Alla inlägg under mars 2010

Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2010 23:47

...sen ska jag sluta....hon e gryyyyym!



det här är min absoluta favorit, och har varit i år.....den bästa hon gjort!



Nu e det dax för skönhets sömn....

natti natti


Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2010 23:39

så här kommer en till...




Tror iofs att jag både ropat och skrikit ett antal gånger ;)......antingen så hör han dåligt eller så skiter han i det.........





Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2010 23:13

Apropå mitt senaste inlägg.......




 En av mina favoriter med henne :)






 fin   




skulle kunna "ge" er fler men det får räcka med Lisa för i dag :)

Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2010 21:07

Hade en diskussion m T i dag, eller snarare ett gemensamt resonemang om skillnaden mellan män och kvinnor....

Vi kvinnor har ju känslorna på utsidan, vi känner mer, ger oss hän mer, älskar mer hänfört, ryks med mer, älskar mer villkorslöst, vi kan ge upp mer för kärleken och ger också mer av oss själva för kärleken, utelämnar oss......

Ni män, rycker mer på axlarna, är mer strateger, tänker mer, tar lättare på kärlek, tänker mer med hjärnan än med hjärtat,bär era känslor mer på insidan, kan välja bort kärlek för något annat ni ska/vill/måste göra, ni sätter inte kärleken i centrum...tvärtom...den är med som en god kompis genom livet, vid sidan om allt annat viktigt...medans för oss, är den ALLT!

En man kan bli kär men komma på efter 2 månader att nej...fan, det här är inte bra för mig, rycka på axlarna och gå vidare utan att titta tillbaka, en kvinna blir kär...och då blir hon kär...och det går knappt över på två månader även om det inte skulle vara bra för henne, även om killen är ett svin...allt i kärlekens namn..... 

Jag kan ibland tycka att vi kvinnor skulle behöva vara mer som er....lugnare, säkrare, starkare....men....MEN...ändå är det männen som mår sämst vid en skiljsmässa,det finns fler män än kvinnor med psykiska sjukdomar och fler män än kvinnor som tar sitt liv, det är fler män som blir bittra och ångrar saker dom aldrig sa, visade eller gjorde.....



Så...det måste vara en fördel att gå igenom livet och älska mycket o starkt, visa det, uttrycka det i ord och handling, vilja det....vara i kontakt med sina känslor och kunna stå för dom.....


Jag är en sån kvinna..... och när jag sitter där på "hemmet" och blickar tillbaka på mitt kärleksliv kommer jag inte ångra något....för jag har gjort, visat,sagt allt jag har kännt, all kärlek har jag uttryckt och vågat stå för.....och det kommer jag fortsätta göra vare sig ni vill det eller inte ;)


Natti natti


Av from-som-ett-lamm - 21 mars 2010 09:02

Vaknade i morse och blev påmind av mina barn att vi inte har varit vid graven på länge...så det får bli i veckan, känns fortfarande i hjärtat men inte lika tungt, kan tänka på det utan gråta men inte utan att jag måste hålla mig, undrar hur mitt, våra liv hade blivit med honom i livet, kanske hade jag och C fortfarande varit gifta, eller kanske hade jag vi varit skilda med ännu ett barn att dela på, hur som, tänker att det inte var meningen, han var inte meningen att leva, känns sorgligt...men ödet ville annorlunda och jag har på ngt sätt accepterar det trots att jag saknar, tänker på honom ofta och skulle velat ha honom hos oss....vår lille man...du är saknad!!   


I dag är nog en rätt så dålig dag för mig, tankarna snurrar, lille mannen -Noa, nivetvem, skiljsmässan och det ständiga dåliga samvetet snurrar i en salig röra där inne i dag, men jag ska ta mina raringar och åka och shoppa lite och söndagsäta på burger king...det kommer skingra tankarna...lite iaf :)


Blev lite boostad i går kväll....först fick jag ett sms av " the onenight stand" från tre helger sen...sen kom det flera stycken från killen jag funderar på att dejta....nice.....iaf nån som visar intresse ;)


Ove and out





Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2010 21:51

Fick precis ett gulligt och roligt sms från en kille jag haft kontakt med som läser min blogg....han skrev: funderat lite , du verkar ha en förkärlek till, och att vissa dras till dig dvs norrmän....undrar, funkar det med en svensk som jobbar i ett norskt bolag.......hahahahah, skrattade gott...mhmmm....han e en riktig goding, är rolig, trevlig....mhmmm...kanske ska försöka träffa honom.....snart...snart....kanske ;)


Böt tv med S i dag så nu slipper jag och tjejerna ett förstoringsglas när vi kollar film    Tack för det!


Har varken lust eller tid att skriva...ska krypa upp i soffan med täcke och kolla film

sen     och    tidigt!


Natti natti

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2010 21:31


med spansk text?....WTF.....anyway, bra låt och ännu bättre film!

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2010 17:53

Nu har jag bestämmt mig.......ska börja dejta igen.....Bring it one    



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards