Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Karusellen fortsätter

Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2011 12:17

Har ju varit en jvla karusell runt min yngsta dotter sedan jag när hon var tre år sökte för en utredning på BUP, efteersom hon sedan 6 månaders ålder visat tydliga tecken på ADHD.På bup sa dom kom tillbaka när hon är fem år, sagt och gjort, var för ett tag sedan på bup och dom gjorde bedömmningen att hon behövde en utredning men tyvärr gjorde dom den inte där, utan jag fick vända mig till farsta barnläkarmottagning, vilket jag gjorde, där ville dom inte ens träffa oss utan sa direkt att dom ville ha en remiss för att ta emot henne, då kontaktade jag bvc som i sin tur hänvisade till farsta eller till bup....mhmm...men då slog jag näven i bordet och fick till slut en tid för bedömning och remiss till farsta där jag kan få en utredning.

I morse var det då dax för mig o min yngsta att få bedömning av bvc och en remiss (som jag igentligen inte ens ska behöva?) .

Skulle få träffa en läkare som arbetar med utredningar, bra tänkte jag!!

När vi kommer in på bvc möts vi av en man som linkar fram och tillbaka i korridoren, var vi sena eller....han presenterar sig knappt, tar inte i hand och visar in oss på ett rum, väl därinne lämnar jag över utlåtandet/bedömmningen från dagis där det tydligt står vad som är min dotters broblem, när han läst färdigt börjar han fråga saker om henne som lappen han precis har läst precis har svarat på!???????

Sen börjar denna sk läkare kränka och förolämpa både mig, min dotter, deras pappa, faktiskt våra båda familjer skulle jag vilja påstå :(

Han talade bla om att en del familjer som kommer hit har problem med uppfostran och tycker att en utredning ska uppfostra deras barn...mhmm...va FAN menade han med det!!?? Han borde ju rimligtvis berätta det för mig i något syfte, och jag gissar nu, men det känns ju som att han anklagade eller iaf insuinerade att vi skulle vara en sån familj....ehhhh!?

Han sa också att han inte tyckte det verkade som att det var något konstigt med henne för hon satt ju still, och att normalt sett skulle ett adhd barn inte klarat av det, Lilla lilla farbror doktorn som kan så jvla mkt om adhd, borde ju då veta att det finns olika grader av adhd....visst!!???
Han tyckte vi skulle vänta med en utredning tills av vi såg att det verkligen blev problem i skolan...VARFÖR I HELVETE DÅ!!!!????

Jag frågade honom om han tyckte jag skulle komma tillbaka när hon var en strulig tonåring som alltid skolkade!!?? 

Jag sa till slut till honom att jag inte behövde en remiss från honom utan att jag skulle fixa det själv, för gud vet vad som skulle stått i den remissen.....

curlingfamlj som vill ha hjälp att fostra en ouppfostrad skitunge....eller!???

Han e fan en skam för sin yrkeskår och jag kommer aldrig mer ringa och be om hjälp där...däremot ska jag skicka ett brev till bvc sköterskan som jag fick tiden av och berätta vilken jvla översittare hon rekommenderar......


over and out



 
 
Miss F

Miss F

9 mars 2011 19:18

Men vad FAN är det som händer?! Jävla idioter helt enkelt. Hoppas att det ordnar upp sig för dig och din fina tjej!

http://friskisnorden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards