Alla inlägg under september 2012

Av from-som-ett-lamm - 8 september 2012 16:29

Min magkatarr är galen just nu och jag tror det beror på mitt intag av mat, godis, alkohol mm, har stora problem med att begränsa mig just nu...iaf när det gäller socker och kolhydrater......sommaren förstörde allt kan man lugnt säga!

Därför har jag nu bestämmt att jag på måndag ska börja med viktväktarna online igen, på så sätt kan jag begränsa mitt intag av både socker och kolhydrater.

Träningen är också helt åt helvete, varken jag eller Micke har inte tränat på hela veckan, ingen av oss har varken inspiration eller lust just nu. Så vi har kommit fram till att vi måste köra samma träning för att kunna pucha varandra, så det blir crossfit minst 3 dgr i veckan from måndag, sen ska jag till löplabbet i veckan och fixa ett par löparskor och våga mig på att springa lite.

Mao börjar en bra mat och träningsperiod from måndag och även om lusten tryter så ser jag fram emot det...lite iaf ;)


over and out



Av from-som-ett-lamm - 8 september 2012 08:07

Livet skiftar fort vill jag lova. I allt från relationer till humör och känsloyttringar.

Jag mår bra ena dagen och andra dagen inte. Vilket iofs är lite bättre än att må dåligt i långa perioder.

Jag hade en riktigt dålig dag i går och det här låter nog lite märkligt men allt berodde på en gammal dator och ett bankbyte. Lite för mycket pappersarbete och krångel för min (troligtvis) adhd hjärna.

I dag är en bättre dag, hittills iaf. Vi har inte så mycket att göra, bara dans för min äldsta och lämning av bonussonen som ska sova borta i natt, annars ska vi ta det LUGNT och bara mysa hela dan :)  Vad ska ni göra?

Fin dag på er alla :)


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 5 september 2012 15:30

Efter helgens mat, godis och framför allt skumpa orgie har min mage totalt havererat       Det ser ut som jag är i minst 6e månaden och jag springer på toa heeeeela tiden....ja, jag vet, föööör mycket information, men iaf!

Påminner lite om när Micke friade till mig och jag blev sängliggande i 3 dagar....inget frieri man glömmer direkt .....thihi  


Barnen kom i måndags =  KÄRLEK, Så veckan har annars varit bra men full rulle då alla tre har börjat med sina aktiviteter och denna termin har dom dessutom två aktiviteter var.....ehhhhh...va tänkte vi liksom ;)

På tisdagar är det fotboll för två av dom, på onsdagar är det handboll för alla tre och på lördagar är det dans för Tindrisen :)

Den här helgen är helt planeringsfri, ja förutom dansen då såklart, men annars ska vi inte göra nånting.....iaf ska jag göra så lite som möjligt.....SKÖNT!


Nämenommanskulletaochgörasittfemtielftetoalettbesö
kdårå   

Påmin mig att jag ALDRIG mer ska dricka alkohol....eller nåt ;)


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 5 september 2012 14:05

I flera år i min ungdom dansade jag.

Jag började med jazz, sen showdans, funk och sen showdans igen :).

Jag har alltid ÄLSKAT att dansa, har alltid använt dans som en uttrycksform och alltid mått bra av det.

Tyvärr satte min kropp stopp för dansen, eller rättare sagt mitt knä. Jag slutade dansa när jag var ca 20 år och har saknat det sedan dess.

Jag provade att ta klasser (funk) för några år sedan och knät höll 6 gånger sen var det bara att ge upp :(((.

Nu är jag sugen på att börja igen, men nu är det inte bara knät som sätter stopp, nu är det även min hjärna....kan man börja efter så lång tid utan....kommer jag klara av att ta koreografi....vågar jag...och håller knät?


Ibland undrar jag vart jag skulle varit i dag om min kropp hade hållt....kanske här ;)))

Hehehe, skämt å sido....här får ni något att njuta till :))












Over and out

Av from-som-ett-lamm - 4 september 2012 12:50

......Kris/er

En kris innebär att det har hänt något allvarligt i livet som är svårt att hantera och som gör att man tappar fotfästet. Krisen är en reaktion på det som hänt och kanske också ett sätt att anpassa sig till den "nya" verkligheten.

Jag har själv gått igenom en hel del kriser i mitt liv, en del mindre en del större.

När jag skiljde mig hade jag en jätte stor kris samtidigt som jag hade en utvecklingskris, inte allt för ovanligt att sådana sammanfaller skulle jag tro. Det var den största krisen jag haft i mitt liv och lite av resterna av den finns kvar och visar sig lite då och då.


Man kan också hamna i kriser när en närstående går igenom en kris eller är sjuk på något sätt.

När jag var tonåring fick min mamma cancer och både hon och jag krisade, hon på sitt sätt och jag på mitt. Jag drog mig undan och ville inte umgås/vara med henne alls, förmodligen för att jag var rädd för att stå henne för nära om hon skulle bli ännu sjukare kanske rent av dö. Vi gick båda ur krisen och min mamma är idag frisk.


Vad gör man om en person i ens närhet är i kris och kanske samtidigt är sjuk, det är ju Svårt att tolka vad som är kris och vad som är sjukdom.

Jag tror det är svårt att inte hamna i en kris själv, man blir ju alltid ofrivilligt påverkad av människor man lever med, både på gott och ont. Och att man på något sätt också måste få utlopp för sina känslor då en person i ens närhet går igenom en kris eller en sjukdom. Det betyder ju inte att man inte ställer upp och finns där för personen, betyder bara att man är mänsklig och kanske inte orkar vara stark och stöttande hela tiden. Det tycker jag man som anhörig har rätt till och jag tror man behöver det också...för att orka, liksom.


Jag övertygad om att alla kriser, både stora och små hjälper oss att utvecklas och att man kommer ur krisen med mer självkänsla och om lärdom om sig själv och  livet...... även om man helst skulle slippa kriser helt.


Over and out







Av from-som-ett-lamm - 3 september 2012 19:07

 På fredags kvällen åkte vi till sötaste Judy och Sebbe, där bjöds det på god fisksoppa med nybakt bröd, paj, skumpa och trevligt sällskap, skratt och prat :)


Jag och min fina man åker "beck" hiss upp till Judy och Sebbe :)


 


På lördagen lyxade vi till det och bodde på hotell. Promenerade på stan, åt på grekisk restaurang, bubblade bubbelpool, bastade, slappade i sängen med godis och film och bara NJÖT hela kvällen :)


Sovrum/vardagsrum

 

 


Badrummet/spa avdelningen

   


Jag bubblar för andra gången....NICE!

 


Gooooooodis och film :)


 


Hotellfrukost....MUMS!


 


Bästa helgen på länge :)


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards