Alla inlägg under april 2010

Av from-som-ett-lamm - 6 april 2010 21:01

I dag var jag och bestämmde tid och fick ett pris för min första tattuering, den som ska vara på skuldran, där det ska stå Aut omnia aut nihil -allt eller inget...den kommer se ut lite så här......

   


dessutom kommer jag hinner göra den andra innan sommaren också   

den kommer se ut lite som denna......fast med en fjäril till och en larv, sen ska det stå...Ab imo pectore -av hela mitt hjärta..för mina barn, två på jorden och en i himlen   


   


Som jag har letat efter den "rätta" tattueringen, det här kändes klockrent, som jag, både i bild och text ;)  


I morgon är det bara ett dygn kvar till mina nya "kompisar" är på "plats....längtar :)


Natti natti


p.s Min lilla dagisflört smsade i dag och undrade hur det hade gått hos tattuerings tjejen...Nhaaaaa.....hur sött som helst :)



     


Av from-som-ett-lamm - 5 april 2010 20:58


Den här låten gör mig glad......jag känner mig glad just nu :)

Så skönt att slippa den känslomässig berg o dalbana jag snurrat i det sista året.....

jag börjar bli mig själv igen....känner mig stark, medveten, trygg och tillfreds......känner mig lugn, glad, positiv och stabil!!


I`m finally back    


Av from-som-ett-lamm - 5 april 2010 10:00

SNÖ.....WTF!?

Brukar det verkligen snöa i april!?

Skit trist e det iaf, vi hade planerat en utedag i nån shysst park inne i stan med tjejernas "bästisar", nu blir det inne hos dom istället....

Den här vintern tar fan knäcken på vem som helst, det får liksom räcka nu!!

Längtar ihjäl mig efter solen och sommaren, kommer bli så skönt att åka iväg i juli, kanske åker jag iväg med tjejerna direkt efter eller innan till solen, fast har inte bestämmt vart, kanske pr eller inte, blir kanske lite trist att vara där så länge, kul att se nånting annat också......en sista minuten kanske, vart e mindre viktigt :)





Av from-som-ett-lamm - 5 april 2010 00:40

Har haft en skit mysig påskhelg med tjejerna :)

Vi har avverkat bio, påskpyssel, soffmys, parkhäng med A och hennes kids, och i morgon ska mina barn få träffa sina bästisar som dom inte träffat på jätte länge...ska bli kul...för oss alla tre :)

Mår förövrigt riktigt bra just nu, känner mig tillfreds med livet, med tjejerna, med jobbet...med allt....lovely!  

Har en massa skoj som händer under veckan som kommer, tisdag -få ett pris och boka tid för en av mina tattueringar :)

Den ena ska vara på skuldran/axeln, en ranka med två liljor i och så ska det stå: Aut omnia Aut nihil som betyder, allt eller inget :)

sen lite längre fram, kanske efter sommaren ska jag göra en till, två fjärilar med samma ranka som i den fösta tattueringen och en larv som sitter på rankan, representerar mina barn     och så ska det stå, Ab imo pectore som betyder Av hela mitt hjärta :)

På torsdag är det dax för mina nya kompisar ;)  glad och förväntansfull men också lite nervös, före och efter bilder kommer sen :)

Nästa vecka på torsdag ska jag gå och ta bort mina "spindelnät" på benen......sweet!

Annars blir det ju en lugn vecka efter op, mest stillasittande, kommer förmodligen bli galen av att inte kunna träna.......men va gör man inte ;)


Har precis sett Shutter Island, riktigt bra film, kommer nog få lite svårt att somna.....men gör ett försök...


Natti natti   






Av from-som-ett-lamm - 3 april 2010 10:32

Jag är ju medlem på en dejtsida på nätet och där har jag en profilbil och ett album, så andra ska kunna se den dom "pratar" med, när man går in på varandras sidor kan man fråga om man får se den andres album genom att fråga om nyckel till det....

Känner att jag är totalt skonigslös när det gäller förfrågningar om nycklar mm, vanligt är att snubbarna som frågar efter nycklar inte ens har en profilbild på sin sida.......hur fan tänker man då liksom!!?
Det e ok att andra visar upp sig, men inte dom......när jag får förfrågningar av ngn "sån" brukar jag tänka....det e antingen en riktigt ful fan eller så har han redan en partner och letar efter en älskarinna....
Eftersom jag för tillfället inte har bråttom och dessutom känner mig rätt så "mätt" på män, så, när dessa puckon utan profilbild kontaktar mig....deletar jag dom direkt.....jag kollar inte ens va det står i pressen.....ytligt kanske en del tycker...men jag står för det, den första attraktionen är den man ser....så det så!!


Nu till något mer allvarligt.....

Jag har en vännina som relativt nyligen har träffat en kille, jag e inte så förtjust i denna man, och jag önskade jag kunnde vara glad för hennes skull och verkligen gilla honom, för hon förtjänar verkligen att vara lycklig och älskad, och jag är inte en missunsam person....men

sisst hon var här grät hon pga av denna man, jag såg på henne att hon inte var speciellt lycklig...tvärtom....hon berättade ngr saker som gjorde mig orolig för vad som ska hända i hennes nya relation i framtiden....Jag kan såklart ha fel..absolut....och kanske är det så att hon mår så här när hon är kär, kanske är det hennes egna känslor mm som får henne att gråta, känna sig osäker och vara allt annat än lycklig....men jag kan inte glädjas när jag märker att hon inte mår bra, jag är mer orolig för henne än glad för hennes skull......

Känns som att hon är skit besviken på mig och att hon undviker mig och det känns inte kul alls......

Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag har fel och att han visar sig vara en skitbra kille.......för jag vill henne väl, älskar henne och hon är skit viktig för mig!!



Har funderat på en annan sak, jag har bestämmt mig för en sak när det gäller kärlek och män,jag tänker aldrig mer låta en man uppta så mkt av min tid och min tankeverksamhet så jag glömmer allt annat som är viktigt, så att det är det ända som styr mig...aldrig mer!!

Jag kommer bli kär många fler gånger i mitt liv, men jag har märkt att det finns starkare saker och viktigare saker än kärleken från en man och jag tänker inte nöja mig med ngt halvdant......jag tänker vara kräsen i mitt val, tänker inte låta kärleken vara blind eller styra mitt liv, mina val, mina tankar och dyker det upp en halvdan man får han gå, jag tänker inte nöja mig med ngt annat än en man som tar mig för den jag är, älskar mig för den jag är, inte vill ändra mig eller vill få mig att ändra mina vanor eller mitt liv, en man som tillåter mig vara den jag är, med vilka jag vill, och när jag vill, som ger mig frihet men även närhet.......

jag är den jag är och förtjänar inget annat än det bästa......



Dagens ordspråk kan inte bli ngt annat än det här:

Aut omnia aut nihil............


Av from-som-ett-lamm - 2 april 2010 02:18

Jaha...då va blåkulla avklarat...eller........mer söder ;)
Och det va ju trevligt, men jag e hemma tidigt och har varken lekt med jävulen eller berusat mig...hehehe!


Det har gått två dgr sen dejten, och ni känner ju alla till tredgrs regeln, jag brukar ju inte stryras av sånt trams, men jag tänkte heller inte höra av mig, det va liksom inte min "tur"....
Känndes ju liksom ok vilket som, hör han av sig...kul, hör han inte av sig....no big deal..
men så i kväll kom det ett sms, och jag blev faktiskt rätt så glad....tyckte dock att han känndes lite kylig i sitt sista sms....tills jag insåg att han måste ha missförstått mig och jag honom rätt så rejält........
han skrev att han tyckte det va trevligt sist och att han gärna ses igen och kanske hos honom då....
jag skrev; jag ska träffa lite folk ivkäll. vad gör du? jag kommer gärna till dig....och det va här det blev fel, han måste ha tolkat det som att jag skulle gå ut o sen ville komma till honom efteråt, för han svarade; jag kommer va hemma ikväll, du är alltid välkommen.....Jag min jävla idiot kopplade inte missförståndet alls utan skrev då; Nice, får ta det en barnledig vecka :)
Kom på kanske n timme efter konversationen va avslutad, att han måste ha trott att jag ville ses senare och då okeyade han det o jag typ dissade honom.....men jag tror han fattade till slut vad jag igentligen menade....suck.......sms konversation SUGER!
Ser iaf fram emot att ses igen :)  även om jag kanske inte e redo för ngt seriöst....ännu.....


Natti natti

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2010 11:54

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards