Alla inlägg under november 2010

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2010 12:51


 Till dig......



Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Håll mitt hjärta Håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ

Håll mitt hjärta Håll min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll mitt hjärta Håll min själ
Håll min själ

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2010 10:13

Nu har du fått nykeln till mitt innersta........

jag skriver det jag känner för stunden och för det mesta försvinner känslan iom sista raden jag skriver, men ibland sitte rkänslan i och då skriver jag om den tills det går över.....

I bland skriver jag i affekt.....ibland inte...


Jag kommer alltid skriva rakt från hjärtat trots att du läser, så baby, ta det med en nypa salt och tycker du det är jobbigt...läs inte

puss

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2010 08:41

Läser en fd vänninas blogg och hittade ett citat som jag tänker "sno"...


Det är viktigt att inse att när vi är rädda föreställer vi oss inte framtiden

Vi återupplever det avlägset förflutna.....


Klockrent och sant!

Har man en massa upplevelser från sitt förflutna, dåliga upplevelser, då när något händer som liknar det som hände när man var "liten", blir man "liten" igen.

Det hände en sak i helgen som inte var bra alls för mig, jag känner mig låg, ledsen och sviken. Vi har pratat, vridit och vändit på det som hände, och pratat ännu mer och lösningen för mig är bara en enda, och personen i fråga erbjöd just den lösningen så allt kommer bli bra......men det tar ett tag att läka det sår som blev och komma över känslan det gav mig.

Mina känslor och nerver är på utsidan och min barndom och ungdom spelas upp som en film i mitt huvud......

Samtal, kanske!!?







Av from-som-ett-lamm - 13 november 2010 17:31

Hur kan du göra så mot mig?

Du kan min bakgrund, orsakerna till varför jag är som jag är, vad jag har varit med om, varför jag ibland får ångest och varför jag ibland inte fungerar, anledningen till varför jag ibland faller och har svårt att resa mig igen......

Ändå väljer du att svika och såra mig så......varför?

Du har dödat en del av mina känslor för dig, mitt förtroende för dig är borta och kommer aldrig mer tillbaka......

Hur ska jag välja dig, hur ska jag kunna, det kommer hända igen och igen och igen tills alla mina känslor för dig och vår kärlek är död...... 

Det kommer ord ur din mun, tomma ord.....för vad är ord när handlingen vissar raka motsatsen!!??

Du försätter mig i en situation jag lovat mig själv att aldrig befinna mig i igen, en ohållbar situation....jag undrar...vill du förlora mig för alltid, eller?

Jag är ett öppet sår i dag, en trasig själ, förlorad, rädd, ensam och krossad.....

krossad av dig....Du som stod mig närmast står mig nu längst ifrån.....

och jag är så så ledsen......

Den största besvikelsen blir på mig själv........jag kan inte lämna dig...kan inte...jag älskar dig för högt......

det enda jag kan göra är att skrapa upp mig själv och vänta in nästa gång du sviker mig, nästa gång jag faller, nästa gång du väljer bort mig och vår kärlek...


Av from-som-ett-lamm - 12 november 2010 13:03

Vi vann Vi vann Vi vann :)

Skrev kontrakt på finfina lägenheten/radhuset i onsdagskväll :)

Så så glad och va skönt det ska bli att flytta in i ett färdigt hem och bara ägna sig åt att flytta in och slippa renovera...LYCKA!!

Men så klart har det en baksida också, vi måste sälja min lägenhet NU, ska ha visning på måndag och vi är långt ifrån färdiga, M jobbar på för fullt med dom sakerna med renoveringen som inte är färdig än och jag får slita med storstädning, flytta grejer ner till källaren och styla........blir inte mkt till vila i helgen....suck!

På lördag blir det skoj med fina gänget från gamla jobbet men tyvärr blir det ingen utgång för mig för vi har som sagt lite att göra innan måndag em, det gäller ju att få ut så mkt som möjligt för min lägenhet, vinsten ska ju räcka till mäklararvode, köpa ut mitt x, och egen insats på det nya boendet....PUST!

Är minst sagt nervös att allt ska gå vägen....men men det ordnar sig nog!!!!!



Av from-som-ett-lamm - 9 november 2010 12:20

Har så mkt att se fram emot nu......så mkt att glädjas åt....

Träffa tjejerna, framför allt T på lördag....ska bli NICE!

Resan i januari och så klart bröllopet i sommar :)

Och i dag la vi bud på ett "radhus", en 6 rummare som jag verkligen vill ha.....håller tummarna det hårdaste jag kan!!

Trots allt detta fina att se fram emot så känner jag mig oerhört sårbar och osäker just nu, som att så fort jag mår bra, är lycklig och älskad så tror jag inte på det, som att jag väntar kaos och olycka......tråkigt att inte bara kunna slappna av och njuta....kanske dax för ett besök hos hjärnskrynklaren igen......mhmmm!

Av from-som-ett-lamm - 3 november 2010 16:08

Innan han friade till mig ringde han min bästa vännina för att fråga henne vad hon tyckte och tänkte, för att frieriet skulle bli så bra som möjligt.....hur sött är inte det!!?

Förra veckan när jag var dålig så tog han verkligen hand om mig....verkligen...på riktigt, så där som en kvinna tar hand om sin man när han e sjuk ;)

Han åt luch häromdagen med sin blivande bestman och hade då sagt till honom att han verkligen INTE ville ha ngr strippor på svensexan....respekt!!!

Han uttrycker i ord och handling att han älskar mig, att jag är speciell och unik och den vackraste i världen ( även om jag inte riktigt håller med honom;)


Min kärlek växer mer o mer för varje dag, för varje nya egenskap jag upptäcker....att bli hans fru är en ära och att bli gammal med honom ska bli ett äventyr....han är för mig, my soulmate, mitt livs kärlek!

Och jag tackar ödet att han kom i min väg....


Ciao

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards