Alla inlägg under februari 2011

Av from-som-ett-lamm - 21 februari 2011 07:19

Arla morgonstund och jag e sjuuuukt trött!

helgen har varit helt galen, fattar inte riktigt att vi hunnit med så mkt som vi gjort på bara två dagar.....

I lördags packade vi upp ALLA kartonger, möblerade om i barnens rum, ändrade om i köksskåpen så allt nytt fick plats, röjde i klädkammaren/kontoret...vi höll på fram till åtta på kvällen....pust!

I söndags var vi och bestämmde mat, tider för vigseln, kollade kapellet osv :) sen handlade vi presenter till min bonusson, städade och plockade det sista, träfffade vår toastmaster och gick igenom allt, tränade och krachade till slut i soffan vid nio....pust igen!

Kan bara konstatera att dygnen skulle behöva fler timmar    



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 19 februari 2011 20:15

Bidrag nr 1, lucky you med....harfaningenaning

Vem har stylat denna stackars stelopererade tjej, näää, det var inget vidare det här, lämnade inget som helst intryck!


Bidrag nr 2, Tid att andas, Simon forsberg

Vad har hänt med killens ögonbryn, kunnde inte sluta titta på dom....

Låten var...mhmmm....trist!


Bidrag nr 3, Enemy Sara Lumholt,

Britney Spears komplex...nja...liiiiite, kanske!!

Undra om hon började på fel tonart!??

Såg ni att den en av  dansarna dansade fel....piiiiinsamt!


Bidrag nr 4, The kings, The playtons

"Man kan inte se ut som man är inlindad i en vettexduk"...hahahaha...den bästa kommentaren hittils under melodifestivalen...

Låten påminner lite om vinjetten till serien True Blood, fast MYCKET MYCKET sämre.


Bidrag nr 5, I thougt it was for ever, Shirleys angels

Är änglarna systrar månne!?

Vet inte riktigt....tror jag gillade låten...lite iaf!


Bidrag nr 6, no one else could, Sebastian karlsson

Lite David Bowie känsla.....

Känns som den inte riktigt kom igång...lite intetsägande....


Bidrag nr 7, spring för livet,sara varga

Ripoff på Lisa Ekdahl.......vilket jävla bottennapp!

vargen ska nog hålla sig till att vända skivor ;)


Bidrag nr 8,Popular, Eric Saade 

Killen vill bli populär......Lycka till!!!!!


För övrigt måste jag säga att melodifestivalen SUGER!!!!!!









Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2011 07:20

Blir man blödigare med åren!!??

Jag hade tänkt läsa något fint under vigseln men som sagt, det kommer inte gå, då kommer jag vara randig av allt smink. Bara jag tänker på vigseln så börjar jag nästan lipa.

När jag ser reklamen med alla nyfödda bebisar på tv, måste jag hålla mig från att inte börja böla.

Back in the days, i min ungdom, då var jag raka motsatsen, blev varken rörd, berörd eller "bölig".

Känns nästan lite jobbigt och hur fan ska det bli om ett par år!!??



Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2011 07:17

Ska på samtal i dag, det var verkligen länge sen....mhmmm...fast vet inte riktigt vad jag ska prata om bara......mår prima!!


Opps nu kommer det barn, blev en kortis, skriver mer i kväll.....


ciao

Av from-som-ett-lamm - 15 februari 2011 16:40

Har nog fått en liten släng av alla influensor som går, som tur e verkar det inte bli värre än att jag känner mig matt, trött, lite halsont och huvudvärk...slipper feber och sängliggande...Knock on wood ;)


I går var det alla   -dag :)

Tyvärr blev det ju inte riktigt vad vi hade tänkt oss, M skulle iväg och möta killen som hyr hans lgh och jag åkte till farsta C för att köpa nåt till honom.

Han var hemma rätt så sent, det strulade till sig lite på vägen och jag hann bara stressköpa en tröja till honom innan alla affärer stängde....mhmmm....

Väl hemma delade vi ut våra "presenter", sen somnade vi båda i soffan....hehehe!

Varken romantiskt eller pluttinuttigt, men att helt slut, dreglandes somna brevid den man älskar är ju också kärlek...visst :)

Just nu känner jag mig superdupper kär i M, han växer liksom på en, blir bara bättre o bättre......han e fan bättre än choklad   


Har en ny bekantskap i mitt liv, vänner som M haft sedan förut, nu grannar till oss, kul när man klickar med någon direkt, gillar henne skarpt :)


T.....du är min klippa och vapendragare, love u girlfriend!!


Kärleksfull i dag...mhmm..ja lite kanske ;)


Ciao





Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2011 17:02

Ska ha min fina tärna till att läsa nåt under vigslen, först hade vi tänkt säga något själva men jag kommer ha problem att hålla mig från att storböla bara som det är, tänker att man kan ju ha något "eget" som både prästen och tärnan säger.

Har hittat två dikter som vi gärna vill använda....

Sen spelar det ju igentligen ingen roll vem som läser vad, min tärna kan ju välja vilket hon gillar mest :)


Första dikten kommer här, vanlig dikt av Nils ferlin.

Kärleken kommer och kärleken går

ingen kan tyda dess lagar

med dig vill jag följa i vinter och vår

och alla mina levnadsdagar

mitt hjärta är ditt

ditt hjärta är mitt

och aldrig lämnar jag det åter

min lycka är din

din lycka är min

och gråten är min när du gråter....


den andra är också en vanlig som ni garanterat känner igen, Karin Boye

Dagen är du

och ljuset är du

solen är du

och våren är du

och hela det vackra vackra väntande livet är du.

Sen tänkte vi lägga till i slutet på denna  dikt,

Störst av allt är kärleken


Så, T, vilken väljer du??

Är det någon som har någon ide om annan dikt, let me know!! :)


Nä, nu är det dax att packa upp lite mer kartonger...BLÄÄÄÄÄ!


Ciao



Av from-som-ett-lamm - 12 februari 2011 09:08

Känns som att helgerna är för korta, redan lördag och vi har som vanligt massor att göra....M har kört över det sista från gammla lägenheten så nu är det kartonger överallt igen....bläää!

Men har precis plockat fram prinsesstält och deg till barnen så nu är dom aktiverade ett tag och då kan jag plocka ur ngr kartonger......


Det är några stycken av dom vi tänkt bjuda som inte kan komma, och det beror på att dom har semester och är bortresta så vi har bestämmt att skicka ut ett Save the date kort och hoppas på att inga fler ska åka iväg.


Nu ska här packas upp :)


ciao





Av from-som-ett-lamm - 10 februari 2011 17:57

Kan man annat än tycka synd om människor som inte har något bättre för sig än att komma på sätt att jävlas med andra bara för att på något sätt hävda sig eller tillgodo se något annat freaky behov dom har...mhmmmm..stackars stackars dom!!!!

Tänk om man bara kunde trolla bort såna människor....häck väck lingonsäck   

Eller så förlitar man sig bara på karma, som jag alltid sagt, what goes around comes around!!


Bröllopsplanerna ligger återigen lite på is, det mesta e ju liksom färdigt :)

Känner mig lycklig, glad, kär och lite småtjock ;) hehehehehe!


Ciao


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards