Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Släkten är värst!

Av from-som-ett-lamm - 26 oktober 2011 07:33

Var på släktkalas i helgen med hela familjen och träffade min moster som jag inte träffar alls nu för tiden.

Anledningen till det är att hon bröt med mig för att jag försökte hjälpa henne för att hon  redan då hade alkoholproblem och att hennes då nye man inte var bra för henne, bla för att han drack alldeles för mycket och också för att han är ett jävla as!!

Iaf så pickade, kritiserade och hånade min moster mig, vilket hon iofs brukade göra på den tiden vi umgicks, tyvärr föll jag in i gamla familjemönster och lät det vara istället för att bita ifrån :(

När vi skulle gå därifrån så frågade min moster om M kunnde komma och hjälpa dom att bygga om hemma hos dom???!!!  WHAT!????  Att hon fan har mage, hur fan kan puckot tro att vi ska hjälpa henne efter hennes skit dåliga beteende under flera år, dessutom har vi ju som sagt INGEN kontakt alls.

Han skulle inte ens hjälpa dom om han fick betalt, snacka om att vara helt ovetandes om sitt eget beteende, stackars stackars henne.

Bara för att ge ett litet smakprov på hur min mosters man beter sig, kommer här;

M och han står i köket, då öppnar han kylskåpsdörren och säger; undrar om dom har nån sprit hemma...sen tar han ett dricksglas med campari och häller i sig..........herregud!!!! Mannen har fan ingen skam i kroppen och så som min moster betedde sig i helgen så e hon fan inte bättre hon!!!

Och nej.....jag har ingen som helst förståelse  för att dom är alkoholister och det är "synd" om dom, det enda jag tycker är synd är att jag blir tvungen att träffa dom igen på nästa släktträff....och jag LOVAR, snackar min moster en massa skit igen ska jag trycka till henne ordentligt....fast när ingen hör ;)


Over and out






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av from-som-ett-lamm - 4 oktober 2023 22:13

Brevet till dig Du har blockat mig vilket jag tycker är både fånigt och tråkigt. Och ärligt talat, varför? Jag är inget hot mot Varken dig eller henne? Hur som, jag ville skriva till dig om oss.  När jag fick cancer för snart 2 år sedan rensa...

Av from-som-ett-lamm - 26 januari 2023 21:53

En operation, flera komplikationer,viktuppgång, ett knöligt bröst och ett lymfödem senare, är jag tillbaks. Eller tillbaks och tillbaks. Det går långsamt framåt, alldeles för långsamt för att passa mig. Jag tränar så gott det går och har nu börjat ...

Av from-som-ett-lamm - 21 juli 2022 12:33

14 juli och jag åker till sös för att få ett besked. Spänd som en fiolsträng blir jag och min fina vännina satta i varsin stol i läkarens rum. Läkaren öppnar med; jag har tråkiga nyheter... Jag kan knappt andas och det känns som rummet snurrar,...

Av from-som-ett-lamm - 9 juli 2022 14:58

Efter en helt fantastisk vecka i Italien damp det ner ett brev från bröstcentrum i Stockholm.Två veckor innan Italienresan är jag på den årliga mammografin och nu vill man att jag kommer på ett återbesök. Måndag den 4 juli är jag på återbesök för en ...

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2020 22:28

Inte skrivit på en evighet men allt rullar på i en väldans fart. Jobb, tonårs barn, träning och ev ett lägenhetsbyte på gång. Eller rättare sagt två ev byten, en 2a i samma område jag bor i nu eller en 3a i ett område en bit härifrån, står i valet ...

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards