Alla inlägg under april 2010

Av from-som-ett-lamm - 13 april 2010 19:25

I dag har jag haft en asmysig dag med min äldsta tjej, hon följde med när jag gjorde mina naglar, sen åt vi lunch och shoppade lite kläder till henne :)

hade en fin mamma-dotter dag......och nu saknar jag henne o hennes syster igen....

undrar om den här längtan man har när man inte träffar dom nånsin avtar och blir lättare, för det e ju lite lustigt....man kan vara rätt så "mätt" på dom i slutet av veckan och känna att det ska bli lite skönt med egentid....sen när det gått ngr dagar längtar man efter o saknar dom ända tills man får dom igen......sen när det äntligen är dax att hämta dom efter en hel vecka utan så kan det ta ngr timmar så har man redan hamnat i konflikt och känner sig irriterad på dom.....suck.....märkligt det där!


Håller ju på att spara ut mitt hår och faaan va jobbigt det är....verkligen....det e halvlång och jag kan inte göra nåt med det ALLS...så i morgon ska jag tokblondera det, alltid nåt liksom, sen e det ju alltid bra att kunna skylla på att man är blondin ;)


Tänkte lite på en släkting till mig som jag inte har kontakt med längre, hon är nog den största egoisten jag har träffat, hon har en son och har alltid satt sig själv i första hand, tagit beslut som inte gynnat honom alls utan bara tagit besluten för sin egen skull....hon har enligt mig alkoholproblem och när jag försökte hjälpa henne vände hon mig ryggen?? sen dess har vi ingen kontakt, men jag träffade henne på en släkt tillslällning för inte så länge sen och det var kul att ses, hon och jag har samma humor och så men hon är densamma...satt och tjattrade om att folk var så egoistiska och självupptagna......Mhmmm.....det där med självinsikt kan man nog inte läsa eller lära sig till.....en del människor går igenom livet utan....its just the way it is!

Och nu påstår jag inte att jag aldrig är ego...absolut det är jag till och från, som alla andra...men jag är iaf medveten om det ;)


Passande ordspråk för dagen....

Egoism är inte att leva som man önskar, det är att be andra leva som man önskar.....



Av from-som-ett-lamm - 12 april 2010 23:36

Dejt nr 2 med dagispappan, han hämtade mig och vi åkte till honom, jättefint hemma...alltid ett plus ;)

drack te och kaffe och pratade massor, vi är så otroligt lika varandra....stöpta i samma form liksom...men det är nog för att vi har rätt så lika bakgrund, uppväxt och temparament, vi pratade lite om att varken han eller jag har träffat någon så här förut, vi brukar vanligtvis börja i den andra ändan....ligga först, lära känna sen....det här är mao nytt för oss båda...scary!

Han känns rolig och avslappnad att vara omkring och jag tyckte han är super attraktiv....efter ett antal timmar skjutsade han mig hem....gentlemanna mässigt, verkligen.......och när vi kom fram till mig hände det.....den första kyssen.....den var öm, mjuk, lagom tunga, lagom passionerad......jag vill ha mer och kände mig alldeles  när jag klev ur bilen

Men är samtidigt rädd......jag vet inte om jag är redo....trivs ju med att vara ensam just nu........men jag vill ändå utforska det här lite mer.....är helt klart mer än intresserad.....

Vi bestämmde att vi ska ses igen på torsdag......mhmmm....hur ska man bete sig då, ska man kramas, pussas, kyssas när man ses....eller....mhmmm.......en sak vet jag iaf......det ska skyndas långsamt....den här gången ska jag göra rätt...verkligen känna efter på riktigt, veta och ta reda på vad det är innan jag rusar in i något....men jag är inte så oroad jag har kännt mig så vaken och lugn i det här från första början........kanske....är jag redo?! 

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2010 23:28

Ett gott skratt förlänger livet...så, här har ni :)






Av from-som-ett-lamm - 11 april 2010 17:59

Musik får en att minnas, att komma ihåg, att aldrig glömma.....

Den här får mig att minnas känslan av kakelplattorna under mina nakna fötter, dig din närvaro i rummet intill, lukten av klor, känslan av värmen från solen, den egna stunden...den stunden på dagen vi inte sågs...den lilla korta stund jag var ensam, bloggade och tänkte på dig och på....hur ska det gå....sen....




Den här får mig att minnas....min ofödde son...min vackra, sjuka son som aldrig fick se allt det vackra....aldrig fick lära sig krypa, gå, springa, känna vinden i sitt hår, känna solen värma hans ansikte, känna kärlek, upptäcka och utforska...jag glömmer dig aldrig och saknar dig varje dag.....




Den här får mig att le och skratta....en av alla kvällar med min bästaste T, dans, skratt, galenskap -fast på ett bra sätt, diskussioner, prat, känslostormar och kärlek..




 Och den här får mig att minnas den bästa sommaren ever, alla kvällar i solen på balkongen, med skratt, tårar, lekar, upphäng av filtar ;), god mat och gott vin, umgänget och glädjen...Hit me baby one moore time ;)




Av from-som-ett-lamm - 10 april 2010 18:00

en av mina favoriter just nu.....



Har sovit bort hela dan, skönt och jag antar jag behövde det...

Inte riktigt min grej att ta det lugnt i flera dagar och inte göra nåt speciellt,

men i morgon får jag börja promenera....nice!

Hade dom skummaste drömmarna, drömde att han, dagispappan kysste mig och att det var en riktigt dålig kyss, typ elvisp....hahahaha....det e ju så viktigt det där...den första kyssen måste vara All that...lagom tunga, passionerad, öm och mjuk :)

Ska snart ta en taxi hem till T, äta middag där, skvallra, prata och mysa med henne och M......sweet!

Har inget mer att tillägga.......


ciao


Av from-som-ett-lamm - 9 april 2010 22:30

I dag har jag inte riktigt lika ont och svullnaden har gått ner så mycket så bandaget som satt hårt i går, sitter löst i dag, så jag var tvungen att ta på en sportis....för det ska ju sitta spänt!

Tejpen på ovansidan på bandaget släppte i morse så innan jag satt på sportisen gluttade jag lite.......åhhhhhhva fina dom är, alldeles toppiga, fasta, små....mina nya fina, lätta bröst   

Är hittills mer än nöjd, torsdag nästa vecka ska jag dit och byta förband och då får jag se dom helt.....cant wait!!!!!!!!


En vännina till mig var här i dag, hon mår riktigt dåligt och jag har nog inte fattat förens i dag hur illa hon faktiskt mår...är så ledsen gumman, jag skulle ha sett det och uppmärksammat det, men nu vet jag och ska efter bästa förmåga lyssna, uppmuntra och vara här för dig, mer än jag brukar vara...love u girlfriend!


Saknar mina barn otroligt mkt i dag, tänkte dom kunnde vara hemma med mig på måndag och vi kunnde mysa lite    


Nej nu går ögonen i kors

natti natti    






Av from-som-ett-lamm - 8 april 2010 16:45

Nu är det gjort :)

Fick lugnande när jag kom och somnade under halva op, vaknade när hälften var kvar, lite obehagligt och ibland lite ont, speciellt lokalbedövningen, tom tog kanske 25 sprutor på varje   

När jag precis kom hem tyckte jag det inte va så farligt, men nu när bedövningen släppt....FY FAN va ONT det gör....hoppas verkligen det e värt det!!

Tog en liten tjuvkik och uppifrån ser det verkligen fint ut   

ska tillbaka dit på torsdag och ta av bandaget och lindan dom lagt och då får jag se dom :)


Nu ska jag försöka fokusera på något annat än smärtan......

ciao

Av from-som-ett-lamm - 7 april 2010 22:49


FIN! :)


I morgon är det dax för mina nya kompisar att "bli till" ;)

Ser verkligen fram emot det men är såklart lite nervös och spänd och vetskapen om att jag vid den här tiden i morgon kommer ha svinont....känns...så där...men utan tvekan värt det :)

Har tagit före bilder i dag, ska lägga ut dom sen tillsamans med efter bilderna....kanske...e inte riktigt helt hundra...känns ju skumt att lägga ut bilder på kompisarna....men jag e ju anonym...mhmmm....får se helt enkelt!

Har svullat godis och chips hela kvällen....för sen veckorna som kommer kan jag ju inte träna....bläää....kommer göra mig knäpp....och då blir det inget godis what so ever...tänker inte bli en tjockis...hellre ett spinko utan muskler än ett fetto med   


Ska ju vara sjukskriven en hel vecka....och det e klart dom första dagarna kommer helt klart vara skönt att bara ligga i soffan och slappa, ha onte och tycka synd om mig själv ;)

men sen....suck....jag känner mig själv, jag är ingen stillasittande tjej....tvärt om....kan iofs passa på att träffa lite folk jag aldrig hinner träffa annars,,,låter som en god ide!

och sen e jag ju hembjuden till dagisflörten.....vilket säkert kommer bli trevligt, men jag känner fortfarande att jag inte vill något annat än prata o lära känna....men man vet aldrig vad som händer.....men en sak e säker....jag ska vara singel, fri och obunden ett tag till!!


Nu måste jag o mina gammla kompisar få oss lite skönhetssömn ;)


Natti natti    



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards