Alla inlägg under mars 2011

Av from-som-ett-lamm - 5 mars 2011 17:21

Vaknade likt en pensionär i morse redan kl halv åtta, trist när man har chansen att sova ut, liksom :(


Hade en asmysig morgon, med frukost i sängen framför The Tourist...me like :)

Slöade runt lite i lägenheten sen drog vi till skäris, mest för att ögonshoppa lite, men som tur va hittade vi Ms bröllops outfit, en svart kostym med svart skjorta och grå väst....ojojoj,min man e SJUKT SNYGG     

Hittade mest saker till honom, men jag kom över ett par skit fina pumps, antingen till bröllopet eller till att ha annars.....NAJS!

Har iaf haft en skithärlig dag, nu väntar middag, mys med M och sen mello, snarre och kanske lite vin :)


Ciao



Av from-som-ett-lamm - 4 mars 2011 12:25

Regnet står som spön i backen och man kan ju hoppas på att det innebär att snön rinner bort :)

Sover dåligt på nätterna....mhmm...inte direkt ovanligt....men, men, det ställer iaf till det för mig för sen när klockan ringer är det som att jag fanimig inte kan ta mig upp!!

Skyller allt (som vanligt) på vintern.....


I kväll är det fredagsmys utan barnen,(vilket iofs e lite tråkigt, saknar dom,) med bara M, vilket innebär att vi slipper se lets dance...GILLAR, ska försöka leta reda på en film vi vill se sen ska det svullas godis tills jag mår illa :)

I morgon ska vi ta en tripp till skärholmens C och ikea, me like, måste ju liksom passa på när vi e barnlediga ;)

Sen ska ett o annat träningspass avverkas i helgen, sen kommer ju måndan o då blir det en vecka med "sämre" träning igen.....


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 3 mars 2011 13:08

Fan, dom borde komma på nåt slags skydd här på bloggplatsen eller nån slags knapp man trycker på som sparar inlägget automatiskt. Skrev precis ett rätt så långt inlägg, där jag tyckte sjukt synd om mig själv förövrigt, som bara försvann för att min dator fick spunk!!!  

Vad jag skrev om, när jag blev "avbruten" är att jag är inne i en dålig period igen, känner mig grinig, arg, irriterad, trött, ledsen, låg och svartsjuk....vilket är totalt obefogat. Är sjukt missnöjd mer hur jag ser ut och hur jag ibland beter mig.

Vet inte om det hör hemma tillsamans med förklimakteriet eller om jag helt enkelt är sån här, eller blivit med åren....sjukt trist i såna fall.

Har iaf börja äta femal balans, ett preparat mot klimakteriet och mot pms, äter två per dag men borde nog öka dosen avsevärt för att bli av med klimakteriekossan i mig....



Nu till något roligare......

När min tärna tipsade om hennes vännina som bröllopsfotograf, som jag hade träffat, kom jag inte riktigt ihåg henne, men allt klarnade i går när vi sågs och tog en fika och pratade om bröllopsdagen :)

En skit gullig, lugn och trevlig tjej, som jag träffat flera gången, känns kanon att just hon ska fota på vår dag :)

och jag tror vi kommer välja att ha henne med oss under även förberedelserna, skulle vara kul att även ha foton därifrån.....mhmmm...det kommer bli skit bra det här   


over and out

Av from-som-ett-lamm - 3 mars 2011 07:18

Jag o M befinner oss i missförståndsträsket....så jvla jobbigt och trist!

Det tar liksom musten ur mig, känner mig låg och lite ledsen....blä!

Vet inte om det beror på att vi är lika eller om vi bara helt enkelt retar gallfebern på varandra just nu, det känns iaf sjukt tråkigt och vi måste ta oss ur den här dåliga cirkeln.....




Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2011 21:19

Jag får människor att prata......

När jag för några år sedan började ett nytt jobb och för första gången träffade en av mina många arbetskamrater, en nyskild man i 30årsålder, tog det inte mer än fem minuter så tröstade jag och peppade honom, dessutom visste jag ALLt om honom efter bara 30 minuter....kanske lite väääl mycket information att svälja efter så kort tid ;)

När jag var relativt nyskild och började dejta igen, var jag på en dejt där mannen efter 10 minuter började berätta hur olycklig han var för att hans x lämnat honom...suck...man kan lugnt säga att det inte blev några fler dejter med den snubben!

Gör mina naglar hos en tjej som i princip har mundiarre ;) Jag vet allt om hennes barn, fester, vänner och karlarna hon dejtar!

I dag när jag hämtade ut pengar (till nageltjejen) kom det fram en kvinna, som jag vet haft mkt problem, hon babblade på så att jag till slut var tvungen att springa därifrån....det var fan på gränsen att hon började jaga mig....hon måste haft skiiit mkt att prata om!!

Vet inte riktigt varför människor tycker om att spy ur sig allt till mig, kanske beror det på min personlighet eller så har jag bara en jvla otur...eller tur.

Ibland är det ju intressant och trevligt att folk öppnar sig o berättar om sina liv och sig själva andra gånger vill man bara att personen i fråga ska hålla käften....och så klart beror ju detta på vem det är som häver ur sig!! 

När jag arbetade med ungdomar var det en tillgång, när alkoholisten på tunnelbanan börjar babbla är det allt annat än en tillgång....


Jag e fan som läkerol...makes people talk   




Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2011 12:34

Nu är allt i princip klappat och klart inför bröllopet, så skönt!

Det enda vi har kvar är att hitta en präst eller vigselförättare....vilket är när jag tänker efter typ det viktigaste....hahahaha!  Och så måste vi ju öva på bröllopsdansen....för med mitt kontrollbehov så måste den ju vara perfekt...stackars M, han mäktar inte med säger han, jag säger: ta dig i kragen, mannen min, get over it och kom loss, orkar du inte nu hur fan ska du orka resten av livet då ;)


Min magkattar är på krigsstigen just nu...trots att jag knappt stressar alls faktiskt...eller så blir jag straffad för allt onyttigt jag fläskat i mig i helgen ;)

Hade en asskön helg med kidsen, i fredags var det såklart fredagsmyyyys med popcorn och lets dance ( som jag förövrigt tittar på varannan helg under tvång, ogillar skarpt)

sen när lördagen kom var det ju stort kalas på Andys, sen mello med goda vänner, supernice!

På söndagen kom jag knappt ur mysbyxorna på hela dagen, bakade med barnen...och då menar jag BAKADe, det var som att jag inte kunnde sluta :) gjorde två stora plåtar med mjuka kakor.....lagom e bäst, lagom e bäst ;)

fikade lite med J och snackade såklart en hel del skit ;) hehehe!

på kvällen hade vi hemma bio med nybakta kärleksmums och filmen Trassel sen stupade barnen i säng och vi me :)

Måndagen var jag ledig ju och hade en supermysig morgon med tjejerna, frukost framför tvn, sen hämtade mitt x tjejerna o jag gjorde så lite som möjligt under hela dagen, hängde lite tvätt, diskade, bäddade sängar o plockade lite.....var riktigt länge sen jag bara softade hemma en hel dag när jag var ledig...SWEET!


Nu låter det som att rasten e slut...

over and out




Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2011 07:57

Har märkt att min besökarstatistik har ökat :)

Hälsar nya läsare välkommna!!

Av from-som-ett-lamm - 1 mars 2011 07:39

Jaha, slut på ledigheten, som lyckligtvis varade i 4 hela dagar :)

Somnade som en stock i soffan i går, MITT PÅ DAN....händer aldrig, men fan va skönt det va!!

Det blir en kort vecka och det behövs, är ständigt trött, och börjar ana att det har att göra med förklimakteriet, har köpt femal balans, men kommer mig inte riktigt för att äta av dom...mhmm...måste skärpa mig, kan ju inte springa omkring o vara hormontrött kossa hela tiden ;)


Nu....jobb...


Ciao

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards