Alla inlägg under maj 2012

Av from-som-ett-lamm - 28 maj 2012 11:14

Helgen har varit fullspäckad och jag har varit en velande pms kärring   utan mens då, för den kom men försvann lika snabbt.....klimakteriet är ju fab......NOT!


I fredags tog vi oss efter en jävla massa velande in till söder och möte upp M och T, hängde och hade som vanligt kanon trevligt :))

I lördags vaknade jag alldeles för tidigt och kunnde inte somna om.....inte bra med tanke på att hela veckan har varit en skitvecka vad gäller sömen!!

En mysig frukost blev det iaf och sen städade vi (kul lördagsnöje va!?) sen drog jag, M och S in till Maximteatern där dottern hade föreställning med dansskolan, dom var såklart helt bedårande och hormonkossan i mig blev riktigt rörd  

Sen var det dags för den efterlängtade melodifestivalen, vi fyllde bordet med godis, chips och ostbågar och min äldsta dotter hade gjort ett varsitt poängpapper, det blev en kanonkväll såklart och Sverige vann ju   

I går hjälpte jag till på Maximan, höll redan på barn, såg till att dom åt mm mm, en rolig dag men fan va trött jag är efter den här helgen....    



over and out 



Av from-som-ett-lamm - 24 maj 2012 22:35

En indian, puddelrockare, turkiets Bolibompaband, madonna lookalike, mamman i familjen Adams, Erics saades brorsa, pojkbands pojkar och flickor i brudklänningar och en och en annan prostituerad, ja också Loreen såklart ;) Semifinalen i mello är avklarad, nu blickar vi framåt och håller tummarna för Sverige på lördag :))))

Av from-som-ett-lamm - 24 maj 2012 13:25

Var och hängde med finaste T och M igår kväll och trots att jag var superduper trött så var det (som alltid) så trevligt och roligt, precis vad jag behövde :)))

Har haft en jobbig natt igen = dålig sömn :(  Så jag e helt slut i dag! Har därför bestämmt att några av veckobonusarna ska läggas på kvällen i form av GODIS framför semin i mello....sweet   

Men först ska det tränas, ätas middag och åkas och gratta underbar mormor....en bra torsdag mao :)


Kollar flyg nu till börjarn i augusti och förhoppningsvis åker vi fyra tjejer till Alicante då    hoppas hoppas hoppas!!



Over and out   

Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2012 13:08

Fick så fina kommentarer till ett av mina inlägg, tack söta ni, ni vet vilka ni är <3


I dag är min mage inte glad, stressade kanske i mig lunchen så lite får jag skylla mig själv, men den stora boven idag är ändå sömen. Har sovit skit dåligt rent ut sagt, somnade sent och vaknade tidigt och har dessutom vaknat ett par ggr i natt...Blä!

Ska ha min mens och är inte på det bästa humöret, stackars M får stå ut med det mesta den här veckan, känner mig oprovocerat arg, irriterad och ledsen......fan om man bara kunnde operera bort eländet...ska ju ändå inte ha några fler barn...mhmm...måste kollas upp!


I kväll bidde det fika med T och M....supernice  


Over and out  



Av from-som-ett-lamm - 23 maj 2012 07:08

I går va vi med min äldsta på Bup och det gick förvånandsvärt bra. Hon som normalt är sluten som en mussla öppna sig och pratade om saker som är jobbiga för henne fritt, blev förvånad med glad och vi kommer få två nya tider men då gå en gång med mig och en gång med hennes pappa, så hon får ventilera sina känslor om oss utan att tänka att någon av oss blir ledsen. Pratade också om hur det är att ha en lillesyster som har adhd, och psykologen trodde att mycket av min äldstas "problem" handlar om att hon har fått lämna plats åt sin lillesyster som har tagit mycket plats. Har såklart tänkt att hon kan ha tagit "skada" av situationen. Hon har ju helt klart fått mindre uppmärksamhet och mindre tid än sin lillesyster, men att det skulle ha påverkat henne så mycket trots att vi verkligen försökt ge henne egentid pga lillesyster. Det känns sorgligt och tråkigt och vi bestämmde att min äldsta ska få mer egentid med oss båda nu, men trots det känns det som skadan redan är skedd och det känns inge roligt :(((


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 22 maj 2012 08:03

Btw, jag har bestämmt mig för att inte dricka på ett tag, eller iaf tills deff veckorna är över, min kropp verkar inte hantera alkohol på det bästa sättet just nu ;)

Känns bra och inte ett svårt beslut alls faktiskt!!


Veckan bjuder på mycket skoj och annat mindre skoj......

I em ska jag gå med min äldsta på samtal och sen ska frissan sätta saxen i mitt alldeles för långa hår :) Sen träna, såklart.

I morgon em ska jag och min "kollega" hälsa på ett "gammalt" dagbarn och deras familj :)

Senare på kvällen ska jag äntligen träffa bästaste T    Ingen träning=vila...nice!

På torsdag måste måste måste jag lämna tillbaka ett par shorts (stavas det så?), passar helt enkelt INTE alls i just shorts :((( Sen träning, såklart ;)

På fredag hoppas vi på dejt med T och M, men annars blir det till att städa och träna...såklart ;)

Lördag är det dags för min äldstas uppträdande på Maxim och sen åker vi hem och kollar mello och äter lite gott :))

Upp tidigt på söndag och hänga på maxim hela dagen med min dotter och se efter lite kids.....


P U S T! Full späckad vecka minsann!!


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 22 maj 2012 07:45

Har konstant träningsvärk och jag har ökat träningen ett snäpp, promenerar fem dagar i veckan och istället för 6 övningar är det sju, och istället för 3 gånger kör jag dom 4 gånger utan vila, och har planer på att öka till fem nästa vecka :)

Det är underbart och jag känner mig stark men sjukt trött i kroppen och jag hinner fanimig inte ses med folk.....så vill man hänga med mig får man ta på promenadskorna helt enkelt  

Men det är bara 2 veckor kvar på deffen sen ska jag lugna ner tempot lite, promenaderna ska jag fortsätta med och träningen också men inte så intensivt som nu.

Om två veckor har vi fettmättning/hälsokontroll mm och då hoppas jag att fettet i kroppen är mindre än sist när jag gjorde en fettmätning.....och det vore ju fan annars ;/


Over and out 

btw

Av from-som-ett-lamm - 19 maj 2012 22:48

Det har tränats superhårt denna vecka och jag hade ju gått ner till 67,7 kg i början av veckan, men nu i slutet av veckan efter alla fredagsmys ;/ så hade jag gått upp till 68,8 kg, men det skiter jag i....går lätt ner det jag gick upp under nästa vecka....så det så!!


over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards