Alla inlägg under april 2011

Av from-som-ett-lamm - 18 april 2011 07:18

Va!?????

Vägde mig i morse o vägde 69 kg WTF!?

måtten va; mage 84, under bröst 78.

Ok, ska erkänna att jag fuskat lite denna vecka men ändå, tur att det e ett tag kvar, nu måste jag skärpa mig som fan!!!!!


Det blir en kort vecka, bara fyra dgr att jobba, och from onsdag är det bara halva barngruppen resten e lediga :)))

Våra egna kommer få vara lediga nästan hela veckan, mysit att ha dom hemma   


Mina hormoner är totalt i oblans just nu, får utbrott, blir ledsen för absolut ingenting, känner mig sjukt frustrerad så att det kryper i kroppen...suck...och mensen lyser med sin frånvar, skönt iofs, men jag e som den värsta klimakteriekossan,inte kul för nån!!


Nu, kaffe i mängder!!!


Ciao 

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2011 07:20

I går var jag och M och träffade prästen som skall viga oss, han var jättelång, trevlig, seriös, känndes nytänkande, ärlig, rak, både jag o M gillade honom direkt.

M var nog inte riktigt beredd på vad som skulle ske på detta första möte, men det känndes lite som en "intervju" eller ett terapisamtal, vi fick berätta lite om vår uppväxt, om vår skilsmässa, om hur vi träffade, vilka vi är -vad vi jobbar med, varför vi vill gifta oss mm. Han berättade att det känndes som att vi var mogna, kännde varandra väll och visste vad vi ville.....skönt att höra :)







Av from-som-ett-lamm - 13 april 2011 13:02

I går blev det ingen träning, vi bestämmde oss för att ta en lång promenad istället, för att iaf röra på oss lite.....

Vi var iväg först o gjorde ett ärende och ställde sedan bilen vid skogskyrkogården, jag kännde att jag ville gå där, vet inte riktigt varför, kanske ville jag minnas honom, min ofödda.

Vi var vid Ms pappasgrav och där brast det för mig,jag grät och hade svårt att slut.

Det var länge sen jag tänkte på det, så länge sen att det nästan fallit i glömska, och samtidigt som jag vill glömma så vill jag minnas honom och jag önskar jag kunnde göra det med någon slags glädje, men det e svårt, mitt ego saknar honom och när jag tänker på honom känns det som att hjärtat ska gå sönder, spricka av saknad och sorg. Konstigt det där, trots att jag inte fick lära känna honom, bara känna rörelserna av honom,  så saknar jag honom ofantligt och ibland undrar jag hur livet hade varit med honom i det.

Förmodligen hade det varit fantastiskt precis som han hade varit.

Tror inte på någon gud eller på något liv efter detta, men en dag kanske vi ses igen, du och jag, min ofödda vackra son....




Av from-som-ett-lamm - 12 april 2011 07:23

I går blev matintaget inget vidare, iaf inte middan, två knäckemackor med stekt ägg på e ju inte direkt nåt att rekommendera innan träning, men allt blev upp och ner i går, slutade sent så jag kom iväg sent.

Tränade iaf riktigt duktigt i går, armar, ben och sen en tur i "spåret", springa utomhus....SKÖNT!!

Var hemma alldeles för sent för att hinna nåt annat än att ducha och lägga sig...trist...skulle behöva mer tid....mhmmm...


Började dagen med en 20 minuters promenad och sen en smootie och två kokta ägg, bra början mao...håll i, håll i!!!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 11 april 2011 08:01

I morse var det dax att väga och mäta, här är resultatet:

vikt: 68 kg ( har mao gått ner 1 kg :)

mått: mage: 83 cm, ner hela 4 cm, nICE.

Under brösten:80 cm, inget ner alls :(

Får väll vara nöjd över resultatet antar jag, är ju som vanligt för otålig, men 1 kg är ju helt ok, svårt att gå ner mer och snabbare om man inte svälter sig och det ska jag ju försöka undvika....right!!

Kommer sakna barnen, har haft en skit mysig vecka tillsamans   

men nu stundar barnfri vecka med MYCKE träning och en aningens mer sömn och förhoppningsvis går jag ner mer i cm till nästa vecka :)))))


Nu ska här jobbas...

over and out

Av from-som-ett-lamm - 10 april 2011 09:40

Söndag och helgen har gått i en rasande fart...tyvärr!

I går var M och jobbade hela dan, jag o barnen hade mysfrukost i vardagsrummet sen åkte vi till farsta c och käkade på mcdonkeln och gjorde ett besök på leksaksaffären, köpte med oss bakelser och åkte hem lagom till M kom hem och så fikade vi hela familjen :)

På em gick vi en sväng till goda grannar/vänner och där blev det en spontanmiddag....nice!


Hade ätardag i går och jävlar i min lilla låda vad jag moffade, pommes, godis, bakelse, vin och glass.....värt att vänta på en hel vecka ;)

i morgon är det dax att väga och mäta, ska bli spännande att se om det är någon skillnad alls.

Har fått tips på en menysida med bara recept utan kolhydrater, mycket bra!!


Solen skiner så det blir till att packa matsäcken och dra en repa i skogen med barnen...suga i sig det sista av helgen!!!


ciao




Av from-som-ett-lamm - 8 april 2011 21:04

Dags för fredagsmys med familjen, alla e ihopkrypna i soffan med popcorn och läsk...nja...inte alla...jag dricker ingen läsk men äter pyttelite popcorn.....men det e ok ju :))))

Nu gnäller mannen om att jag inte känns närvarande.....so...

Ciao

F.Y

Av from-som-ett-lamm - 8 april 2011 08:00

"Dom" har satt det i system, dom jävlarna, hur jävla dum i sitt huve får man bli

Det blir ju fler än jag som blir lidande och det är ju fan värre än nåt annat ,ska bli så skönt att SNART kunne ge dom det långa fingret     

Fuck you.....Fuck you very very mutch!!!!!!!!!!!!



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards