket till närbild på hans k*n.......varför kan man undra......har inte riktigt svar på det...men kanske är det så att han tror att bara för att han är stolt som en tupp över sitt don så är alla andra det också......eller nåt!?
Han går rakt på sak och är rätt så ärlig med vad han vill.
Han kan ha en ung, söt flickvän och kan dessutom skryta med det och om hur kul det är att hon inte vet vad han gör.....suckl!

Den här typen har jag aldrig dejtat men stött på....och passerat!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards