Direktlänk till inlägg 3 september 2010

it brakes my heart.....

Av from-som-ett-lamm - 3 september 2010 16:15

Hur ska man visa att man menar allvar utan att göra slut......

för jag kan inte acceptera och leva ihop med en man som dricker så det går ut över mig och våra barn......jag varken vill eller kan göra det mot mina barn....

I kväll e M ute, han skulle på personalfest och han har redan målat in sig i ett hörn, han har lovat våra minstingar att skjutsa dom i morgon bitt kl tio till deras första danslektion......

Det här låter kanske hemskt men jag är säker på att han kommer supa ner sig, jag köper inte att han kan sluta i tid, för mig har det redan hänt, förjävligt att jag inte kan tro på honom.....men jag har LÅNG erfarenhet av människor med dåligt förhållande till alkohol...i min barndom, gamla pojkvänner, gamla vänner och i mitt förra arbete.....

Vill inget hellre att han ska komma hem i tid och inte redlös.......

men jag kan inte ens hoppas, vågar inte....blir inte lika besviken om jag redan "vet"......om jag redan förväntar mig katastrof....

frågan är ju bara hur jag ska förhålla mig till det.....hur ska jag få honom att förstå, att inse probelemet när han bara ser det delvis själv!!??

Han vet att jag är orolig, att jag sitter med en klump i magen, att jag inte kommer kunna sova alls.....ändå väljer han att dricka.....

han smsade i morse; jag älskar dig, du betyder allt för mig........

Jag ville skrika.....NEEJ, jag betyder inte allt för dig, NEJ, du älskar inte mig....hade du gjort det hade du valt bort alkoholen, jag betyder inte allt för dig....då hade du valt vatten istället för öl!!!!!!


Det känns så jävla sorgligt, för allt annat med honom älskar jag, han är min soulmate.....men stora kärlek....men det här förstör ALLT.....kommer förstöra allt.....han kommer välja att försöra det här och det finns inget jag kan göra åt det.....and it brakes my heart!!!


 
 
Ingen bild

B

3 september 2010 16:39

Om han inte kan ändra på sig, lämna. Man får helt svårt inse och göra det som är bäst för en själv och för ens barn. Varför låta en annan människa styra sitt egna mående.

Skittufft men antagligen nödvändigt.

from-som-ett-lamm

3 september 2010 18:03

Såklart skulle jag inte låta en annan människa styra mitt och framför allt inte mina barn mående....
men så så svårt....och sorgligt... :(

 
Ingen bild

jag

3 september 2010 17:59

Såklart skulle jag inte låta en annan människa styra mitt och framför allt inte mina barn mående....
men som sagt.....nödvändigt ont :(

 
Ingen bild

B

3 september 2010 18:18

Jag förstår att man inte vill att någon annan styr ens mående. Men ibland lyssnar människor hellre på hjärtat än hjärnan. Har själv varit där. Det är skittufft och svårt. Men med tiden kommer du att göra det bästa och/eller så kommer ni att lösa det tillsammans. Lycka till!

from-som-ett-lamm

3 september 2010 18:23

Jag hoppas på det sistnämda........håller tummarna så dom vitnar....
tack!

 
Ingen bild

T

3 september 2010 22:36

Babe, kärlek o sunt förnuft går inte ihop har vi konstaterat. Du älskar ngn men avskyr beteendet därför är det svårt att lämna honom. Men din ilska o frustration tyder på att du inte blivit medberoende ännu... Det glädjer mig! Du kommer fixa detta

from-som-ett-lamm

6 september 2010 18:46

tack babe...skulle aldrig greja det utan ditt stöd puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards