Alla inlägg under juli 2012

Av from-som-ett-lamm - 20 juli 2012 22:17

Det har varit en bra vecka....mycket bra :)

Tisdagen var det full rulle här hemma med hemmafix och på kvällen åkte vi till sjöstaden till bästa Tolou och mattias, fikade och pratade till sena kvällen....nice :)

Onsdan bjöd på tattuering och fika med raraste Sarah och Chrille :)

Torsdag promenerade jag upp till globen och tog en fika med sötaste Judy, mycket att ta igen och tiden räckte inte riktigt till men vi tar igen det i Alicante ;)

På kvällen blev det spontanmiddag med familjen Lodenius, god mat, gott vin och roliga spel och en massa skratt...kul, kul, kul!!

Fredag bjöd på fika och promenad genom hela vår vackra hufudstad tillsamans med finaste Sanna :)


Jag har fått träffa mina finaste vänner denna vecka och jag är på riktigt priviligerad, tack för att ni finns i mitt liv och "står" ut med mig ;) och tack för en helskön vecka :)

Puss


Av from-som-ett-lamm - 20 juli 2012 11:01

Så var det dags för en ny tattuering, hade bestämmt mig (trodde jag) för en gipsy skull, grå/svart utan färg och med röda rosor runt. Men sen var vi hemma hos finaste Tullangullan och då visade dom bilder på Mexican sugarskulls i färg och jag blev helt såld. Visade min tattuerare Karin och hon blev superglad och ville också hellre göra en sån. Det tog en del tid att förbereda, hur jag ville ha den i färg och form osv men till slut hade vi kommit fram till en perfekt kreation, märkligt det där, Karin tycks alltid veta precis vad jag vill ha :)

Satt i nästan 3 timmar och blev plågad och den är bara halvfärdig men jag ÄLSKAR den redan :)


     


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 17 juli 2012 13:11


                   

Av from-som-ett-lamm - 17 juli 2012 12:26

  • Sol och bad....mer sol för de vuxna och mer bad för småfolket :)

  • Lite för liten lägenhet så alla gick varandra på nerverna så där lagom mycket som är brukligt för en familj en vecka utomlands 

  • Störningsmoment på nätterna. En natt var det en gräshoppa/syrsa som hade byggt bo i min sko och bestämmde sig för att "syrsa" mitt i natten och mycket mycket högt, väckte alla och efter mycket letande hittade vi den och försåg den med ett nytt "hem". En anna natt bestämmde sig ett par överförfriskade Engelsktalande män att festa HÖGT och till tidiga morgonen, väckte alla och vi konspererade länge om vad vi ville göra mot/med dessa överförfriskade IDIOTER tills vi somnade om av ren utmattning.

  • Nästintill solsting....det var trots allt 40 grader nästan varje dag!

  • Vattenland med ruchkanor och annat kul.

  • Tennis och morgonpromenader

  • Lek och bus

  • Sandslotts bygge

  • Snorkling

  • Tattuering

  • Flättor gjorda av färgade glada och mysiga kvinnor

  • Glädje och många skratt, eller som barnen sa; Vår bästa semester någonsin :)))

Over and out











Av from-som-ett-lamm - 8 juli 2012 19:37

I helgen blev det kalas för hela slanten. På fm i fredags åkte jag och shoppade loss med Sanna i Vällingby C, på kvällen lagade min man 3 rätters meny till mig och svärmor....smaskigt och trevligt :)

I lördags hade vi kalas för lilla Sagisen som fyllde sju i veckan, barnen sprang i vattenspridaren, åt en massa socker och fick fiska i fiskdamm, barnen var nöjd och allra mest Saga :)

På kvällen var vi bortbjudna till Sarah och Christian, där åt vi god god mat, drack gott vin och skrattade, pratade allvar, skojade och flamsade....en lyckad kväll mao :)



Sagas kalas

   



Sara och Christian

 


Flams och trams

   



Jag och min fina man

 




Avslutar denna vecka med att säga skål och hejdå, ses om en vecka.....brunare, piggare, gladare och med en massa minnen i ryggsäcken....cheers!


   

Av from-som-ett-lamm - 8 juli 2012 10:54

 Början av veckan bjöd på sol och bad och så fick jag låna mina fina flickor över en dag :)

     



Hår och nagelfix och träning hanns också med :)

   

 


Firade världens bästa 7 åring på hennes dag :)

        


En underbar vecka helt enkelt :)))



Av from-som-ett-lamm - 6 juli 2012 07:43

April 2012


 


Juli 2012

 






Av from-som-ett-lamm - 6 juli 2012 07:24

Uppe med tuppen, 20 minuter innan klockan ringde...?

Fast rätt så skönt att ta en java, kolla nyheterna och blogga lite i ensamhet :)


I morse stod vågen på 66,5 och jag är nöjd med det....faktiskt! Det är semester nu och även om jag tränar (för det tänker jag inte ta semester ifrån) så tänker jag unna mig, inte så att jag går upp men jag kommer nog inte gå ner förens efter semestern...skönt att inte känna stress över det :)))))


I går packade vi och lyckades packa till två vuxna och tre barn i 2 stora resväskor och en liten (och då är dom inte fulla) Duktigt jobbat, normalt sett brukar jag fylla en stor resväska själv, men någon gång ska man väll lära sig antar jag ;)

Och snart åker vi, längtar och har nog liiiiiite resfeber tror jag. I går när jag satt hos frissan så berättade hon en massa gott om Fig tree bay (dit vi ska), hon jämförde det med Thailand :)) Tror vi kommer få en kanon semester :))


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards