Alla inlägg under oktober 2012

Av from-som-ett-lamm - 8 oktober 2012 12:45

I dag bär det av till Farsta ska försöka hitta något att ha på mig på lördag :) Avverka sysembolaget och lämna in kvitton mm till revisorn.

På onsdag ska jag på första hjälpen kurs...nödvändigt och rätt så kul :)

På lördag kommer det sex glada, roliga och härliga tjejer hem till mig, vi ska dricka och äta gott (förhoppningsvis ;)

Förövrigt ska här städas, tränas och fixas naglar och jobba så klart...


Hur ser er vecka ut??

Av from-som-ett-lamm - 7 oktober 2012 09:33

En riktig myshelg vill jag lova :)


I fredags slutade jag tidigt och tränade direkt för att slippa ta tid från familjemyset :) det hör ju liksom fredagen till ;)

Lördagen bestod av morgondopp i det lokla badhuset, dansträning för Tindra (som inte blev av :( och lite nödvändig shopping :( Sen krachade vi alla i soffan med lördagsgodis framför filmen "tillbaka till framtiden" nostalgi!

I kväll kommer Sanna m familj på middag, skönt avslut på en lugn, skön och otvungen helg......precis som jag vill ha det :))))


På väg hem....


     


Kärlek   


 



Mc Micke  Hammer goes zombie on my ass ;)


 


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 5 oktober 2012 08:20

Äntligen fredag, den här veckan har varit fullspäckad.

Den här helgen blir lugn kan jag lova, vi ska bara VARA hela helgen....nice!


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 3 oktober 2012 22:08

Idag har det varit en sån där full rulle dag. Vi försov oss lite i morse vilket innebär tempo utan dess like....pust! Jobbade som vanligt och Så fort den sista dagisen gått hem sprang jag som en jagad på cross trainern och avslutade sen med 40 min styrka....nice. Ducha och äta middag i ett nafs sen tog jag småttingarna till handbolls träningen, skyndade hem när den var slut, duchade och utfodrade barn och nu ligger jag här totalt utslagen i soffan med en god kopp te och en ännu tröttare man ... Over and out

Av from-som-ett-lamm - 2 oktober 2012 12:58

Har förövrigt en bättre dag idag....något stressigt bara men ångestmässigt bättre :)


Tog en promenix till fyrenparken ( 30 min promenad med alla dagisar) och vi hann vara där i ca 20 minuter sen ringde sjuksyrran från Tindras skola och sa att Tindra skadat sig i fingret ( troligtvis en stukning) så det vara bara att traska hem igen......

I em är det full rulle, med fotbolls träning och celeber middagsgäst :)

När sista dagisen har gått hem blir det till att hämta unge nr 1 sen ta bussen och hämta unge nr 2 sen trycka i 1an och 2an en varsin korv, lämna av vid träningen, möta sötaste Judy för en fika, titta på sista 20 av träningen och sen ta bussen hem och där står (örhoppningsvis) middagen och väntar......pust....men jag gillart faktiskt :)


Over and out





Av from-som-ett-lamm - 2 oktober 2012 12:49

Människor som är elaka, säger taskiga saker om andra, klankar ner på människor för hur de ser ut eller inte ser ut...såna människor är det ju bara synd om....sen blir dom ju jävligt fula också...


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 1 oktober 2012 12:05

Jag är på en dålig plats.

De är nåot som knager i mig, en känsla jag inte haft på länge....ångest, ångest över att det ska hända barnen något, hända Micke något, att min mormor och morfar ska dö, jag misstänker att Micke ska såra mig alternativt lämna mig och har svårt att skilja på vad som är magkänsla och hjärnspöken.

Jag känner mig inte tillräcklig i något, i förhållande till mina barn, man och vänner och släkt. Jag gillar inte mig själv speciellt mycket heller, visst jag har ett bra självförtroende men absolut noll självkänsla just nu, känner mig osäker i det mesta, i min yrkesroll, som mammma, som kvinna i allt jag gör.

I natt låg jag vaken tom halv tre, tänkte, funderade och oroade mig över ditten och datten. När jag väl somnade drömde jag hemska drömmar och när jag vaknade i morse trot att jag var astrött ville jag inte somna om, ångesten både söver och väcker mig. Jag biter ihop på nätterna så det känns som att käkarna ska vitras sönder och tänderna ska krossas.

Min man däremot mår toppen och fungerar toppen just nu J och kanske är de så att det är min tur att falla nu och jag kan bara hoppas och tro att han tar emot mig och orkar stå kvar.


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards