Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Mitt sista samtal inför sommaren......

Av from-som-ett-lamm - 8 juni 2010 07:20

Var på mitt sista samtal inför sommaren, och när jag gick därifrån insåg jag att jag förmodligen kommer behöva fler....även under sommaren.....jag är på väg tillbaka till den där känslan av att jag bara vill stänga in mig, inte prata med någon, inte umgås med någon......och under samtalet i går förstod jag varför.....

Jag är rätt så stressad just nu på jobbet, jobbar många timmar och med fler barn, min kollega är sjuk......

vi kom också fram till att det var mkt annat runt okring mig just nu som ökar pressen, det dåliga samvetet över att jag måste säga nej eller inte hinner med min mamma, min mormor, mina vänner, min pojkvän, min släkt.....och det märkliga är att just nu känns det som att alla vill ha en bit av mig....

sen uppe på allt detta är det skolavslutningar, dagisavslutning, inköp av presenter, träning, hinna med mina egna barn, fixa till revisorn, hämta paket, handla, städa, tvätta, diska mm mm mm mm mm mm


Vi pratade mycket om att när jag är stressad och känner mig pressad blir jag arg och ledsen och drar mig undan....hon trodde och jag håller med henne att det troligtvis är så att jag har svårt att säga nej till folk för att jag får grymt dåligt samvete och då är det enklare att bara stänga in sig och inte umgås med någon alls....

Hon tyckte jag skulle dra ner på mit tempo.....kanske ha medelfart istället för att köra på i 180 och sen bli helt slut...mhmmm...hon bad mig bli grå.....vet inte om det e möjligt, jag e ju antingen svart eller vit ;)

Hon tyckte att jag borde akta mig för att bli utbränd och tyckte att jag har lite tendenser till att vara det......suck......vet inte om jag håller med, men jag har börjat känna av lite ångest igen och det va fan inte i går......


Måste lova mig själv att ta bättre hand om mig, låta bli att få dåligt samvete inför människor jag tycker om, inte ha så många måsten i mitt liv..........lovar mig själv en annan dag....i dag, har jag inte tid!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards