Alla inlägg under november 2012

Av from-som-ett-lamm - 5 november 2012 13:16

Jaha så är jag nere på 67 kg, det var ju inte svårt alls faktiskt och jag använde inte ens viktväktarna, jag bara drog ner på kolhydratena och sockret....nu ska det bara fortsättas i samma anda.....men det går :)

Hann däremot bara träna 2 ggr förra veckan men det var så sjukt mkt annat att pyssla med och vad gör väll det, nya friska tag denna vecka :)


Den här veckan ser hittills lugn ut, inget inplanerat förutom Tindras dansuppvisning på fredag, skönt!

Har bokat alla flygbiljetter utom Mickes och min hemresa från Alicante. Men alla dit, barnen och jag hem och sen jag tillbaka är fixat och det blev dessutom billigt....bara 12 tusen :)

Den här resan kommer landa på ca 30 tusen och då är vi i Spaninen i en månad.....jämförelsevis betalade vi 23 tusen för en vecka på Cypern förra sommmar.....mhmmmm ja,va ska man säga ;)

Åh vad jag längtar nu, ska bli skönt att spendera hela sommar ledigheten där istället för hemma, hemma har man ju så många måsten och då blir det ju inte semester på riktigt....men, det kommmer det här bli, det är jag säker på 


 Over and out











Av from-som-ett-lamm - 5 november 2012 12:59


1. Jag började få grått hår redan i 30 års åldern.


2. Jag är inte så direkt som jag ger sken av.


3. Jag överdriver gärna....ALLT!


4. Jag ogillar vintern och kyla.


5. Jag är rädd för spindlar.


6. Ända sedan jag fick mina barn är min almenacka min livräddning, hade jag inte den skulle jag glömma mig själv i affären.


7. Jag har provat knark, tom missbrukat det en del i unga år, men jag skulle aldrig göra det igen.


8. Ju äldre jag blir ju mindre skit tar jag. Its my way or the hayway ;) hehehe


9. I 3 dagar efter Micke friat till mig låg jag däckad i den värsta magkattaren någonsin.


10. Jag gick upp 38 kg när jag väntade Saga.





Over and out

Av from-som-ett-lamm - 5 november 2012 12:38

Tänker härmapa http://youknowting.blogspot.se/ och anta topp-10 utmaningen, som ser ut så här:


Dag 1, 10 fakta om mig själv

Dag 2, 10 favoritfilmer

Dag 3, 10 favoritserier

Dag 4, 10 konstigaste raggrepliker jag hört

Dag 5, 10 bästa konserterna

Dag 6, 10 favoriträtter

Dag 7, 10 favoritdrycker

Dag 8, 10 favorti snacks

Dag 9, 10 favorit bböcker

Dag 10, 10 favorit tidningar

Dag 11, 10 manliga favorit skådisar

Dag 12, 10 kvinnliga favoit skådisar

Dag 13, 10 kändis crushar

Dag 14, 10 favorit band/sångare

Dag 15, 10 fiktiva favorit karaktärer

Dag 16, 10 favorit sånger just nu

Dag 17, 10 saker jag ville bli som liten

Dag 18, 10 favoritpyssel

Dag 19, saker jag inte kan gå ut utan

Dag 20, 10 saker jag måste göra innan jag dör

Dag 21, 10 Internetsidor jag ofta besöker

Dag 22, 10 heta fysiska saker på partner

Dag 23, 10 favoritspel

Dag 24, 10 saker jag gör när jag har tråkigt

Dag 25, 10 saker jag älskar med mig själv

Dag 26, 10 saker jag önskade jag kunnde förändra

Dag, 27, 10 saker jag ångrar

Dag 28, 10 önskningar

Dag 29, 10 ställen jag vill åka till


Over and out



Av from-som-ett-lamm - 4 november 2012 14:14

Trötta och sega efter partyt i går har vi spelat lite Just dance ätit äggmackor, nu ligger vi i soffan och äter lite godis och kollar Narnia....kan det bli bättre?

Av from-som-ett-lamm - 4 november 2012 01:06

Som vi har förberett och fixat inför denna kväll, vi var lika förväntansfulla som barnen :).
Och kvällen blev precis så bra som vi hade tänkt oss.
När gästerna kom fick dom gå skräckerunda.....
I vardagsrummet hade en man blivit besatt och mördat sin fru.
I tindras rum festade två zombies.
Vi hade riggat hela mellanvåningen med en massa läskiga saker.
Vi bjöd på blodig lasang och en gravplats till efterätt ;)
Det skrattades och pratades, kramades och dansades till sent på kvällen.
Gästerna gjorde sitt och hade busat lite märkte vi när alla gått....hittade jätte stor plastspindel i sovrummet....burr!
Efter denna härliga kväll säger jag Gonatt och happy halloween på er där ute!!!



Av from-som-ett-lamm - 1 november 2012 06:31

Kalla fakta igår handlade om två flickor som flytt från sin familj, en familj som hotat flickorna. Också om flykten från den myndighet som skulle ha hjälp dom. 

Såg du inte, kolla här.

http://www.tv4.se/kalla-fakta

Hur kan man vilja skicka tillbaka två unga flickor in i ett hem där männen skulle vara direkt farliga för tjejerna, man blir ju fan rädd, social tjänsten agerande är oförlåtligt.


Over and out

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards