Alla inlägg under oktober 2010

Av from-som-ett-lamm - 11 oktober 2010 12:33

Snålhet -inte dela med sig, hålla på sitt, överdrivet sparsam

Missunsam -inte unna, avundas

egoism -själviskhet

Utnyttja -dra nytta av, använda

Dessa egenskaper är enligt mig dom mest ofördelaktiga egenskaper en människa kan ha, det är irriterande, tråkigt och sorgligt att så många av människorna som är omkring mig besitter dom.....Hua!

Jag är absolut inte perfekt men snål är jag inte och jag skulle aldrig missunna någon annan människas lycka och ego skulle jag verkligen behöva vara oftare...sätter alltid alla andra framför mig själv, och utnyttja/använda andra människor för att själv vinna på det skulle aldrig hända.....


Jag själv besitter egenskaper som svartsjuk, dåligt tålamod, envis,     

nonchalans, enoerm bekräftelsebehov och säkert flera andra dåliga egenskaper som retar upp människor omkring mig ;)


Egenskaper jag skulle behöva är; lära mig säga nej utan att få sjukt dåligt samvete, att alltid vilja behaga andra, att ibland bara skita i vad folk tycker o tänker om mig, att inte alltid vara så jävla ärlig....

Sen finns det såklart andra saker jag skulle behöva lära mig att göra som att tex....gilla mig själv till 100 %

skulle jag göra det skulle ju liksom resten av egenskaperna jag behöver komma naturligt av sig självt.....


Ciao 





Av from-som-ett-lamm - 10 oktober 2010 16:57

Faaaaaaaan, skrev ett lååååååång inlägg som bara försvann    

Av from-som-ett-lamm - 7 oktober 2010 13:16

Känns som om jag är på "väg tillbaka" efter ett visst antal sjukdomar och en viss mott av lathet ;) så har jag tränat två gånger denna vecka och tröttheten är som bortblåst och träningsvärken gör ont ont ont, vilket är en härlig och alldeles för längesen känsla :)

Mina planer är att jag dom barnlediga veckorna ska träna gym med grymma T, då får jag både mer tid med henne och träning samtidigt...sweet :)

Barnveckan ska jag och M träna kickboxning.....vi körde första gången i går.....vi tog det lugnt och metodiskt, och jag kan säga att jag fick mersmak, det var verkligen jobbigt trots att vi tog det relativt lugnt och så så KUL!

På fredag ska vi köra i en timme och så som som M är van att träna :)

NICE!

Jag Känner mig för övrigt stark, glad och pigg just nu......tror och hoppas känslan håller i sig :)


Känns som att barnen har landat i den "nya" familjen, inte lika mkt tjafs o bråk som veckan innan, och dom känns lugnare och tryggare, vi har varje kväll legat i en stor myshög i soffan o kollat boli tillsamans.....Så så mysigt!!

I helgen blir det full rulle med fredagsmys, dansträning, simskola, ännu ett kalas ( måste ALLA barn fylla år samtidigt?), lördagsmys och söndagslugn :)


I kväll ska jag till skäris och möta upp T, snacka skit och moffla kladdkaka :)


Ciao





Av from-som-ett-lamm - 3 oktober 2010 18:32

Ja, jag vet att vissa av er tycker jag prioriterar "fel", att jag inte har tid att ses, träna, fika, parta och ingen är nog mer frustrerad och ledsen över det än jag.....

Kärleken i mitt liv har flyttat in och jag måste prioritera den nya familjen och att skapa utrymme och plats för alla är av största vikt, annars blir det ännu mer rörigt för alla och speciellt för barnen....så tyvärr är prio ett att bli färdiga så vi kan leva och bo normalt, utan kartoner, spackel och damm.... och vi e snart där :)

Men eftersom ni är mina vänner och jag tror ni älskar mig precis som jag älskar er så är jag säker på att ni har överseende med detta under en tid....jag vet att jag skulle ha det iaf....


puss puss

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards