Alla inlägg under mars 2010

Av from-som-ett-lamm - 15 mars 2010 13:03

Kurtan e bra....som fan :)


Av from-som-ett-lamm - 15 mars 2010 12:56

Och när jag hittar någon som säger det...då...ska jag stanna och aldrig släppa taget....



Av from-som-ett-lamm - 15 mars 2010 07:59

Har haft en superdupper helg......med vänner, film, snacks, vin (fast alldels för mkt) och dans.....

I lördags sov jag ut...skönt...har jag inte gjort på länge :)

Sen mötte jag upp två vänninor, J och S i farsta c och vi shoppade, fikade och kollade in alla heta pappor som hade invaderat farsta ;)

Åkte hem till mig sen.....och nu killar, håll i er....här kommer eran våta dröm om vad tjejer gör när dom hänger......Vi skulle färga håret...så först färgade J håret på S, sen la sig J i badet medans S färgade mitt hår i bara trosorna, medans vi fnittrade och flamsade....det ni killar!! hahahaha!

Var ute och svängde mina nyrakade efter melodifestivalen.....pussades lite med en liten söting....men eftersom jag hade drukit alldeles för mkt skumpa, missade jag att ta hans nummer.....men men theres plenty moore fish in the sea ;)


Kollade såklart melodifestivalen....missade dock röstningen......men iaf här kommer mitt intryck av den...


1. Darin, storfavorit och söt som socker och med vilken inlevevelse han sjöng, bra, mkt bra :)

2.Pernilla, Sjöng jag vill om jag vågar.....Svenska folket varken ville eller vågade skicka henne till Norge ;) Hade hon gått vidare hade jag ätit upp mina nya puppor ;)

3. Andreas, Vilken sängkammar blick den killen har.....mumma...fast kanske lite väl grön ;)  låten...ehh..den hörde jag knappt ;)

4. Timotej, inte helt underligt att alla män tyckte dom skulle vinna....fyra unga, söta blondiner, lite next door girl gulliga....Blääää.....Timotej är fortfarande ett shampo.....ett dåligt dessutom ;)

Nånstans här såg jag och min vännina alla norska flaggor.....ja, jag vet....men vi hade drukit vin.....vi kom iaf överens om att Globen var invaderat och vem fan släppte in dom hehehee!  Sen tänkte vi att det ju va lite sött att dom liksom stöttade sitt grannland......men det var ju bara att ta tillbaka sen när vi förstod den riktiga anledningen till att dom var där......Töm Globen på norrmän ;)

Jag har inget emot Norrmän,,,tvärtom...men det vet ni ju redan....

5. Peter Bögback...nej, förlåt, Jöback ;)  Dålig låt och hemska kläder men fin röst....En fråga bara, varför blir killar som kommer ut helt plötsligt fjolliga, när dom inte va det innan? Och, nej jag är inte homofob.....

6. Ola.....bandola hehe! Han va så "grå" så jag kommer inte ihåg varken framträdandet eller låten...

7. Jessica.....låten va helt ok.....klänningen och hon va supersnygga :)

8. Salim....känndes lite som den Norska vinnatlåten förra året...vi skulle ha skickat honom så hade vi kanske haft en chans...

9. Mhmmmm......varför vinner alltid fel låt!??

10. Manboy....e väl helt klart den dummaste titeln på en låt...någonsin....är det ens ett ord!!??


Nu ska jag ut i solen med alla barn.....

Ciao




Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2010 21:03

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2010 20:09

För en timme sen visste jag precis vad jag skulle skriva om i dag...men blond som jag är..så, har jag tappat det    


Barnledig helg.....coming up...och den e helt uppbokad redan, i morgon ska jag först träna med finaste S, sen ska vi hem till mig, krypa upp i soffan, dricka te, ljuga, skvallra, fnissa och kolla en film....mysigt!

På lördag ska jag träffa bästaste T, dricka vin, skvallra och tala om livet och sen ska vi åka till stan och dansa arslet av oss    och flörta okontrollerat.....


I dag har jag varit otroligt duktig...jag har skruvat upp två klädhängare med massa krokar på.....alldeles själv....

vilket fick mig att fundera lite....om jag nu klarar av att göra såna saker själv och bära hem matkassarna själv och sen har jag ju numera två "män i byrålådan" som klarar av att tillfredsställa mig alldeles utmärkt....då behöver jag ju fan ingen man...alls...faktiskt!

Fast det e klart......goset, myset, kramar, kyssar, skratten,samtalen, samhörigheten, diskussioner, grälen, makeupsexet, närheten, tvåsamheten, allt det behöver man ju vara två för......men min prins kommer snart...det e jag säker på!  


Tänkte leka en bra och dålig sak....

En bra sak i dag : Jag har redan gått ner 1 kg   

En dålig sak i dag: Jag tänker alldeles för mkt   


Nu ska jag kolla på LOST och skeda mig själv ;)



Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2010 22:43

Är min nya bibel....lyssna bara på det här....

En kvinna till en annan om varför ...

If he was the right guy...u would never let him leave.....

WORD   


Så nästa kille som inte låter MIG gå.......han vill ha mig på riktigt...

ska spana efter honom.....Big time!




Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2010 21:20

Allt gick bra idag på op, hon var jätte nervös innan och jag med, var tvungen att bita mig i kinden flera gånger för att inte böla.

Hon slapp må illa när hon vaknade men hon var riktigt groggy och trött efteråt, trots det tänkte denna underbara lilla människa på sin lillesyster och ville köpa nåt till henne   

Mitt x var för ovanlighetens skull trevlig, bara det va ju en bonus  :)

Mina fina vänner hade hämtat min yngsta och lekt, stojjat och skojat med henne hela kvällen, hon somnade med ett leende på läpparna...tusen tusen tack!! :)

Hon hade saknat sin syster och nog varit lite orolig för henne för hon gav henne en bamsekram när hon kom hem     ljuvliga unge.....


Nu ska jag fokusera på "Cugar town" och på att komma i säng i tid...för en gångs skull ;)

Natti natti







Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2010 20:15

I morgon ska min äldsta tjej operera sig, hon har nedsatt hörsel på ena örat och har haft ett tag och tydligen är det nån körtel som är för stor...så dom ska helt enkelt skära ner den lite, en enkel op, men hon ska sövas och jag är mer än orolig, jag har ont i magen, känner mig fanimig sjuk och jag blir nog tvungen att skärpa till mig som fan i morgon för att inte bryta ihop framför henne.....det finns ju alltid en risk med att bli sövd...mhmm...så så läskigt...i dont like it at all

   

Men jag har tagit en lugnande, (ja, jag har sånt hemma) ska snart gå och lägga mig så jag slipper tänka på eländet!!


Avslutar med en dikt....till mina underbar döttrar...

              

"En ängel sover i min säng
vild och vacker som en sommaräng
där morgonen grytt efter regnig natt
likt solens glitter på en sagolik skatt
Jag andas hennes hud, kysser hennes kind
hjärtat fylls av kärlek, som berusar, gör mig blind
DU och jag min ängel
DU och jag är ett
DU växte i min mage
DU,
det vackraste jag sett." 
             


                                                  

                                                  

                                                  

  

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards