Alla inlägg under februari 2010

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2010 17:05


  

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2010 12:45

Äntligen rast....det har varit helt sjukt högt tempo här i dag....PHEW!


Jag är imponerad av alla människor som bara kan stänga av sina känslor och gå vidare utan att blicka tillbaka, sakna eller sörja. Jag har vänner, både manliga och kvinnliga som fungerar så, och jag har verkligen svårt att förstå hur det är möjligt.....för, har jag fått känslor för någon, lagt ner tid på att lära känna någon, lärt mig att tycka om någon, då kan jag inte bara stänga av....det bara går inte....och jag lovar, jag har verkligen försökt....och jag undrar, är det mig det är fel på....eller är det dom, det kanske tom är synd om dessa människor!?

För jag menar, om man alltid stänger av har man har förmodligen lärt sig det i sin uppväxt ......förtränga sina känslor kan ju aldrig vara bra, oavsett vilken känsla det är.....jag har också förträngt mycket känslor jag haft, tex har jag sett till att ha ett substitut innan jag lämnat någon relation bakom mig....allt för att slippa känna efter, fast jag har inte lyckats så bra, och nu bubblar allt sånt upp till ytan och jag antar att det gör det förr eller senare.....men, jag har aldrig kunnat stänga av och gå vidare bara så där........och jag tänker vägra göra det också, tänker vara en sån känslomässig jobbig jävel.....jag tänker känna både bra och dåliga känslor, sörja och sakna relationer så mkt jag bara kan......man kan ju bara hoppas att relationerna jag har och kommer få inte behöver förträngas utan kan få leva och utvecklas till något ännu bättre :)


Dagens ordspråk:

Be who you are and say what you feel, becouse those who mind dont matter, and those who matter dont mind   


ps. vid närmare eftertanke är jag nog inte imponerad...mer förundrad....









Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2010 23:26



Och så kvällens ordspråk.....kommer här:

Musik är det enda språk som inte behöver översättas......


Natti natti   


Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2010 22:31

Sjuk träningsvärk i dag och lite ont i ena knät, så vilat mig lite i dag....men inte längre än tills i morgon ;) 

Tänk va snabbt man kan vänja sig vid något, jag har ju haft 4-5 månaders uppehåll med träningen och nu när jag kommit igång igen tar det i princip ingen tid alls förän jag, igen får nästintill abstinens när jag inte tränat en dag.....man skulle ju önska att musklerna kom tillbaka lika snabbt...men så klart inte...


Åkte o träffade S och shoppade lite i fcentrum, och för en gångs skull handlade jag INTE kläder, jag var duktig och shoppade loss saker jag verkligen behövde.......hur ofta händer det liksom!?

Jag köpte min första verktygslåda..........ever.....och det är inte för att jag är blond....faktiskt.....utan mest för att jag inte har haft nåt behov, iaf inte de senaste 10 åren ;)

Ska erkänna att jag köpte en skruvdragare också och skruv....är GRYMT inpad av mig själv......mhmmm...nu behövs bara en MAN ;)


People....I give u Coldpaly













Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2010 23:50


Har lärt mig att "få in" utube klipp i inlägget :) roligt!

Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2010 12:17

Rast......men har inte riktigt nåt att skriva om...mhmmmm....tänk tänk tänk, som nalle phu skulle sagt ;)


Jag har lagt märke till att det finns lite olika katgorier av män på gymmet också.....
"fluktaren" är en, han tittar mer på tjejerna än vad han tränar, och han glor verkligen, bryr sig inte om någon läger märke till det eller inte...han e helt enkelt där för att spana på brudar och inte så mkt för att träna...vilket också vanligtvis syns på honom ;)
"flörtaren", han spanar inte bara, han flörtar hej vilt med nästan alla tjejer på gymmet, han är vanligtvis vältränad och ser rätt bra ut, han är den där killen som står med en hand upp mot väggen, hänger lite på höften och kikar lite sött under lugg, hans syfte är att hitta nån snygg tjej att träna med...lite som ett smycke han kan visa upp, en slags status symbol att visa upp för de andra killarna.....
"feltränaren", är killen som för det mesta har tränat länge men utan resultat...och det är för att han helt enkelt tränar fel, ni har med all säkerhet sett honom, han lyfter gärna för tungt och fel, böjer ryggen när han inte ska osv, dessutom kör han inte mer än 3-4 lyft per gång.....sen går han gärna omkring på gymmet och talar om för andra hur dom ska träna......han är i stort behov av att få intruktioner men skulle aldrig ta emot det, eftersom han är övertygad om att han gör rätt, trots att han undrar lite varför han aldrig får restulat ;)


dagens ordspråk:

För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.

Av from-som-ett-lamm - 15 februari 2010 22:37

Har efter 4 månaders tränings uppehåll kommit i gång igen.......i dag körde jag ett spinnpass och sen en timme på gymmet .

Så skönt att komma igång igen......och nu kör jag, som förut, hela fem dagar i veckan....och det har redan synas riktigt bra :)

Fast det e klart, veckorna jag har barnen tränar jag ju hemma...men det funkar, gäller ju att ha värsta diciplinen....vilket jag måste säga att jag har......det e en av mina bra egenskaper....att jag e lite, så där, typ seg, har jag bestämmt mig, då blir det så ;)

Kanske därför jag har svårt att släppa nivetvem, för att jag inte kan få det.....och då vill jag bara ha det mer....mhmm......oxå en teori, tål att tänkas på....hehehe!

 

Appropå gymmet så finns det en intruktör som flörtar med tjejerna  på gymmet, och jag e säker han har lägrat fler av dom......iaf så brukar han hälsa på mig o för det mesta säga nåt....och hittills har jag bara mummlat hej eller nåt när han tilltallat mig....han gör mig lite nervös, trots att jag tycker han e lite "creepy", vi..dvs...jag o T har skrattat åt det här och bestämmt att jag ska börja flörta o fnittra lite mot honom, bara för skljs skull.....så sist på gymmet gjorde jag det, han såg faktiskt lite konfunderad ut.......tror absolut inte han e intresserad...han verka gilla blondiner....men i en något yngre upplaga än mig ;) men han fick helt klart lite huvudbry iaf....vilket va meningen...nästa gång ska jag mummla ett hej....ännu mer huvudbry....roligt!

Elak...jag....näääädå   

 

Och nu...dagens ordspråk:

 Diciplin är att komma ihåg vad du vill....

 

 

 


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards