Alla inlägg under juni 2011

Av from-som-ett-lamm - 13 juni 2011 12:55

Nu är det dax att skärpa till sig....bara 2 månader kvar till bröllopet.

Nu ska här slimmas till och stramas upp!

Har visserligen tränat, men bara lite halvdant på sista tiden måste jag erkänna.

T har kört på ett mycket bra program o sett bra resultat på kort tid, så nu i dag börjar jag köra samma program som henne, vilket innebär utan att nämna några detaljer, styrka tre dagar i veckan, 2 cardiopass i veckan och två vilodagar.

Verkar dessutom vara genomförtbart även de veckor vi har barnen :)

Dessutom ska det tränas dans varje kväll denna vecka...fast det är ju bara roligt!!


Over and out 

Av from-som-ett-lamm - 12 juni 2011 17:00

Svensexan blev en succe :)

M är kanonnöjd, han blev lagomt förnedrad-dom krängde på honom Elvis kostym :), drack "lagom" med öl, njöt av solen, fiskade, snackade grabbsnack, åkte flytring efter båten, och sov alldeles för lite.....och kanske något annat...men det är inget jag får veta ;))

Elvis is back!!


 


Själv började jag morgonen med att baka tårtor och förbereda inför prinsess/pirat kalas med skattjakt och bad...mycket lyckat :)

Sen hängde jag lite på Js balkong, drack lite vin o snackade skit, sen blev det en bulle till min vapendragares balkong, efter lite snack och ännu mera vin där dansade vi röven av oss på LeBon Palaise....länge sen jag var o dansade....NICE!! 

Kom i säng så sent som halvfyra och vaknade inte föräns M kom hem....kl HALV ETT....ja, jag veeet....men skönt va det!!!!


Har förövrigt gått ner 4 kg på en vecka....va!??????


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 11 juni 2011 09:06

Nu kommer dom snart och kidnappar min man   

Av from-som-ett-lamm - 10 juni 2011 08:04

Är efter gårdagens dans helt hooked, skulle ju vara så kul om vi kunnde ha det som en grej vi gör tillsamans en dag i veckan, fast det blir ju lätt lite bökigt, varannan vecka måste vi ha barnvakt, fast det kanske går att ordna....mhmmm....ska fundera lite!!


I dag ska här städas sen ska jag på min äldstas skolavslutning, dom ska som vanligt sjunga och uppträda och jag kommer som vanligt bli rörd ;)

sist fick jag bita mig i kinden för att inte börja böla.....har det med åldern att göra...skulle tro det...var betydligt mkt hårdare som ung ;)


over and out

Av from-som-ett-lamm - 9 juni 2011 22:27

Apråpå mitt tidigare inlägg om orosmolnet över dalen, Så är jag sjukt glad o tacksam över att M och jag har en passionerad relation, trots våra heta diskussioner så kommer vi någonstans, framåt liksom. Jag har under tio år levt ihop med en man som var konflikträdd, som gjorde mig stumm, vi bråkade aldrig o diskuterade sällan, det fanns ingen glöd, inget liv i vårt förhållande...inte för att bråk ger förhållandet glöd, men på nåt sätt går glöden och passionen hand i hand med mer bråk än i ett passionlöst förhållande!!

Sen tror jag oxå att i mitt o Ms fall så behöver vi ladda ur lite då o då ;)


Nu till nåt helt annat,vi ( jag o M) hade vår  första dansklass i dag och utan att skryta ;) kan jag säga att vi tar koreografi rätt så bra, halva dansen sitter redan, nu har vi fått hemläxa och med tanke på perfektionisten i mig (och M) så kommer det sitta perfekt tills nästa lektion....mina gamla dansminnen gjorde sig påminda och guuud va jag längtar tills nästa klass.....I like it alot!!!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 8 juni 2011 12:50

Undrar om det ligger ett orosmoln över stockholm!?

Nästan alla jag känner har det lite bråkigt hemma just nu och jag o M är fan inget undantag.....

I går var det dax för en urladdning .....igen!

Vi hade varit på avslutningsfest för de minsta i familjen, väl där satt vi med våra x och det var helt ok, gjorde varken mig eller M något, men hans x viskade saker till honom och när jag sen fick höra vad så blev jag på riktigt förbannad. Hon hade viskat en massa skitsnack om mamman som på sin fritid samlat ihop pengar och tagit sig tid att köpa presenter och gjort fina kollage till alla fröknar.....WTF!

För det första sitter man väll inte och viskar på en dagisfest, sen sågar man inte folk som ställer upp och gör saker så man själv slipper och det är ju långt ifrån rätt forum att snacka om det på festen där personen ifråga är!!???

Allt det här sa jag till M och det blev som en utlösning för all islka han tydligen bar på gentemot mig....Han sa saker som att han var spänd gentemot sitt X tack vare mig....ehhh...ok, inte mitt problem, och inte mitt fel heller, faktiskt, väljer han att vara spänd så är det ju hans val inte mitt! Han sa också att jag trycker ner honom, är elka, orättvis och att jag aldrig ger honom kredd (vilket jag faktiskt gjorde senast i helgen) Jag blev skit ledsen och gick hemifrån, var ute o gick o försökte samla tankarna.....och jag kom fram till att om jag är en sån elak människa som han säger så fattar jag på riktigt inte varför han är ihop med mig, ännu mindre varför han vill gifta sig med mig....när jag sa det till honom så fick han det till att jag ville göra slut!???????

I dag har det såklart lugnat ner sig men jag känner att jag behöver att han förstår mig, för det verkar inte som att han gör det!!!

Får ta det ikväll.....kanske skriva det på en planka och dunka in det i skalllen på honom, funkar....eller har ni nåt bättre förslag!??


Over and out 

Av from-som-ett-lamm - 8 juni 2011 12:19

Undrar om det ligger ett orosmoln över stockholm!?

Nästan alla jag känner har det lite bråkigt hemma just nu och jag o M är fan inget undantag.....

I går var det dax för en urladdning .....igen!

Vi hade varit på avslutningsfest för de minsta i familjen, väl där satt vi med våra x och det var helt ok, gjorde varken mig eller M något, men hans x viskade saker till honom och när jag sen fick höra vad så blev jag på riktigt förbannad. Hon hade viskat en massa skitsnack om mamman som på sin fritid samlat ihop pengar och tagit sig tid att köpa presenter och gjort fina kollage till alla fröknar.....WTF!

För det första sitter man väll inte och viskar på en dagisfest, sen sågar man inte folk som ställer upp och gör saker så man själv slipper och det är ju långt ifrån rätt forum att snacka om det på festen där personen ifråga är!!???

Allt det här sa jag till M och det blev som en utlösning för all islka han tydligen bar på gentemot mig....Han sa saker som att han var spänd gentemot sitt X tack vare mig....ehhh...ok, inte mitt problem, och inte mitt fel heller, faktiskt, väljer han att vara spänd så är det ju hans val inte mitt! Han sa också att jag trycker ner honom, är elka, orättvis och att jag aldrig ger honom kredd (vilket jag faktiskt gjorde senast i helgen) Jag blev skit ledsen och gick hemifrån, var ute o gick o försökte samla tankarna.....och jag kom fram till att om jag är en sån elak människa som han säger så fattar jag på riktigt inte varför han är ihop med mig, ännu mindre varför han vill gifta sig med mig....när jag sa det till honom så fick han det till att jag ville göra slut!???????

I dag har det såklart lugnat ner sig men jag känner att jag behöver att han förstår mig, för det verkar inte som att han gör det!!!

Får ta det ikväll.....kanske skriva det på en planka och dunka in det i skalllen på honom, funkar....eller har ni nåt bättre förslag!??


Over and out 


Av from-som-ett-lamm - 7 juni 2011 20:05

långhelg....sweet :)


Torsdagen förgylldes med grillning på gården, fredagen ängnades åt fredagsmys, lördag tog vi en tur till Hökarängsbadet (som ligger i farsta??) med goda vänner, barnen o M badade, jag åt glass o solade :) kvällen avslutades med en spontan gårdsfest...NICE!

Söndan blev en slappar dag, alla sov länge...tom barnen...kors i taket...lite ute i solen o lite filmtajm tills alla krachade tidigt i säng.

Lämnade över barnen på måndag morgon,storhandlade, tränade, fixade lite hemma, och shoppade lite nya skor....som jag verkligen (inte) behövde ;)

En sköööön långhelg mao....och nu längtar jag ännu mer efter semester!!!


Over and out



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards