Alla inlägg under september 2012

Av from-som-ett-lamm - 14 september 2012 08:02

  • Någongång i oktober ska min tattuering göras färdig, längtar (märkligt att längta efter smärta;)

  • Någongång i oktober ska jag ha tjejmiddag, NICE!

  • Avslutnings uppvisning med Tindras dansskola....Kul, kul!

  • Min man fyller 40 år (lammkött;) den 19e december och det ska firas må ni tro...Paaarty!

  • Julafton, ÄNTLIGEN får jag efter två år utan fira jul med barnen KÄRLEK   

Ja, det var väll allt.....

Kan ju passa på att berätta att jag och Micke är barnledig på nyårsafton så att bli bjudna på fest då skulle funka finemang ;)


Over and out






Av from-som-ett-lamm - 13 september 2012 07:45

Det här är bilden av en fruktansvärt empatilös, kallblodig och vidrig människa..


 


Den här mannen såg en onykter fyrabarn pappa ramla ner på ett tunnelbane spår medvetslös, han valde att hoppa ner, inte för att hjälpa honom upp utan för att råna honom???? Vem fan gör så???

Finner nästan inga ord, Säger bara öga för öga, tand för tand. En sån här människa förtjänar alllt ont och lite till.




Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2012 16:36

Det är lite sorgens tid för människor runt omkring mig och det gör mig ledsen...på riktigt ledsen att se människor lida och ju äldre man blir (iaf jag) ju mer empati känner man för andra runt omkring sig.


En granne och vän har mist sin systerson och jag lider så med henne, jag tror och hoppas att det snart vänder för fy fan för att må som hon mår nu. Styrkekramar till henne och hennes familj.


Min bästa vännina minns i dag sin avlidna fd man/hennes barns far som skulle ha fyllt 41 år idag, och jag förstår sorgen och hopplösheten både för henne och för hennes barn som mist sin pappa så tidigt i livet. Jag tänker på er i dag, kärlek och kramar till er min fina vän.


En släkting till mig lever i förnekelse och tar sig allt längre ner i sitt missbruk, inget jag kan göra nånting åt och det gör mig så ledsen att hon inte ser och förstår själv.


Allt det här får mig lite rädd, och jag inser hur ömt och skört livet är och hur fort det kan vända. Det får mig också att tänka på och minnas min ofödda son, mitt barn som dog i min mage och som jag sen födde fram, minnet bleknar så klart med åren även om jag inte vill det och detta år kanske jag klarar av att gå till kyrkogården och minnas honom på riktigt, våga bli ledsen på riktigt.

Min rädsla för att det ska hända mina barn någonting, eller mannen jag älskar, familjen eller fina vännerna den ökar också och jag måste hitta sätt att distrahera mina tankar på, samtidigt som jag tror att det är bra att fundera över dom här sakerna ibland istället för att ta allt för givet, kärleken, vännerna, familjen, barnen och livet.

Allt är förgängligt och framför allt livet.....


Over and out






Av from-som-ett-lamm - 12 september 2012 08:15

Insikten slog mig en stund efter det senaste inlägget (se "Kärringar!!!") tar ett tag e ju blond ;) hehehe!

De människor jag har problem med, åsiktsmaskiner och människor som ofta hamnar i konflikter...det e ju JAG, eller rättare sagt det brukade vara jag....men i yngre upplaga, jag var så i unga år....vädrade mina åsikter om allt och alla jämt och ständigt och hamnade såklart i konflikt ofta. Tror att jag med åren har lugnat mig lite, har lärt mig att tänka, är det värt det och måste jag ha åsikter och tankar om det här och vad ger mig rätten att ständigt lufta dom!??

Det har hjälpt mig och jag tror det har gjort mig lugnare och mer stabil, mer mogen....att åldras kanske inte e så tokigt ändå ;)


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2012 07:15

Kärringar...suck!

Visst jag e kvinna själv men vad jag har svårt för e allt skitsnack som kacklas så fort det kommer till kvinnor i grupp eller färre. Ok jag gillar skvaller, iaf att lyssna på det...ibland och självklart så länge det inte drabbar någon.

Fattar att vänninor luftar sina problem, åsikter och känslor...det viktigaste är väll bara att man kan stå för det efteråt, och det kan vara svårt nog.

MEN när det gäller tex kvinnor på arbetsmarknaden i grupp då står jag fan inte ut med allt kackel och skitsnack!

I sådana sammanhang är jag glad att jag arbetar ensam och inte med skitsnackande kärringar som har problem med att vara direkta och raka. Och hur fan orkar dom liksom, snacka skit om någon som dom sen dagen efter kramas och fnittras och pratar länge med.....om ni frågar mig så tycker jag det är ett sjukt märkligt beteende.

Har alltid kommit bäst överens med manliga arbetskamrater, dom är helt klart lättare att komma överens med, dom är mer direkta och raka. Och de kvinnor jag har kommit bäst överens med är starka, raka och direkta och kanske lite annorlunda och unika kvinnor....kanske som jag ;) hehehehe!   

I bland påverkar människor oss att tänka och tycka saker man kanske inte riktigt tycker eller tänker, men det får man ju ta ansvar för själv...att inte låta sig manipuleras eller påverkas, fast det kan ju vara väldigt svårt att inte ryckas med.

En del människor har man ju problem att vara ärliga och raka med, varför vet jag inte riktigt, det bara är så, i mitt fall tror jag det är människor som är lite åsiktsmaskiner eller som ofta hamnar i konflikter...jag undviker till slut att vädra mina åsikter för att slippa konflikter....orkar liksom inte hela tiden försvara eller ha diskussioner om allt och ingenting. Svagt av mig... ja kanske, eller inte, men jag jobbar hårt på att inte låta mig påverkas.



Over and out




Av from-som-ett-lamm - 11 september 2012 13:31


  • BUP känns så proffsiga och tar min stora tjejs känslor på största allvar....gillas!

  • LÖRDAG Middag med fina vännerna Sarah och Christian....längtar!

  • TINDRAS RUM som kommer bli färdigt denna vecka...så FINT!

  • TRÄNING så skönt att komma igång igen efter en halvslapp sommar, träningsvärken idag är magisk :)

  • VIKTVÄKTARNA min mage är redan efter 2 dagr i balans....nice!


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 11 september 2012 07:57

Saknar mina barn idag...MASSOR...och det är en hel vecka kvar innan jag får se dom igen :(

Men dom har det bra hos sin pappa och dom behöver vara där med honom också....punkt!


I går kväll hade vi finbesök, sötaste Judy kom över och åt middag med oss, glada skratt och allvarliga diskussioner....nice!


Resten av veckan ska vi såklart jobba med Tindras rum så det blir färdigt tills hon ska ha sitt pjamasparty om 1½ vecka :)

På lördag kommer finaste Sarah och Chrille över på middag...längtar :)

Resten av veckan är tom...ovanligt men sjukt skönt...ska fokusera på träning, jobbet och mysa med min man :)


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 10 september 2012 16:09

Egentid nu. Lyssnar på Melissa Horn och njuter av "tystnaden" och lugnet. Bara jag, skönt ibland och nödvändig....blir lugn och hämtar kraft i ensamheten, laddar batterierna, och det behövs, ska snart träna.

I dag blir det uppvärmning i 10 minuter, sen ett konditionspass och efter det ett styrkepass, allt avklarat på en timme...känner att motivationen och lusten är på väg tillbaka...ska bli skönt att komma igång igen...Pepp pepp!


Over and out










Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards