Alla inlägg under april 2012

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2012 08:17

Har köpt en kräm som ska hjälpa mot celluliter (är tveksam, men prövar ändå)

När jag köpte den blev jag hjälpt av en man....eller..mhmm...fjolla/man och han sa åt mig att sluta äta socker...wtf....jag äter väll inge socker ;)))

Här är krämen iaf, dyr som fan men hjälper den så är det värt varje krona :)


 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 16 april 2012 08:07

I morse kom jag upp, duktiga mig och gick 2,31 kilometer :)

I kväll ska här tränas.....jag är på G :)


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 15 april 2012 20:29

Har hunnit med så mkt idag, som att dagen haft mer timmar eller tiden gått långsamare än vanligt.

Vaknade av oss själva vid halv nio, åt en mysfrukost och åkte sen iväg till ikea och shoppade lite nya grejer vi behövde hem. Bytte och lämnade tillbaka kläder jag köpt i fredags som inte satt nåt vidare....märkligt, i affären satt dom fint ...mhmmm.

Handlade på ica och sen hem, kollade film och slappade en stund sen fixade vi iordning i träningsrummet, bara spegelväggen kvar där inne nu :))

Nu sitter vi i köket och har precis ätit middag och ska lägga oss i soffan och myyyyyysa, skönt avslut på söndan :)


Va har ni gjort i helgen!???



Over and out



Av from-som-ett-lamm - 14 april 2012 16:18

Har ju kommit igång med träningen igen och är inne på vecka 9-12 i träningsschemat som vi följer....

nästa vecka ser ut så här:


Måndag: Promenad 30 min.

Träningspass G

   


Tisdag: Promenad 30 min.

Cardiopass, Intervaller på crosstrainern, 2 minuter nivå 6, 30 sekunder på nivå 10 i 20 minuter.


Onsdag: Promenad 30 min.

Träningspass H

   


Torsdag: Promenad 30 min.

Träningspass I.


   



Fredag: Promenad 30-60 minuter.


Lördag och söndag vila.


Så såg min förra vecka ut och så ser mina 3 kommande ut, sen är det dags för de 4 sista veckorna på det här träningsprogrammet och då är det deff som gäller, mycket mer cardiopass och mindre vikter och repetioner på tid, mer som cirkelträning....

Jag har redan märkt skillnad på dessa 9 veckor, speciellt på benen och rumpan, aset har blivit mindre hängigt och benen större, ska bli intressant att se ut mycket man tappar i vikt under de fyra sista veckorna.....Jag e på G!!!!


Over and out










Av from-som-ett-lamm - 14 april 2012 14:41

Men vilken helg det hittils har varit :)


I går bidde jag ledig, inga barn=inge jobb...tjoho!

Sov ut, tränade,fikade och tjatrade med söta S, shoppade (alldeles för mycket), åt sen middag och kollade film och mös med min goa gubbe  


I dag bidde det också sovmorgon, mysfrukost framför filmen Awekenings (rekommenderas om man gillar filmer som är oförutsägbara :), lite plock i lägenheten och snart är det dags för tidig middag sen tar vi tricken till China och går och ser Dirty Dancing  


Over and out


  

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2012 18:38

Denna vecka har varit lugn och skön och tur är väll det för äntligen mår jag lite bättre, ingen huvudvärk på flera dagar och tröttheten är som bortblåst....så SKÖNT!

Och snart kommer helgen då ska gubben och jag gå och se Dirty Dancing....alltså musicalen...inte filmen, ska bli skitroligt iaf  :)


Min man mår inge vidare just nu, värsta svackan och jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på, försöker hjälpa honom, men han e inte alltid helt nöjd....dessutom upplever han mig som känslokall och apatilös emellanåt......ehhhhh......undrar om det är därför jag alltid haft ett vårdande yrke ;)

Skit samma, får ta det med en klackspark han e ju som sagt skitlåg just nu.

Vet iofs att andra människor kan uppfatta mig som hård och kall men det brukar normalt vara människor jag skiter blankt i och det gör jag ju såklart inte i min man...mhmmm....kanske är det en yrkesskada från framför allt de behandlingshem jag arbetat på......eller nåt, well well....


Har missbedömt en person i min omgivning, eller misstolkat kanske man kan säga, lyssnat för mycket på andra och bara bedömt denna person på mitt första intryck.

Känner mig stolt, att jag för en gångs skull har tänkt om, normalt sett går jag mycket på första intrycket, men har väll lärt mig med åren att det ska man faaan inte göra, dessutom har det visat sig fler gånger än en att personer jag gillat första gången har egenskaper jag sedan inte tål. Ibland är det bra att åldras...ja, iaf i hjärnan ;) och tänk vilka vuxenpoäng det här ger     



Åhhhh, dra åt helvete va stark jag känner mig i kroppen just nu, tränade för andra gången i dag efter 2 veckors ofrivilligt uppehåll och jag orkar mer och kan göra mer än innan uppehållet...??

Kanske är så att min kropp äntligen återhämtade sig och vilade maximalt under de här två veckorna och iomd också blivit starkare, skit samma varför, najs som fan e det iaf  

Nu jääääävlar.....Beach 2012 här kommer jag ;)



Over and out




Av from-som-ett-lamm - 10 april 2012 12:04

Är jag på väg att bli utbränd......eller!?

Jobbade för första gången på en hel vecka i dag och direkt känner jag mig trött och lite yr.....och idag är ändå en lugn dag med bara fyra små söta barn.....mhmmmm, va e det för fel liksom!????

Tänker iaf träna i dag, efter 2 långa veckors uppehåll, ska bli sjukt skönt, har ont lite överallt i kroppen och jag vet att det är för uppehållet......saknar träningsvärken och det ska bli skönt att känna den i morgon :)


Min käre make lider just nu, han är låg och deprimerad och dessutom förkyld, jag försöker ställa upp men mitt tålamod med hans moodswings e ju redan i botten, men han kämpar och det innebär att jag får göra det också.......jobbigt att se honom må dåligt, men efter regn kommer solsken.....det vet ju alla ;)


Over and out





HSP

Av from-som-ett-lamm - 9 april 2012 18:03

I lördags var min svärmor här och hon berättade då att hon trodde hon hade hittat vad hon "lidit" av hela livet...HSP. Och när hon berättade om det var det som att hon pratade om min man, allt hon sa stämmmde, och  när hon gått började jag och M söka på nätet och läsa. Det var och är en aha-upplevelse och förhoppningsvis en hjälp, framför allt för M.

Detta är HSP.


HSP

Highly sensitive person

– Det är ingen diagnos utan ett karaktärsdrag. Vissa föds med ett känsligare nervsystem, tar in fler intryck och tänker mer över dem än andra.

En högkänslig person blir lätt utmattad efter ett möte som varar länge eller när det är stressigt. Det blir för många intryck i nervsystemet.

– En HSP är inte empatisk i alla lägen. Vid överstimulering kan hon få utbrott eller bli svår att vara tillsammans med. Det beror på att högkänsliga registrerar fler nyanser och tar in saker på ett djupare plan. Ett sätt att hantera det är att tänka på att kvalitet är viktigare än kvantitet. En högkänslig kanske inte hinner med lika mycket som andra, men får ut mer av det hon gör.

HSP-personer känner ofta oro och har en tendens att tänka för mycket. Det tar på krafterna att ha sinnena vidöppna hela tiden och alltid analysera allt.

– Högkänsliga har inget skyddande filter. Allt de upplever går rakt in. De har ofta låg självkänsla och höga krav på sig själva.

En högkänslig person har ett djup och en närvaro som andra kan sakna. Hon kan njuta till fullo av ensamhet, men kan även vara social. Studier visar att drygt en tredjedel av de högkänsliga är utåtriktade, men upplever kallprat som frustrerande. En HSP-person får ofta god kontakt med andra, men orkar inte umgås lika länge som andra.

– En högkänslig skapar djupare kontakt på två timmar än andra kan göra på en hel kväll.



Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards