Alla inlägg under mars 2011

Av from-som-ett-lamm - 15 mars 2011 12:21

I dag är en bra dag :)

Jobbet har flyttit på ovanligt bra idag....gillas :)

Det känns som att hela veckan kommer bli bra...mycket bra...har trevliga saker att se fram emot :)

I kväll ska jag träna och sen fika med T som precis kommit hem från Thailand...nice, har saknat henne.

I morgon em får jag sällisfika med vänninan på gården...gillas!

Har mycket träning att se fram emot i veckan.....tjohooo...måste, måste se snygg ut till bröllopet...iaf så snygg jag kan ;)

Nagelfix, massage och kanske ett frisörbesök ska hinnas med också, sen e jag grymt sugen på att måla om i köket i helgen, det är en liten yta så det kommer gå fort....känns som att vi slappat med renoveringsfix alldeles för länge...heheheh ;)


Känner mig glad i dag    


ciai



Av from-som-ett-lamm - 14 mars 2011 11:54

Helgen har gått alldeles för snabbt, kanske är för att den var så mysig och rolig, i fredags hade vi mys framför tvn, barnen slocknade ett efter ett och till slut gjorde jag och M dessamma   

Lördagen drog vi på äventyrsbad i gustavsberg, åkte kanor, plaskade och lärde de små att dyka, på kvällen var bordet fyllt att godis och mellodifestivalen var uppskruvad på högsta volym :)

Söndagen var fikornas dag, först med min svärmor sen kom min mormor o morfar över....TREVLIGT!


Denna vecka är en barnledig vecka, så den ska fyllas med MASSOR av träning, träffas med vänner, massage :) och mys med M :)



Följer några bloggar, en av ren nyfikenhet, en för att hon är en "ny" vän, en annan som skrivs av min allra bästaste :) och slutligen en blogg som skrivs av en "gamal" vän som jag genom denna blogg kan följa och få veta hur det går för trots att vi inte har någon "annan" kontakt, så när jag häromdagen skulle gå in och läsa och var tvungen att lämna lösenord för att komma in på bloggen (vilket jag inte har) blev jag uppriktigt förvånad och lite ledsen.....bryr mig om henne och hennes två flickor och vill verkligen veta hur det går för dom i livet, Dom, framförallt hon har varit nära mig under hela min uppväxt och vi har följts åt genom livet, känns trist att jag inte kommer få ha tillgång till hennes liv alls nu, men jag får förlita mig på att det går bra för dom alla tre, och att om någon av dom behöver mig vet dom vart jag finns....all kärlek och lycka till er familjen B   



Over and out



Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2011 17:34

Mina tankar går till de drabbade i tsunamin.....

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2011 16:47

Har haft en stressig vecka, börjar ana att det är därför jag har haft konstant huvudvärk sen i måndags :(

Åt ju lugnande under en period och ibland känns det som att jag skulle behöva börja igen, men jag vill klara mig utan o dessutom ger det mig sjuuukt mkt kryp i benen....mhmm...tål att tänkas på!!


Köpte nytt till barnen i dag så dom e nu fullt sysselsatta, jag har sysselsatt mig själv med ett glas vin, bloggen och hög volym Coldplay :)

väntar in M som är sen....suck!

Drabbades av nån slags svartsjuke bacill i går kväll när han var på personalmiddag, var ju lite sotis i en period i början men har ju liksom släppt det så jag vet inte vad som hände igår, inte vidare klädsamt iaf  och galet pinnigt    






Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2011 20:06

Mhmmm...kanske ska döpa om min blogg till bitterf*tt*n   

har bara gnällt, skällt och gått på i de senaste inläggen....fyyyy mig!!

Det absolut värsta är att jag skriver faktiskt som bäst när jag är arg eller ledsen....hur ska man tolka det!?


I dag har jag bokat bröllopsresa (fast vi igentligen inte har råd) .

Vi har båda varit sugna på italien, så det blev Venedig :)

Blir ju lagom romantiskt och blir vi sugna på strand och bad så går det båtar till kringliggande badorter....nice!!

Vi åker dagen efter bröllopet och är borta i 6 dagar, ville inte riktigt komma hem och sen börja jobba dagen efter, bättre att ha en dag att andas på :)


Snart kommer bröllopsklänningen, den ska ju sys om lite så det blir till att banta ner sig lite redan nu, blir ju svårt för sömmerskan att sy om den om jag inte kan ha den ;)

fan, har nog gått och blivit lite mysfet......INTE OK!!!!!!


Nu ska jag träna....hemma, tyvärr denna vecka, men bättre än ingenting..right!


Ciao 


Av from-som-ett-lamm - 9 mars 2011 12:17

Har ju varit en jvla karusell runt min yngsta dotter sedan jag när hon var tre år sökte för en utredning på BUP, efteersom hon sedan 6 månaders ålder visat tydliga tecken på ADHD.På bup sa dom kom tillbaka när hon är fem år, sagt och gjort, var för ett tag sedan på bup och dom gjorde bedömmningen att hon behövde en utredning men tyvärr gjorde dom den inte där, utan jag fick vända mig till farsta barnläkarmottagning, vilket jag gjorde, där ville dom inte ens träffa oss utan sa direkt att dom ville ha en remiss för att ta emot henne, då kontaktade jag bvc som i sin tur hänvisade till farsta eller till bup....mhmm...men då slog jag näven i bordet och fick till slut en tid för bedömning och remiss till farsta där jag kan få en utredning.

I morse var det då dax för mig o min yngsta att få bedömning av bvc och en remiss (som jag igentligen inte ens ska behöva?) .

Skulle få träffa en läkare som arbetar med utredningar, bra tänkte jag!!

När vi kommer in på bvc möts vi av en man som linkar fram och tillbaka i korridoren, var vi sena eller....han presenterar sig knappt, tar inte i hand och visar in oss på ett rum, väl därinne lämnar jag över utlåtandet/bedömmningen från dagis där det tydligt står vad som är min dotters broblem, när han läst färdigt börjar han fråga saker om henne som lappen han precis har läst precis har svarat på!???????

Sen börjar denna sk läkare kränka och förolämpa både mig, min dotter, deras pappa, faktiskt våra båda familjer skulle jag vilja påstå :(

Han talade bla om att en del familjer som kommer hit har problem med uppfostran och tycker att en utredning ska uppfostra deras barn...mhmm...va FAN menade han med det!!?? Han borde ju rimligtvis berätta det för mig i något syfte, och jag gissar nu, men det känns ju som att han anklagade eller iaf insuinerade att vi skulle vara en sån familj....ehhhh!?

Han sa också att han inte tyckte det verkade som att det var något konstigt med henne för hon satt ju still, och att normalt sett skulle ett adhd barn inte klarat av det, Lilla lilla farbror doktorn som kan så jvla mkt om adhd, borde ju då veta att det finns olika grader av adhd....visst!!???
Han tyckte vi skulle vänta med en utredning tills av vi såg att det verkligen blev problem i skolan...VARFÖR I HELVETE DÅ!!!!????

Jag frågade honom om han tyckte jag skulle komma tillbaka när hon var en strulig tonåring som alltid skolkade!!?? 

Jag sa till slut till honom att jag inte behövde en remiss från honom utan att jag skulle fixa det själv, för gud vet vad som skulle stått i den remissen.....

curlingfamlj som vill ha hjälp att fostra en ouppfostrad skitunge....eller!???

Han e fan en skam för sin yrkeskår och jag kommer aldrig mer ringa och be om hjälp där...däremot ska jag skicka ett brev till bvc sköterskan som jag fick tiden av och berätta vilken jvla översittare hon rekommenderar......


over and out



Av from-som-ett-lamm - 8 mars 2011 12:17

Internationella kvinnodagen minsann......och på samma dag är det semmeldagen, fan va bra, då kan man fira att man är lågavlönad och se till att bli fet på samma dag...yeeeehiiii!!

Precis vad en kvinna behöver också, blir fet, menar jag, för det e ju helt ok i dagens jämnställda samhälle att kvinnan är fet...eller....nä just det så långt har vi inte kommit, men det e ok att mannen är det....tror dom iaf ;)

Föresten så frågade M mig om det fanns nån mandag, så typiskt att just den frågan kommer från en man...mhmmm...med tanke på att mannen styr detta samhälle och har på olika sätt och former förtryckt kvinnan sedan "krita" så kan man ju säga att mannen haft sin beskärda del av dagar....right!!!?

Känner mig faktiskt lite bitter i dag, som ni m all säkerhet har märkt, kan ju iofs beror på en skit dålig natt, med lite sömn och sprängande huvudvärk, som dessutom vägrar ge med sig :(


Over and out

















Av from-som-ett-lamm - 7 mars 2011 07:34

"Lingonveckan" är på intågande och jag är minst sagt SVULLEN, märkligt att man kan gå upp flera kilo bara pga av det!??

Men det får va, har varken tid eller lust att känna efter, framför allt inte tid....

har  en ny batting som börjar denna vecka...pust...men, det är självvalt, ska inte klaga ;)

Får barnen i dag och som jag har längtat   


Nu jobb!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards