Alla inlägg under november 2012

Av from-som-ett-lamm - 20 november 2012 07:39


1. Petra marklund, Händerna mot himlen


2. Rihanna, Diamonds


3.Swedish house maffia, Dont you worry child


4. Petra Marklund, sanningen


5. Melissa Horn, Albumet Innan jag kände dig


6.Icona Pop, I love it


7. Kelly Clarkson, catch my breath


8.Linnea henriksson, Lyckligare nu


9. Så mycket bättre, säsong 3, Miss Li -1 gången


10. Så mycket bättre, säsong 3, Darin-astrologen



Av from-som-ett-lamm - 19 november 2012 10:48


1. Tomten, han finns på riktigt, det är jag säker på ;)


2. Alexander skarsgårds karaktär i True blood, Eric Northman. I att annat liv hade jag mer än gärna varit en vampyr :)


3. Rutina Wesleys karaktär i True blood, Tara Thornton. Hon var rå och direkt som människa som vampyr är hon hundra gånger värre.....I like it ;)


4. Harry Potter, söt liten trollkarl.


5.Bellatrix lestrange i Harry potter filmerna, hon är hysteriskt rolig :)


6. Peter pan, älskar hela historien :)


7. Anthony hopkins karaktär i filmen Wolfman....scary!


8. Typ alla i Twillight filmerna, som sagt jag gillar vampyr filmer ;)


9. Musen (eller vad det nu är) i Narnia filmerna, rolig och väldigt smart för att vara mus ;)


10. Lotta på bråkmakargatan, vilken härlig unge :)))



Hade kunnat levererat hur många fiktiva favorit personer som helst......det är med all sannolikhet barnet i mig men jag ÄLSKAR allt magiskt och overkligt på film och i bokform :)

Av from-som-ett-lamm - 18 november 2012 14:58


Nu tar jag bara musik jag snöat in på just nu, mina favoriter nu....den här listan är i ständig förändring.....


1. Rihanna


2. Petra Marklund


3. Coldplay


4. Melissa Horn


5. Veronica Maggio


6. Kings of leon


7. Pink


8. Robyn


9. Snow patrol


10. Swedish house mafia

Av from-som-ett-lamm - 18 november 2012 14:29

I dag är jag så in i helvete trött och det finns en förklaring till det, som är helt naturlig faktiskt!


Barnen somnade tidigt i går och vi gick också och la oss tidigt, handbolls tuneering i dag så...

Kl ett i natt hör vi tjejer skrika, flera smällar och killar som vrålar. Under vårt sovrummt fönster nere på grannens uteplats pågår ett hemskt slagsmål, unga människor försöker i princip ha ihjäl varandra med hjälp av spadar, knivar och stora gatstenar.

Min första känsla är att jag vill springa ut och stoppa dom, skrika in lite vett i deras förvirrade hjärnor, men min man stoppar mig och en annan känsla tog plats....rädsla och ilska.

Våra barn ligger och sover, ett av dom i höjd med vårat fönster, tänk om dom vaknar, tänk om någon kastar in en sten och träffar dom, tänk om någon hämtar något annat vapen än dom som redan finns.

Det här är inte första gången våra grannar slåss, bråkar och har högljudda fester när deras föräldrar är borta.

Men denna gång är det stopp!

Och vi är inte ensamma om att säga stopp, vi var allt som allt 10 grannar som kom ut, några gick emellan, några stöttade gråtande flickor, några bevittnde och ringde polisen. En helt grym inats och i ärlighetens namn trodde jag sånt här civilkurage inte fanns i människor längre. Jag är stolt, glad och trygg som bor här med så fina, modiga och varmhjärtade människor. All heder till er/oss idag    




Av from-som-ett-lamm - 17 november 2012 17:28


Jag har bara haft en kändis crush och det var i min ungdom på 80-talet och dt var Prince....

Så 1-10 Prince


Av from-som-ett-lamm - 16 november 2012 08:42


1. Nicole Kidman, Moulin Rouge, The others.


2. Charlize Theron Monter, Snowwhite.


3. Meryl Streep Kramer mot Kramer. 


4. Mia Skärringer, Standuppen -dyngkåt och hur helig som helst, solsidan.


5. Kate Winslet


6. Natalie Portman The black swan


7. Gwyneth Paltrow, Shakespeare in love


8. Judie Foster, Anklagad 


9. Julia Roberts, Erin Brockovich


10. Noomi Rapace, Millenium filmerna -män som hatar kvinnor, luftslottet som sprängdes, flickan som lekte med elden. Prometheus. 



Over and out

Av from-som-ett-lamm - 15 november 2012 12:23

Här har ni en av Sveriges största idiot, tyvärr är jag inte förvånad men jag blir så arg och lite rädd för hur människor med höga positioner tycker och tänker och samtidigt blir jag glad och lättad att det kom fram, vad jag har försåt är det här en gamal inspelning och det är ju rent tragiskt att den inte visats förens nu. Jag hoppas att filmen har en avskräckande eller uppvaknade effekt på människor istället för att sd får mer anhängare pga av den.

Det är ändå 2012, borde vi inte kommit längre??

http://m.expressen.se/nyheter/sd-toppens-attack-skit-i-den-lilla-horan/


Att Almqvist har något försvarstal är ju bara patetikt och pinsamt, man kan ju glädjas åt att den killen inte kommer få något jobb på flera år, what goes around comes around eller vad säger man ;)


Over and out




Av from-som-ett-lamm - 15 november 2012 08:06

Till skillnad från vissa andra ( http://youknowting.blogspot.se/2012/11/dag-11-10-manliga-favoritskadisar.html ) går jag inte på hotness mer på prestation.....i ngr fall spelar så klart hotnessen in, i vilka fall hajjar ni nog ;)))


1. Jack Nicholson Gökboet, The shining.


2. John Travolta Saturday night fever,Grease, Pulp Fiction.


3. Denzel Washington Déjà Vu, Man on fire, Safe house.


4. Russell Crowe American gangster,Robin Hood, Gladiator

ps Min man är lite lik honom....nu blev ni avis va!???   


5. Anthony Hopkins The silens of the lambs.


6.Robert Deniro The godfather, Taxi driver, cape fear, Awekenings och allt annat han gjort.


7. Alexander Skarsgård i världens bästa serie....true blood :)


8. Tom Hanks Forrest gump, The da vinci code, saving private ryan, the green mile.


9. Chris Hemsworth Thor, Snowwhite and the huntsman.


10. Kellan Lutz Twillight


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards