Alla inlägg under oktober 2011

Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2011 17:02

Varför skaffar en del människor barn!??

Om man är två vuxna arbetande människor och skaffar fler än ett barn och sedan lämnar dom på dagis i 10-11 timmar per dag, för att själv göra karriär....jag fattar det inte alls faktiskt.

Är man ensamstående då har man ju inte mkt till valmöjlighet men är man två, varför går då inte en ner på halvtid eller varför när man har flexjobb ser man inte till att en lämnar och den andra hämtar tidigt så barnen får kortare tid på dagis och mer tid med sina föräldrar!!??

Jag vet barn som börjat kalla dagisfröken för mamma,inte velat gått hem när föräldrarna kommit men likt förbannat har inte föräldrarna inte ändrat sina tider, inte ens försökt faktiskt! 

Det måste väl ändå vara så att man skaffar barn för att man vill vara med dom....eller!!??

När jag var ihop med barnens pappa och dom gick på dagis gick dom aldrig mer än 6-7 timmar per dag, vi såg till att det inte blev mer, eller kanske var det mest jag som såg till att det blev så.....men iaf.....

Nu har jag ett jobb där mina barn kan komma hem efter skolan och jag är hemma, förstår ju såklart att det inte kan vara så för alla.

Men det borde fan vara FÖRBJUDET att skaffa barn och sedan lämna på dagis när dom är små 10-11 timmar per dag.

Jag förstår att folk behöver arbeta, men det borde vara viktigare att vara med sina barn än att göra karriär.....så det så!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2011 14:00

Ska erkänna att jag ibland i min ensamhet tänker på dig C, undrar hur du mår, vad du gör och hur du har det.....Du dök upp i mitt liv under en period då jag gick igenom en kris, en kris som drev mig framåt, en kris som gjorde mig starkare,En kris som har vänts till lycka och som drev mig in i armarna på min stora kärlek.

Och på nåt skumt sätt hjälpte du mig igenom den, vet inte riktigt hur men det gjorde du verkligen....Tack!


Föresten, läser du min blogg!??

Av from-som-ett-lamm - 12 oktober 2011 13:18

I dag är jag trött....JÄTTEtrött!

Trots att jag somnade tidigt och inte tryckte i mig en massa socker!

Tränade satan i går kväll och det känns i dag vill jag lova :)

Önskade jag hade mer tid att träna, men snart så har vi ett eget litet gym här hemma :) Så fort lokalen blir färdig blir lekrummet ett hemmagym och då jävlar ska det tränas bra och mycket även under våra barnveckor....SWEET!

Har fortfarande inte gått ner ett gram....fattar INGENTING, jag vill inte se ut så här längre :(

Ja, ja, ja jag vet att alla andra tycker jag inte ser fet ut och det är jag inte heller, men jag är degig och gammal i kroppen och folk kan säga vad dom vill men dert är fan inte kul när kroppen förändras och åldras iaf inte för mig!!

Jag har inte mycket till face så min kropp har alltid varit mitt "triumf" kort och nu har jag inte ens det längre.....mhmmmm....fan också....att man inte bara kan gilla sig själv och skita i resten!!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 11 oktober 2011 12:53

I dag var jag på första utredningsmötet för min yngsta på sös, det var bara föräldrarna som skulle dit denna gång, vi fick svara på en hel del frågor och fick även med oss frågor hem.....psykologen vi träffade känndes jättebra :)

På fredag är det dax för dottern att göra sitt första besök där, hon längtar säger hon och det känns så bra, liksom häften vunnet då :)))))



Shoppade loss i helgen, som en besatt faktiskt :))

Mest till barnen men hittade en onepiece i tunnt collegietyg till mig ÄNTLIGEN!!

Så jag skrotar runt och ser ut som urcellen Ellen här hemma mest hela tiden ;))


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 10 oktober 2011 12:34

Märker direkt när jag sovit dåligt och slarvat med maten i några dagar, min mag katarr goes bananas :(. Har sjukt ont i magen och känner mig toktrött! Tur att jag e ledig på fredag även pom det är grejer inbokade blä vilken skit bio bit vecka det kommer bli......Over and out

Av from-som-ett-lamm - 10 oktober 2011 07:41

Helgerna går alldeles för fort.....

Denna helg gick i en rasande fart!!

Fredagen blev det ett spontant besök av grannar/vänner nice :)

Lördagen bestod av både klassfest och kalas....tempo tempo....sen ett trevligt besök av bästaste T med familj  <3

Söndagen var det storhandlings dax och simhopp för den äldsta och ett fika besök hos svärmor hanns med...tempo tempo!

I morse var hela familjen helt slut, nästa barnhelg ska det inte göras nånting...så det så!!


Den här veckan är helt uppbokad med grejer, informationsmöte i kväll, onsdag -första hjälpen kurs, torsdag- klinik för att testa fettreducering, lördag -fest för T.

Ska dessutom klämma in träning minst tre gånger denna vecka och fix i lokalen....herregud!!



Over and out







BTW

Av from-som-ett-lamm - 6 oktober 2011 12:50

BTW...

Jag har fan inte gått ner ett gram trots att jag börjat med gi och bara äter godis på helgen......va faaaan...är det åldern eller kan jag hitta nåt annat att skylla på ;)

Föresten så ska jag gå och testa det nya sättet att fettsuga sig, eller rättare sagt fettreducera sig, med ultraljud, ska bli intressant att se om det funkar.....gör det det så vet ni vart ni hittar mig ;) hahahaha!


I januari börjar mitt nya samarbete med två andra dagmammor, ska bli galet skönt och tryggt, både för mig, föräldrarna och barnen :)))

Då är också lokalen färdig och då slipper jag arbeta hemifrrån.....SKÖNT!!



Nej, Fan va ont i näsan jag har.....hej då!!


Av from-som-ett-lamm - 6 oktober 2011 12:43

I går natt vaknade jag och hade ont i näsan...?

Det fortsatte under natten och när jag vaknade på morgonen hade jag jätteont..

Hörde mig för lite och tydligen så är det INTE BRA att ha ont och vara svullen i ansiktet, fan det finns tom människor som dött.....HJÄÄÄÄLP!

Ringde min husläkare och fick en akuttid, väl där fick jag besked om att det var en infektion och fick penecillin. Frågade om det var sånt där penecillin man får ont i magen av, då sa doktorn att man kunnde få lite diareer efter 3 - 4 dagar.

Nu är jag inne på andra dagen och har redan babianarsle....W T F !!


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards