Alla inlägg under oktober 2012

Av from-som-ett-lamm - 23 oktober 2012 12:59

I går var tjejerna lite dåliga, iaf Tindra som hade ont i magen, Saga var helt slut efter helgens bravader, så jag vabbade och tur var väll det för jag kännde mig sjuk igår, ont i halsen, huvet, nacken och somnade till och från under hela dagen. I dag känner jag mig frisk som en nötkärna....märkligt?



Over and out






Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2012 19:11

Påt igen då......kan tydligen inte bara äta utan att ha koll, väger nu 69,5...blää...fast jag vet också att jag alltid lägger på mig framåt vintern.....men över 67 kg tänker jag inte väga.....så de kommande veckorna måste jag hålla lite mer koll....inte så bekymmrad, vet ju att jag fixar det rätt så snabbt...så om bara ngr veckor är jag nere på 67 igen.....


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 22 oktober 2012 09:09

Ännu en barnvecka som flygit förbi, och det har som vanligt varit ett högt tempo med mycket kärlek och mys   

Lördagen blev lugn och skön, med lite shopping och dans i alla dess former, först hade Tindra dansklass sen fortsatte vi dansa hemma i köket till Kinektspelet Just Dance.....hysteriskt roligt :)))

Söndagen var det full rulle med handbollscup och trots värmen i hallen så var det underbart att se tjejerna göra varsitt mål (inte för att skryta men de enda målen i matchen ;) Saga var som en liten iller på målet så när hon väll satte den blev lyckan stor :)  Tindra, som har varit lite osäker på planen tidigare växte flera meter efter målet och sken som en sol på planen :)

Sen var det dags för fotbollscup, och trots regnet så var det ibland magiskt att stå där och se hur barnen har vuxit. 

Noel sprang som en jagad över planen och var suverän i försvaret :)

Saga sprang som en jagad även hon, fast mest mot mål ;) och en hel del mål gjorde hon...Båda var stolta som tupppar efteråt fast mycket trötta.

Kvällen blev lugn och skön med hemlagad pizza, lite godis och film....MYS!


Fika i farsta :)

   


Handbollsglädje

 


Fotbollslycka :)

Sanna var den enda smarta som hade tagit med sittunderlag, vi andra fick stå!

 

Medalj och buckla till alla medverkande lag :)

   


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 20 oktober 2012 11:11

Äntligen lördag och jag fick iaf sova till åtta och det måste ju ändå räknas som sovmorgon. Tyvärr fick vi börja morgonen med lus sanering....IGEN, när fan ska det ta slut!!!??

Sen la sig lugnet, barnen har kollat film, Micke har tränat och jag har drukit kaffe framför morgon nyheterna....nice :)

Om en stund ska det lagas lunch sen åker vi till Farsta, Tindra ska på dansklass och vi andra ska shoppa lite på rean.

I kväll blir det lördagsgodis och film...lovely!!!

Vad gör ni en regnig lördag som denna?



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 17 oktober 2012 13:28

Min mage svullnar upp galet till och från, idag ser det ut som jag är i 6e månaden eller nåt....blä!

Borde troligtvis kolla upp vad de e för fel, och nu förtiden kan man köpa egentester på apoteket....ja, så får det bli!


I kväll är det handbolls träning för alla tre, tjejerna har dessutom mer tid att träna på eftersom de ska spela cup i helgen, iaf så blir det skit sent ikväll, men barnen älskar handbollen så, så får det bli!


I dag slutar jag tidigt och tänker försöka hinna med ett träningspass, ja, så får det bli ;)



Over and out



Av from-som-ett-lamm - 16 oktober 2012 12:34

Helt utan förvarning kom min mens likt niagariafallet eller en syndaflod....herregud det ser ut som en gris blivit slaktad varje gång jag går och kissar....URK! Dessutom har jag ont, är arg, lessen och förmodligen lite galen....


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 15 oktober 2012 20:56

Min man kom hem med två biljetter till invigningen på Friends arena nästa helg, behöver jag berätta att jag är skitglad :)

Av from-som-ett-lamm - 15 oktober 2012 12:47

Min mage är i obalans för att utrycka mig milt.....

I lördags drack jag ju alkohol, men absolut inte mkt och jag slutade tidigt för at slippa få magont, vaknade i går och hade mirakulöst nog inte ont i magen alls, då fick jag för mig att jag skulle överaska min man (som var borta hela dagen med sin handbolls spelande son) med lite spamys och fin middag, inget fel i det, felet var att jag drack ett glas champange och det gillades INTE av min mage.......så efter spamys, god och fin middag låg jag däckad i magsmärtor i 3 timmar....kul söndag liksom :(


Såg föresten en kanonfilm igår (mellan tarmsköljningarna ;) hehehe

Abraham Lincoln the vampire hunter, och faaaan va bra den var. Nu älskar ju jag vampyrfilmer men den hade verkligen allt, action, spänning och en sedvanlig kärlekshistoria....hör ju liksom till ;)

Rekommenderas!


I dag får vi barnen     så nu höjs tempot en aning, med lämningar, hämtningar, aktiviteter mm

och helgen är redan fullbokad. På lördag är det dansträning och än så länge bara det. På söndag är det handbollscup på fm och fottbollscup på em. Saga ska hinna med båda. Inte så mkt speltid på handbollen och tur är väll det för annars hade lillfisan varken orkar eller fått gå på båda.

Bloggar jag inte så hajjar ni varför ;)


Over and out 




Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards