Alla inlägg under november 2012

Av from-som-ett-lamm - 14 november 2012 13:40

tidningar är inte riktigt min grej, men here it goes....
1. Som barn älskade jag Kalle anka.

2. Som ung tjej med stort hästintresse, Min häst.

3. Starlet som tonåring

4. Vecko revyn som halvvuxen

5. Okey också back in the days...

6. Nu som "vuxen" gillar jag Amelia

7. Expressen

8. Bild, svaller e kul....så länge det inte handlar om en själv ;)

Mhmmmm blir inte mer än så......

Over and out

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2012 13:36

Modern konst på 40 års kalaset och varför hamnar min man alltid i köket :)

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2012 12:06


Jag lustläste allt i min väg under en lång tid i mitt liv, sen fick jag barn och nu lyckas jag inte ta mig igenom en enda bok utan att antinge somna eller tröttna, men jag gissar att jag kommer ta upp läsandet igen när jag är en glad pensionär...inte så långt bort ju ;)

Det får bli mer en författarlista än en boklista......här kommer den iaf:


1. Ingen dans på rosor, Hannah Green. Handlar om en flicka som är svårt psykiskt sjuk. Hon skrev denna bok i samarbete med sin psykolog. Gammal bok men otroligt bra, har läst den flera ggr som ung. 


2. Burpojken, Torey Hayden. Handlar om en pojke med svår psykisk sjukdom. 


3. Isfolket, Sandemo. Tantsnusk ;)


4. Sagan om ringen Triologin JRR Tolkien


5. Bilbo, JRR Tolkien 


6. Inte som andra döttrar, Deborah Spungen Berättelsen om Sid Vicious och Nancy Spungen.


7. Anhörig, Dotter önskas, Bedragen och många fler. Katarina Janouch


8. Heroin, Andra sidan Alex ( min favorit) och många fler, Unni Drougge


9. Barnboksserien Svarta hingsten, Walter Farley


10. Barnboksserien Puss, kram och LoveLoveLove, Hans-eric Hellberg. Vilka underbara böcker för en liten tonåring :)


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 13 november 2012 11:59

I dag har jag ont i magen och känner mig helt slut. Tur att jag bara har tre dagisar och alla vilar nu så jag kan ta det lugnt en liten stund. Sippar på en kopp te och tänkte blogga lite.

I går gjorde jag ju en gastroskopi, blev sövd så allt läkaren sa när jag vaknade har jag glömt bort, tur att min underbara man hade VAFat ;) och var med mig. Det jag lyckades snappa upp iaf var att jag inte hade magkattar? och inte några tumörer....WTF...visste inte att vi letade efter nån heller???

Jag hade tre knölar (ofarliga sa han) men doktorn tog bort dom och har skickat iväg en av dom till labb...dom gör tydligen så...känns ju inget stressande alls faktiskt   

Sen hade jag ett brock på magmunnen och det är det som ställer till det med samma symptom som magkattar. Fast jag vet inte vad dom tänker göra åt det.....mhmmm....får väll ringa min läkare på vårdcentralen och fråga...eller nåt!?


Jaha det var veckans krämpor det, vilken tur att ni läser min blogg då slipper ni läsa något annat, allt finns liksom här.........hehehe ;)


over and out


Av from-som-ett-lamm - 12 november 2012 09:14

Helgen har varit den bästa på länge.

På lördan var vi på 40 års fest och firade en av Mickes bästa kompisar, gott att dricka, god mat och trevliga människor.

Var hemma redan vid elva och krachade i soffan framför tvn, där vi såklart somnade nästa direkt..pensionärsvarning!!!!

I söndags tog vi tag i städning och storhandling sen som dom pensionärer vi är krachade vi återigen i soffan framför film med en gigantisk skål med gooooodis....ett perfekt avslut på en perfekt helg :)


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 12 november 2012 09:08

I dag är det dags för gastroskopi...kul verkligen....not!

Men jag har tur, jag får nämligen sövas, fast nu tycker ju jag att det är rätt så obehagligt man tappar ju all kontroll och det är ju inte direkt riskfritt att sövas, så jag är lite nervös och pyttelite rädd......


Over and out

Av from-som-ett-lamm - 12 november 2012 08:51

A piece of cake


1. smågodis


2. CHOKLAD i alla former, älskart :)


3. kladdkaka


4. grillchips


5. morötter med hemmagjord dipp


5. nötter


6. lakrits snören


7. popcorn


8. naturgodis


9. pepparkakor


10. ostbågar



Av from-som-ett-lamm - 11 november 2012 17:57

Utan inbördes ordning

1. Vatten, godast när man är riktigt törstig.

2. Bubbel, speciellt lite sötare sorter, favoriten är chapel Hill.

3. Vitt vin också det sötare slaget, speciellt kloster eberbach reisling.

4. Kolsyrat vatten i alla möjliga smaker.

5. Kaffe :)

6. Te och då speciellt rött te, friggs blåbär är en favvo :).

7. Gillar inte läsk men julmust går fan inte att motstå ;)

8. Juiceaoelsin och mango är mumma :)

9. Ehhhhh......öl kan vara gott till nötter

10. Ahhh dagens är ju perfekt en varm sommardag

Phu, jag fick ihop 10 :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards