Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

KVÄLLENS FUNDERINGAR.......

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2010 22:31

I kväll kollade jag på It´s complicated.......det fick mig att börja tänka på min fd man.....som jag varit gift med i 10 år....

10 år är en lång tid att leva ihop med någon, att dela glädje, sorg, skratt och tårar, med och motgångar med......han betyder massor för mig och på nåt konstigt sätt älskar jag fortfarande honom, och kommer säkert alltid göra det, men jag älskar inte honom på "det" sättet, mer som människa,som far till mina barn och ibland, som i kväll, saknar jag honom, hans närvaro, hans väsen, hans röst, hans skratt......

Jag vet att vi aldrig mer kan leva tillsamans, och det är nog inte meningen heller...vi var nog färdiga med varandra....tyvärr, ibland känns förlusten av honom så så stor och det är så sorgligt att jag inte kan...kunde förmå mig att älska honom på "rätt" sätt, och ibland kan jag tänka för ngr sekunder att jag lämnade honom för fel orsak.....att det var min såkallade 40års kris som ställde till det....och visst, kanske är det så......men innerst inne vet jag.....vi var färdiga med varandra.....det var dax att gå vidare...sorgligt......men det är så livet är....man ska nog inte leva ihop med samma person hela livet....människor kommer och går, en del stannar bara en kort stund , andra längre....och det finns säkert en mening med det......även om det ibland kan vara svårt att se den.....

Har tänkt på nivetvem också.......mannen jag interiktigt förstår betydelsen av....förvirrar och konfunderar mig...  


Kvällens ordspråk:

The risk of love is loss, and the price of loss is grief


 
 
Ingen bild

stefan

19 februari 2010 08:08

läser normalt inte bloggar -orkar inte!
Av någon anledning började jag att läsa din... Du skriver skitbra!

Ha en underbar dag och sköt om dig!
//Stefan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards