Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Har bestämmt mig......

Av from-som-ett-lamm - 3 april 2010 10:32

Jag är ju medlem på en dejtsida på nätet och där har jag en profilbil och ett album, så andra ska kunna se den dom "pratar" med, när man går in på varandras sidor kan man fråga om man får se den andres album genom att fråga om nyckel till det....

Känner att jag är totalt skonigslös när det gäller förfrågningar om nycklar mm, vanligt är att snubbarna som frågar efter nycklar inte ens har en profilbild på sin sida.......hur fan tänker man då liksom!!?
Det e ok att andra visar upp sig, men inte dom......när jag får förfrågningar av ngn "sån" brukar jag tänka....det e antingen en riktigt ful fan eller så har han redan en partner och letar efter en älskarinna....
Eftersom jag för tillfället inte har bråttom och dessutom känner mig rätt så "mätt" på män, så, när dessa puckon utan profilbild kontaktar mig....deletar jag dom direkt.....jag kollar inte ens va det står i pressen.....ytligt kanske en del tycker...men jag står för det, den första attraktionen är den man ser....så det så!!


Nu till något mer allvarligt.....

Jag har en vännina som relativt nyligen har träffat en kille, jag e inte så förtjust i denna man, och jag önskade jag kunnde vara glad för hennes skull och verkligen gilla honom, för hon förtjänar verkligen att vara lycklig och älskad, och jag är inte en missunsam person....men

sisst hon var här grät hon pga av denna man, jag såg på henne att hon inte var speciellt lycklig...tvärtom....hon berättade ngr saker som gjorde mig orolig för vad som ska hända i hennes nya relation i framtiden....Jag kan såklart ha fel..absolut....och kanske är det så att hon mår så här när hon är kär, kanske är det hennes egna känslor mm som får henne att gråta, känna sig osäker och vara allt annat än lycklig....men jag kan inte glädjas när jag märker att hon inte mår bra, jag är mer orolig för henne än glad för hennes skull......

Känns som att hon är skit besviken på mig och att hon undviker mig och det känns inte kul alls......

Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag har fel och att han visar sig vara en skitbra kille.......för jag vill henne väl, älskar henne och hon är skit viktig för mig!!



Har funderat på en annan sak, jag har bestämmt mig för en sak när det gäller kärlek och män,jag tänker aldrig mer låta en man uppta så mkt av min tid och min tankeverksamhet så jag glömmer allt annat som är viktigt, så att det är det ända som styr mig...aldrig mer!!

Jag kommer bli kär många fler gånger i mitt liv, men jag har märkt att det finns starkare saker och viktigare saker än kärleken från en man och jag tänker inte nöja mig med ngt halvdant......jag tänker vara kräsen i mitt val, tänker inte låta kärleken vara blind eller styra mitt liv, mina val, mina tankar och dyker det upp en halvdan man får han gå, jag tänker inte nöja mig med ngt annat än en man som tar mig för den jag är, älskar mig för den jag är, inte vill ändra mig eller vill få mig att ändra mina vanor eller mitt liv, en man som tillåter mig vara den jag är, med vilka jag vill, och när jag vill, som ger mig frihet men även närhet.......

jag är den jag är och förtjänar inget annat än det bästa......



Dagens ordspråk kan inte bli ngt annat än det här:

Aut omnia aut nihil............


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards