Alla inlägg under maj 2011

Av from-som-ett-lamm - 5 maj 2011 17:01

Dagens fråga:

Hur vågar man jävlas med någon som vet ens alla "dåliga" hemligheter?

Ska man kalla det djärvt, modigt eller bara jävligt puckat!!!?

Puckat skulle jag utan tvekan kalla det!

Men kom igen, jag e redo till strid och den här gången kommer jag kötta sönder dig....Du ska passa dig som satan!!!



Av from-som-ett-lamm - 4 maj 2011 12:46

En kaffekopp så jag vaknar till lite...mumma!

Jag både ser och känner mig superduper trött i dag, har vaknat hela natten, flera gånger, hade nån jvla ryckning i ögat som aldrig ville ge med sig...mhmm...har utvecklat nervösa ryckningar, inte bra alls faktiskt!!! ;)

I min väggalmenacka står det: Förenkla ditt liv-få tid att leva....hahahaha...skrattar nästan ihjäl mig!!!!!


I måndags var jag med min äldsta på skolan, som ett studiebesök kan man säga, jag har hört från lite andra föräldrar att det är lite sisådär med kollen på vart barnen är och att det är rörigt och slappt på lektionerna och då måste jag ju kolla med egna ögon innan jag "går vidare" ......

lektionerna verkade lugna, fin arbetsro och läraren gjorde sitt jobb kan man säga :)

MEN.....två elever dök inte upp när det var dax för den sista lektionen, vilket inte uppmärksammades av någon av lärarna, jag höll min käft...var ju trots där för att observera, inte lägga mig i, dessutom hade min dotter bett mig att inte lägga mig i....precis som att jag skulle ;)))

Eleverna dök upp när det var 10 minuter kvar av den och den enda konsekvens dom fick av att i princip skolkat från en lektion var en tillsägelse och att dom sedan skulle sätta sig i klassrummet. Tänkte att de säkert skulle be barnen i fråga stanna efter lektionens slut....men inte det heller!!!???????
herregud, det e tamigfan skolans plikt och skyldighet att veta vart eleverna är, och om dom inte vet, att ta reda på det ögonaböj!!

vad fan som helst hade kunnat hänt på de 40 minuterna dom var borta, en bil kommer lång på den tiden, ett barn som ramlat illa hinner det bli mycket mer illa med på den tiden, det är trafikerat runt skolan, va fan hade hänt om någon av barnen blivit påkörda!!!???

Så jvla oansvarligt och det gör mig SJUKT förbannad!!!!!

Jag har jobbat med barn i olika åldrar o i skolor under hela mitt vuxna yrkesliv och jag skulle leta mig blå om en eller flera elever inte dök upp på en lektion, speciellt när barnen är så små ( min dotter går i första klass) och i alla lägen skulle jag ta kontakt med föräldrarna och ha ett långt, allvarligt och "jobbigt" samtal med eleverna i fråga.

Orkar man inte anstränga sig mer än att man säger till o sedan låter det vara då kanske det är bättre att man söker jobb bakom kassan på ica eller nåt liknande där man slipper ta ansvar för barn!!!!

Skrev ett brev till lärarna i hennes klass o skickade samma till rektorn, inte lika arg ton som här i bloggen utan i en lugnare ton men ändå krävande.

Nästa vecka är det föräldramöte och jag hoppas för deras skul att dom tar upp detta där som jag bett om annars kommer jag göra det......need i say moore!!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 3 maj 2011 08:54

Har ju glömt att redovisa mitt matintag på sketa länge...fy mig!


vikt 67 kg ( ett ner på en vecka :)

mått under bröst 77cm (alldeles för mkt för att komma i klänningen jag ska ha på kvällen SUCK!


frukost denna snöiga dag, bestod av två ägg o tre finn crisp

till lunch blir det en sallad och till middag köttgryta :)


Har en dejt med sömmerskan, som ska korregera klänningen lite, den 29 juni, en månad innan vigseln, och då måste jag ha gått ner till matchvikt o sedan hålla den...mhmm..blir svårt....

har iaf bestämmt mig för att köra så mkt fys jag kan per vecka och minska styrketräningen till 2 ggr i veckan from 1 juni, borde greja det då.....eller rättare sagt så MÅSTE jag greja det!!!!



Av from-som-ett-lamm - 1 maj 2011 11:27

Är det hormonerna eller är det jag...är jag sån?

Lite hormoner och lite jag i en lagom blandning...fast i går alldeles galen blandning ;)

I dag känns det bättre...men inte helt bra.....en dag till så är det bra, det e jag säker på :)


Dansade aset av mig i går, tog en tequila i baren sen stod jag resten av kvällen på dansgolvet...det var länge sen och fan va gött det e att dansa sig dyngsvettig i timmar med T...i like it alot :))))))

Det var nog bra att M och jag spenderade kvällen ifrån varandra, trots att tajmingen inte var den bästa, när klockan började närma sig tre och jag knappt kunnde gå pga all dans började jag LÄNGTA efter min man, det var underbart att komma hem till en varm famn...stackars alla singlar därute...avundas er inte ett dugg, aldrig faktiskt!!!!




Over and out


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards