Alla inlägg under september 2012

Av from-som-ett-lamm - 26 september 2012 07:56

Ville bli mörkare med lite ljusa slingor i.....


Först skulle dom färga topparna för att dom inte skulle bli ljusare.....

Dom blev först lila sen ljusrosa   


 


Sen färgade vi om allt och slingade det....


 


Så här blev resultatet......Jg är inte helt nöjd.....liiiite för mörkt för min smak och idag är håret frissigt....jag ogillar friss...bläää!!


 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 24 september 2012 19:33

Min underbara Saga delar sitt funktionshinder med finaste vänninan Sanna. Jag sprang på en tjej som hade ett jätefint smycke från pilgrim, en symbol för adhd. Så jag köpte ett varsit till dom.

Som en slags symbol för att dom är unika och att dom har en speciell relation till varandra.

Sanna fick ett med tre ringar varav ett står det adhd på.

Saga fick ett hjärta som det står adhd på och i hjärtat ligger det en kedja och tre olika symboler som man kan hänga på kedjan. Ett träd -adhd finns i alla åldrar och har många grenar, en fågel för frihet och en fyrklöver.


Mitt vackra barn


 


Sagas smycke


 


Sannas smycke


 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 24 september 2012 19:13

...var fullspäckad.

På fredagen hade Tindrisen äntligen sitt efterlängtade pjamasparty :)

Vi bakade supergoda cupcakes innan alla tjejerna kom :)


     


På lördan var alla supertrötta, så vi spenderade dagen med att flamsa, tramsa och skratta framför vårt nya dansspel...mycket rooooolit :)


   


På Söndagen blev det Bio :)


 


En jätterolig och mysig helg men liiiiiite sliten är man allt idag....


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 20 september 2012 13:01

Då var jag en blond,söt liten tonåring med attityd.

Jag hängde på Yambalaya, Night rock, grönan och plattan (fast jag inte fick), avgudade Prince, hade babbo-byxor ( kameltoe, ojojoj), axelvaddar, tajts i starka färger och benvärmare.

Jag var ständigt olyckligt kär ( känndes som iaf ;)

Och lyssnade på det här....



Och tittade på bla det här....

  

 ...och det här...


Och alla såg ut lite så här...


     





Va det inte liiiiiite bättre förr...? ;)



Av from-som-ett-lamm - 19 september 2012 13:32

I dag fyller min förstfödda 9 år :)

Vi, familjen firar henne i em med god tårta (förhoppningsvis ;) och presenter.

På fredag har hon sina tjejkompisar här på pjamasparty med övernattning....tjohoooo!


Grattis mitt älskade älskade barn   


             


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 18 september 2012 14:09

Sent i går kväll vaknade min äldsta tjej och hade ont i foten (växtvärk skulle jag tippa) då när jag hjälpte henne med en alvedon och fotmassage såg jag nåt i huvet på henne (stark misstanke om löss) men eftersom hon var jättetrött så valde vi att kolla i morse istället....sagt och gjort och visst fan va det LÖSS!

Hittade fan den största lus jag någonsin sett.....Blääääää!

Som tur var så hade vi lusmedel hemma så jag avlusade henne och mig (nojig) kl åtta i morse.....inget jag rekommenderar vid den tiden direkt, ingen bra start på dagen kan man lugnt säga!!


 



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 17 september 2012 08:11

Helgen har bjudit på mycket jobb och lite mys med goda vänner :)


Tindras rum före (blev ju fuktskadat och har stått tomt i flera veckor) Micke har rivit och byggt upp igen och nu i helgen avslutade vi det sista.


     


Tindras rum ÄNTLIGEN färdigt sånär som på någon list eller två :)))


     


Väntar in fina fmiljen Lodenius


   



En bra helg i goda vänners lag och det känns så skönt att Tindra och Saga inte behöver dela rum längre...Jippiiiii!



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 17 september 2012 07:29

Livet flyter på, ännu en vecka m jobb också kommer barnen idag...nice!

Jag mår bra och känner mig nöjd över livet.

Med början i dag ska jag försöka sluta äta socker, säger försöka för att det är inte säkert jag grejar det. Det är min enda last så det blir svårt. Men jag känner att jag behöver pröva iaf....vi får se :)



Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards