Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Min vännina....

Av from-som-ett-lamm - 21 oktober 2010 08:37

Har läst min gamla vänninas blogg, vår vänskap tog slut av olika anledningar.

Blir så ledsen när jag läser hur dåligt hon mår och att hon inte har någon att vända sig till.

Jag skrev en liten rad till henne och sen skrev jag att jag fortfarande finns här, och jag menar det verkligen....

Jag saknar hennes vänskap och jag hoppas hon förstår att jag aldrig valde bort henne, jag älskade henne som en av mina närmsta vänner och värdesatte henne, men när jag tyckte hon gick för långt tog jag avstånd och jag hoppas hon förstår varför....

Kanske hade jag kunnat uttryckt mig annorlunda, men jag var ärlig med vad jag kännde och tyckte, och det är väll det vänskap bygger på, det jag uttryckte var  omtanke och oro för min vännina, inget annat, jag hoppas hon förstår det också....

Jag hoppas vi någongång hittar tillbaka till varandra, kan sätta oss ner och reda upp allt och börja om.....



 
 
Ingen bild

J

21 oktober 2010 13:20

Jag förstår precis vad du menar, det känns tungt och tråkigt ibland och jag funderar över hur det hade kunnat sluta på annat vis.. Jag kommer däremot bara fram till ett svar, hur mycket jag än vrider och vänder på det så kommer jag fortfarande fram till samma svar. Det hade inte kunnat bli annorlunda, för jag är den jag är och kommer alltid att vara ärlig och visa min oro för mina vänner om jag känner så, för jag litar på min intuition. Jag tror du är likadan, du har en magkänsla och erfarenhet och du är alldeles för frispråkig för att kunna hålla tyst och låtsas som om allt är ok, eller? Jag tror vi gjorde det enda rätta, möjligen hade vi kunnat omformulera oss för att inte låta så hårda, MEN jag tror fortfarande inte det hade slutat på något annat vis, tyvärr. Det viktigaste är att hon vet att vi är ledsna för att det som hänt, men att vi står fast vid vad vi tyckte/tycker. Du är en fin vän P, glöm inte det! Kram

from-som-ett-lamm

21 oktober 2010 13:36

Precis, vi hade int ekunnat göra på nåt annat sätt.....men jag är precis som du..ledsen över situationen.....
Det är du me...
kram

 
S

S

4 november 2010 19:36

Har svårt att uttrycka mig när jag skriver till dig, men du känner mig så jag tror du vet vad jag skulle säga om jag "bubblade" på...
Jag är också ledsen för hur allting blev.
Läste i din blogg att du hade någon vän som inte riktigt verkade acceptera ditt nya förhållande och du skrev argt om det och önskade att personen ifråga kunde förstå att du prioriterade ditt kärleksförhållande som var helt nytt...
När jag läste det så kände jag igen mig från min liknande situation som gjorde att vi förlorade vår vänskapskontakt.
Som du skrev i dem inläggen var väldigt likt det som jag kände då. Vet inte om du har reflekterat över det?
Läser J´s svar att hon hade gjort samma sak igen och jag blir bara så besviken faktiskt.
Jag är er vän och någongång hoppas jag verkligen att vi kan återförenas.
Jag saknar dina flickor så att jag blir sjuk mellan varven. Får en tjock klump i halsen när jag tittar på bilder på dom. Jag älskar dem verkligen...

http://maskrosflickan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards