Alla inlägg under februari 2012

Av from-som-ett-lamm - 20 februari 2012 13:37

Hemma idag, magen morrade som ett lejon hela natten och i morse kunnde jag inte gå hemifrån utan att nästan bajsa på mig.....behöver jag säga babianarsle    

Men nu känns det bättre, hoppas jag e helt frisk till kvällen för jag MÅSTE träna ikväll.....

Denna vecka har jag inte gått ner nånting utan gått upp ett halv kilo :( men jag har fuskat lite så jag får helt enkelt skylla mig själv!

Men denna vecka behöver jag verkligen skärpa till mig....på riktigt...det är ju inte alls långt kvar till sommaren och då måste jag väga minst 5 kilo mindre...så det så!!!!


over and out









Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2012 09:08

I går var jag och körde afro och faaaaan va jobbigt det var      men sjukt roligt :).

Visst jag föredrar funk men det e alltid kul att dansa, i vilken form som helst  :)


Har ju varit lite si och så med träningen det senaste 2 åren, jag har ju alltid innan varit manisk i min träning, men som sagt slappat till mig de senaste åren, bara tränat i perioder inte lyckats hålla i, nu har det iofs hänt saker som gjort att jag inte har kunnat hålla i den, sjukdom, graviditet, depression mm.

Men nu har jag hållt i träningen i 2 månader och inte ens gjort avbrott när vi var på semester, och det börjar kännas i kroppen, känner mig tajtare och starkare än på länge.

Och lite mani har jag börjat utveckla.....och faktiskt ser jag det som något bra, rätt grej att bli manisk över liksom ;)

Beach 2012 här kommer jag!!!!!!



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 18 februari 2012 09:03

Snodde denna från en blogg jag läser, Tack Ting  :)


Husmorstips:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den.

Husmorstips:
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips:
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då... Upprepa efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.

Husmorstips:
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:
Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips:
Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte.

Husmorstips:
För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:
Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips:
Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:
Överblivet vin???





Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2012 11:17

Tittar på malou på fyran och peter seipen (stavas nog inte så, men ni fattar) och unni drouge är där och  (förlåt) fan va plastiga dom ser ut, mycket botox och fillers där skulle jag tro! En annan fundering bara, har unni haft drogproblem, hon e så stissig!??

Men vältränade är dom, det ska dom ha en eloge för ;)


I dag har jag en lugn dag här hemma, har ett dagbarn bara som sanrt går hem, då kommer finaste S hit och lunchar :). Sen ska vi dra iväg och träna, ett corepass och ett afropass, det var länge sen jag var på ett pass, dels har jag hängt i vårt egna gym, dels har min hälsena varit rätt så dålig och då är det ingen hit att skutta omkring på ett afropass, men idag är det dags....dessutom är det min naprapat som är instruktör och får jag för henne borde det va ok....ska bli kul iaf :)))


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2012 08:04

Avaktiverade min tweet, jag pallar inte, har liksom fullt upp med allt annat så fejan och bloggen får räcka :)


I dag saknar jag mina barn....MASSOR   

Visst det är skönt att få andrum ifrån dom, i en dag eller två, men en hel vecka känns alldeles för långt :(


Har fått mina inlägg och använde dom i går när jag tränade och idag har jag ont i hälsenan, fast på ett annat sätt.....mhmm...va det inte meningen att jag skulle sluta ha ont, eller!??


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2012 08:57

Hej och välkommen till farsta barnläkarmottagning, våran telefonkö är nu fylld????????????

Vad är meningen med att ha telefontid om telefonkön redan är full efter en timme?????

Och vad ska man göra om man verkligen behöver komma med sitt barn, vänta tills nästa dag och hoppas att kön inte är fylld då??????

Det börjar bli dags för min yngsta att prova medicin mot sin adhd, hon behöver det för att klara framför allt skolan. Dessutom skulle det ju vara fantastiskt om hon fick må bra och känna sig "vanlig" :)

Men som sagt det blir ju svårt om det hela tiden ska vara fylld telefonkö......


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2012 12:55

Jag är i HARMONI med livet just nu, eller har varit ett tag och det är så jävla UNDERBART! ( ok, kanske inte varje dag men de dåliga dagarna blir färre o färre).

Jag bryr mig inte vad folk säger, tycker eller tänker om mig....orka liksom!

Jag bryr mig inte om folks dåliga beteenden, avundsjuka eller surhet...orka liksom!

Jag bryr mig om att jag och de mina mår bra och har det bra, jag bryr mig om att jag är älskad och älskar.

Life is good   


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2012 10:37

Älskar alla hjärtans dag,

Man behöver ju inte köpa nåt om man inte vill, det är ju inte riktigt det det handlar om, handlar mer om att visa dom man älskar att man gör det lite extra......jag tycker inte det är humbug, jag tycker deet är fint

Glad alla   dag på er

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards