Alla inlägg under mars 2010

Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2010 10:47

Vet inte vad du har fått för bild av mig men som sagt du känner mig ju inte......men det e ju trist att du antar att jag skulle ha ett sjukt beteende, för det har jag verkligen inte. Och, herregud, då har samtliga av mina vänner varit sjukligt besatta flera gånger ;)

Jag är en känslomässig och intensiv person, jag har  ett fåtal riktigt nära vänner och dom älskar jag och när jag lär känna nya människor oavsett om det är en ny vän eller en ny potentiell partner så gillar jag dom oftast omedelbart och mycket eller så gillar jag dom inte alls och väljer bort dom...gillar jag någon gör jag det liksom för livet...inte alla...men många och när jag då "förlorar" någon gör det ont i mig och i min blogg ger jag min hän mina känslor....det e ju också därför jag e anonym ;)


Vet att en del människor som läser min blogg ibland misstolkar mig, jag skriver ner den känsla jag har för stunden och sen är det på ett sätt över, ja, jag tänker ofta på honom och ja, jag har svårt att släppa honom, men när jag skriver om tex honom är det det jag känner just då, i den stunden, lite det jag har bloggen till, jag ventilerar, men för den sakens skull är det inte ett permanent tillstånd, jag springer inte omkring och känner, mår så hela tiden.......sen det där velandet, så är ju nästan alla till och från och det är lite som ett resonemang med mig själv, mitt sätt att uttrycka mig och återigen ventilera...... 



Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2010 08:39

Hitta en man som säger att du är vacker inte att du är bra, som ringer upp dig även om du slängt på luren, som stannar uppe bara för att se dig sova.
Vänta på mannen som kysser dig i pannan, som har lust att visa upp dig för hela världen om du så bara var iklädd en säck och som håller din hand inför sina vänner.
Vänta på honom som regelbundet påminner dig om hur mycket han älskar dig och om vilken tur han har som får vara med dig.
Vänta på honom som säger till alla sina vänner....det är hon.....

Av from-som-ett-lamm - 24 mars 2010 21:17

Nu räcker det!

Av from-som-ett-lamm - 24 mars 2010 09:51

I dag är jag hemma med sjuk liten tjej.....både för och nackdelar, lite mysigt att vara hemma och bara gå och skrota i mysbyxorna och samtidigt få lite pappersarbeta gjort.....men jag tänker, funderar och analyserar mer vilket inte är så bra :(


I går tog en gammal klasskompis kontakt med mig, vi har gått i samma klass sen 1an, och umgick och bodde i samma område under många många år efter det, vi har haft en liten fling när vi var tonåringar, men har varit riktigt bra vänner under alla år. Han är från Norge och flyttade tillbaka dit som vuxen och sen dess har vi inte hörts, men ska flyttatill Sverige igen :) 

Vi pratade hur länge som helst i går och ska ses så fort han kommer , ska blir kul att ses igen efter så många år :)


Nä...nu e det dax att göra revisorn glad :)

Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2010 22:34


Stay, stay a little longer, do you have to go away

Stay, stay for tomorrow, then I will know, if I'd rather be alone

Take, take a moment of time and turn it back, so we can start from scratch

Suppose, I leave all I got, would it make it easier on your heart

Well I'll take what I can before you leave

That is just a smileI'll see you more that's why

 I can watch you breatheThat is all right

Come on and show me that silky skin

Your o so fineI know we could turn it right

I know we could turn it rightSo right

Throw, throw me a lifeline

We had a team

Would you save me if it all goes wrong

Grab, grab me cause I'm yours

Forever that's for sureThat's what I want you to tell me

Well I'll take what I can before you leave

That is just a smile

I'll see you more that's why I can watch you breathe

That is all right

Come on and show me that silky skin

Your o so fineI know we could turn it righ

tI know we could turn it righ

tIt's all an illusion

Easier said than done

Let's make a conclusion

This is worth it if we try

I'll take what I can before you leave

That is just a smileI'll see you more that's why I can watch you breathe

That is all right

Come on and show me that silky skin

Your o so fineI know we could turn it righ


Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2010 20:24

Bloggar ju på ett annat ställe och fick i dag kommentarer från en kvinna som hade åsikter om ett av mina inlägg, Se "skillnaden mellan män och kvinnor...." jag kommenterade tillbaka....så här lät det....


Hon: Hm, jag tycker inte att du ska generalisera på det där sättet. Jag känner inte igen mig i kvinnan du beskriver alls, utan snarare i den som du beskriver som man. Jag känner många andra kvinnor som jag och många män som är som du. Poster som den här är dåliga för alla, för den förstärker stereotyper och bidrar till att försvåra för människor att få vara dem de är. Så nöj dig med att tala för dig själv och överlåt åt oss andra att tala för oss.


Jag: det e ju precis det jag gör, talar för mig själv,utgår från min erfarenhet, min syn på saker och ting, och ja jag generaliserar massor....det gör jag jämt i min blogg, tycker du att det jag skriver är oroande kanske du ska låta bli att läsa ;) ha det och lycka till!


Hon: Nej, du skrev att alla kvinnor är på ett sätt och alla män på ett annat, och i ett publikt forum får man räkna med att man blir ifrågasatt om det man skriver inte överensstämmer med verkligheten. Människor är olika, om du ska skriva om dig gör det då. Men försök inte låtsas att du talar för mig! Dessutom, god bloggetik = det som hör hemma i bloggen stannar i bloggen, mejla inte om det.


Jag: Vet du vad, om du läser i början av blogginlägget så står det att det var ett resonemang mellan mig och min vännina......så...fortfarande mina åsikter och mina funderingar om tankar och om hur människor generellt fungerar.....har ingenting med DIG att göra...du vet jorden snurrar inte runt enbart dig, du har dina åsikter , jag mina!

Jaha, finns det bloggetik, det hade jag ingen aning om, tur att du som verkar ha koll på saker och ting talar om för mig hur jag ska bete mig och vad jag ska skriva om, och inte skriv om....tack...verkligen!

Men ordet e fritt så fortsätt tyck du så fortsätter jag skriva om precis vad JAG vill i MIN blogg....sen e det ju upp till dig o andra att välja att läsa eller inte!!!!!
Dessutom är allt man läser en tolkningsfråga, du och alla andra väljer ju hur ni vill tolka det jag skrivit....inget jag kan påverka...alls faktiskt!

De flesta som läser min blogg vet att jag generaliserar och retar sig därför inte på det, men det e ju också ett val man gör....reta upp sig eller inte...det e frågan ;)

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2010 23:54


Natti natti   

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2010 00:09

....som någon gång blivit illa behandlade av en man......och såklart till er män som har råkat ut för detsamma från en kvinna.....byt bara ut hon mot han då ;)


Hon är inte nåt man får
Hon är nån man ska förtjäna
Du höll aldrig henne högt
Du var aldrig nere på knäna

Hon är inte nåt man har
Inget att förfoga
Du sa att hon var så svår
Men klagar för att det är över

Löften hon gav var aldrig att var i ditt våld
Att stå under din kontroll
Löften hon gav rörde något annat,
men antar att det inte längre spelar nån roll

För hon kommer aldrig mera hit
Jag ska försvara henne om jag kan
För hon förtjänar hela himmelen
Och en mycket bättre man

Du sa att du är beredd
Att va storsint, att förlåta
Va svara man på sånt
Ska man skratta, ska man gråta

Du som gjort henne så illa
Ska du kalla henne brottsling nu
Om nån någonsin ska förlåta
Är det hon, inte du

Löften hon gav var aldrig att följa dina nycker
Att ingå i ditt spel
Löften rörde något annat
så nu kan inte klandras hon gör inget fel

Men hon kommer aldrig mera hit
Jag ska försvara henne om jag kan
För hon förtjänar hela himmelen
Och en mycket bättre man

Du sa att hon var svår
Rent omöjlig att förstå
Det kan tänkas du har rätt
Mellan er var det så

Men nu vill du åberopa brott
Och nu säger du i raseri
Att den förräderskan har gått
Jag säger hon har gjort sig fri

Hon har gjort sig fri


lisa Ekdahl



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards