Alla inlägg under december 2012

Av from-som-ett-lamm - 20 december 2012 12:56

I går fyllde min fina man 40 år, hans mamma och Judy kom över och grattade, han hade ju igentligen blivit firad innan men ändå skönt att nån kom, Inge kul att inte bli lite firad iaf på sin riktiga födelsedag, visst?!

Min dag började bra, min förstfödda stjärna kom på morgonen för att hämta snygg klänning att ha på sig på julshowen i kväll när hon ska sjunga med sitt band för första gången....ja, jag är stolt som en tupp och skryter mer än gärna :)
Jag är iaf lite pirrig inför kvällen framträdande men som vanligt är min dotter coolast i världen och fattar inte alls varför man ska vara nervös....sötis!!

Av from-som-ett-lamm - 19 december 2012 12:57

När en vuxen man ligger med sin fru/flickvän när hon pga sömntabletter är helt borta, trots att hon säger en svagt nej och hon med den lilla styrka hon har försöker putta bort honom.
Då är det VÅLDTÄKT.
När en man tjatar till sig sex, när kvinnan som sagt nej till slut säger ja för att slippa tjatet.
Då är det VÅLDTÄKT!
Och den man som utför den ska polisanmälas eller bara självdö!
Tänk om en kvinna skulle tvinga sig på en man, trots en slapp kuk försöka trycka in den i sitt hugg, tvinga honom att tillfredsställa henne trots att han inte ville, tjata till sig sex mm mm
Ja ni hör ju hur jävla dumt det låter!
Trots det är det ett sjukt stort mörkerantal av kvinnor som blir våldtagna i hemmet........FY FAN!!

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2012 08:29

Märkligt att de barnlediga veckorna alltid blir knöckfulla med aktiviteter, tur att det för det mesta är roliga aktiviteter iaf denna vecka :)


I kväll ska jag och Sanna titta på sötaste Fanny när hon julshowar med kulturama :)

På onsdag ska det fikas med goa vänner i omgångar....nice!

Torsdagen håller vi tummarna för att fina vänner ska kunna komma och ha lite vinkväll med oss :)))

I helgen ska det städas, handlas, lagas mat, kläs julgran, skrivas färdigt rimm mm men allt utom städningen är ju bara mysigt och juligt....


Over and out 

Av from-som-ett-lamm - 18 december 2012 08:01

En medelsvensk sitter nio timmar om dagen....det måste testas.
Innan jag går iväg till lokalen med dagisarna idag har jag hunnit sitta gissningsvis 1 timme, ska ta tid resten av dagen.......gör det ni me, vetja :)

Av from-som-ett-lamm - 17 december 2012 08:44

Nu är det bevisat av läkare att det är farligt att INTE träna.

Bara en sån grej som att stå upp istället förr att sitta, att sitta stilla mycket är direkt hälsovådligt, sicken tur att jag har ett jobb där jag knappt har tid att sitta :).

Alla äldre människor jag känner som sitter mycket är sjukare, tröttare och mer åldrande. De som rör sig mycket är piggare, friskare och känns betydligt mycket yngre.

Men jag behöver knappast bekymmra mig för att jag ska bli en soffpotatis, jag har liksom inte så mycket ro i kroppen, måste röra på mig, göra saker, uppleva saker, sitta still för länge är inte riktigt min melodi!

Mao kommer jag blir en frisk och pigg pensionär....det ser jag fram emot :)


Av from-som-ett-lamm - 17 december 2012 08:33

En vecka kvar till jul, jag ÄLSKAR julafton, det är barnens dag och jag har inte haft dom på två år och nu äntligen :)

I år har vi bestämmt att vi ska rimma på alla paket, rooooligt!

Vi blir många :). Mickes mamma firar sin andra jul med oss och Sanna med familj kommer   

Veckan efter är jag ledig tillsamans med barnen, vi ska pyssla, mysa, kolla film, leka i snön och bara vara.....

Det här kommer bli den bästa julen på länge!!


Over and out


Av from-som-ett-lamm - 16 december 2012 17:07

I helgen har min mamma varit här. Det framkallar alltid speciella känslor hos mig och jag skulle ljuga om jag sa att känslorna var glada och positiva. Och denna gång var inget undantag, faktiskt nästan värre än vanligt.

Det sket sig liksom redan innan hon ens kommit hit. Vi pratade i telefonen och jag berättade att jag var stressad inför julen och istället då för att stötta mig så ifrågasatte hon varför....mhmmm, inte den vägen jag skulle ha gått men helt klart den vägen hon väljer nästan varje gång, och jag borde ju ha lärt mig, så dumma dumma mig!

Väl här tycker jag hon är respektlös, gnällig och emaptilös, kanske är jag extra känslig men efter en hel del år med skuldbeläggande och respektlöshet så kanske det inte är helt konstigt att man har NOLL tålamod inför sånt.

Jag tänker alltid att jag ska bita mig extra hårt i kinden inför hennes besök men tveksamt om jag någonsin kommer att lyckas, känns nästan som att hon är ute efter att få igång mig (tom så Micke tyckte det verkade som det, han som annars är opartisk).

Jag fattar varför hon är som hon är och också varför vår relation är som den är, hon fick mig tidigt i tonåren och kanske ser hon det som att jag pajjade hennes ungdom eller nåt. Vi är nog mer som syskon än som mor och dotter och det är helt ok, men vad som inte riktigt är ok är sättet hon behandlar mig på ibland och ju äldre jag blir ju mindre skit tar jag liksom från henne.

Micke sa när hon åkt att han förstår mig och hur jag reagerar men att det är jobbigt att vara omkring oss (sorry) som utomstående och att vi har en krystad relation enligt honom, och jag fattar vad han menar, men jag har varken tid eller lust att reparera den...iaf inte nu, nu lägger jag istället all kraft åt min relation med mina barn och hoppas på att den inte blir densamma, men jag sparar inte på kärleksbevisen och det räcker en LÅNG väg bara det!



Over and out


Av from-som-ett-lamm - 12 december 2012 13:10

Lider fortfarande av koloskopin som gjordes i måndags. Läkaren kom inte åt som han skulle så han spolade tarmen (måste vara galet ren där nu;)
och sen var han tvungen att blåsa in en massa luft. Så när jag vaknade såg min mage ut som en ballong och jag hade så ont så jag gick som en fällkniv och det har inte riktigt släppt helt än.
Dessutom har jag grym huvudvärk och troligtvis en förkylning på g....bläää!!
Här hemma är nästan alla sjuka, Micke hostar, nyser och har huvudvärk, tindra har samma och saga är snorig, noel har hittills klarat sig, alltid nåt :).
Och snart är det jul och en hel del ska fixas, men jag kan tacka mitt kontrollbehov för jag är redan klar med julklapparna, rimmen och baket...tjohoo!
I kväll ska barnen slå in sina fina hemmagjorda klappar och skriva lite rim.
I morgon har jag lucia med mina dagisar....världens duktigaste också :).
Sen är det ju såklart lucia i diverse skolor att stressa runt till!'!!
Till helgen kommer mamma (kul) och hennes TVÅ hundar...mhmmm, slipper ju iaf städa innan hon kommer ;)
Nästa vecka ska det sista handlas och fixas och städa lär man ju göra...suck!
Är det inte meningen att julen ska vara fridfull....eller??!! ;)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards