Alla inlägg under februari 2013

Av from-som-ett-lamm - 17 februari 2013 15:25

Vaknade på lördag morgon något seg men ändå peppad :)
Åt en god och nyttig lunch och drog sedan iväg till saltis och Grand hotell :)
Checkade in och blev mer än nöjda med uppgraderingen av rummet....herregud rummet var som en lägenhet med uteplats och allt (synd att det inte vad sommar).
Vi packade upp och svidande om till badkläder och morgonrock och promenerade bort till spa avdelningen. Där fanns det en varm pool av bada och simma i, en bubbelpool och bastu, frukt,och juice fanns att ta av lite här och där och härliga solstolar att mysa i. Vi hängde där ett tag sen gick vi tillbaka till rummet och drack lite vin och gjorde oss i ordning.
Klockan sju var det dags för workshop- jive med Tobias och Helena från Lets Dance, dom var såklart super duktiga på att lära ut och de allra flesta fattade direkt och jag måste säga att tempot (SNABBT) i dansen passade mig och Micke perfekt :)
Sen var det dags för middag, himmelsk trerätters med gott vin till. Vi avslutade kvällen med ännu mera dans och stupade sen i säng.
Vistelsen avslutades med en smarrig hotell frukost, mums!
Ett perfekt sätt att fira alla hjärtans dag på, och eftersom vi blev så inspirerade av Tobias och Helena så har vi i dag bokat in oss på en 10- dans klass hos dom med början i maj.....jiiiippii!!!

Av from-som-ett-lamm - 16 februari 2013 08:46

I går fick jag hem en trött och sjuk liten tjej. Hon skulle vara här en stund medan T åkte på dans med sin pappa, det slutade med att hon blev kvar här och fredagsmös med mig och Micke. Supermysigt så klart, men att ha feber på kvällen och vara helt slut och dessutom ha löss som jag såklart var tvungen att ta bort, det är verkligen ingen bra kombo.....stackars söta lilla saga.
Iaf så sov hon med mig inatt, hon vaknar alltid flera gånger varje natt när hon är så här sjuk och är arg. Så i natt har det inte sovits många timmar, men känner mig ändå pigg och laddad inför kvällen :)
Nu ska jag morgongosa med min sjukling och försöka få i henne lite frukost iaf.
Ha en skön lördag, det ska jag ha :)

Av from-som-ett-lamm - 15 februari 2013 07:21

Somnade i soffan jag med, vi sov där tom fem i morse, något stel i kroppen idag!!
I dag har jag bara ett dagbarn och vi ska hälsa på en annan dagmamma, förresten en potentiell arbetskamrat :)
I em kommer min lilla sjukling hit medan storasyster ska på dans med pappa. Och med mitt kontrollbehov känns det mycket bra att ha henne hemma en stund när hon är sjuk så jag får kolla hur det är med henne, dessutom saknar jag henne enormt den här veckan!
I kväll ska vi bara kolla film och dricka blåbärs te och mysa, vad ska ni göra!?

Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2013 21:48

Morgonen började med att mitt frukost dagbarn hade köpt bullar till oss i alla hjärtans dag bullar....gullunge!
Sen kom min äldsta dotter över innan skolan och levererade sin alla hjärtans dag present till mig, en dikt hon skrivit i skolan....mitt älskade barn <3

På kvällen ansträngde vi oss lite extra en dag som denna, Vi gjorde god kyckling med currydipp, gav varandra blommor, mös och gosade, tittade på film och åt lite hjärtgodis :)

Nu sitter jag här ensam medans gubben min har somnat.....inte helt olikt alla andra dagar på året iaf sovaisoffan delen ;)))

Hoppas ni alla har haft en lika mysig alla hjärtans dag som jag haft :)

Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2013 12:20

Vi firar inte riktigt alla hjärtans dag idag, vi firar på lördag. Vi åker redan vid kl ett och fikar med min mormor och morfar i saltis :)
Sen åker vi vidare till Grand hotell, checkar in, spa'ar, går på jivekurs med Tobias från Lets Dance, äter en tre rätters middag och sover i en juniorsvit, vaknar och äter en smarrig hotell frukost, sen åker vi hem :)
Ett kungligt firande av alla hjärtans dag minsann :)

<3

Av from-som-ett-lamm - 14 februari 2013 07:13

Glad alla hjärtans dag alla sötnosar

Av from-som-ett-lamm - 13 februari 2013 18:11

I dag var jag på behandling nr 2, ni vet den där fettreducerande laser behandlingen.
Förra gången kissade ju jag JÄTTE mycket och hon som utförde behandlingen sa att man både kan kissa och bajsa jätte mycket, för att förklara det enkelt så är det ju fettet som kommer ut, därav att man också ska träna och röra mycket på sig samma dag, för att få ut allt liksom, ju mer som kommer ut ju bättre har ju behandlingen funkat :)
Den här gången drack jag lika mycket som förra gången men rörde på mig direkt efter och mycket mer än första gången. Jag mötte sen upp Sanna för att promenera (mera) på söder och sen sätta oss och fika. Eftersom jag var kissnödig som en galning blev promenaden kort och vi hastade in på ett fik, hon beställde och jag ställde mig i toalett kön. När det väll var min tur kändes det som jag höll på att sprängas och nu var det inte bara kiss som ville ut.....och tanken hann fara genom min hjärna; kom det inte lite bajs i trosan nu???!
Jag kan avslöja så här mycket.....på något café på söder ligger det ett par trosor i papperskorgen och dom är inte längre vita.....!!!!


Av from-som-ett-lamm - 13 februari 2013 08:19

Drottningen av Saba tycker hon är förmer än andra, ser andra människor som pjäser som ska flyttas och passa för just henne vid olika tillfällen och för olika saker.
Hon tycker hon har rätt att må, prata och vara som hon vill men kräver från andra att dom är och gör som hon vill.
Hon ställer orimliga krav på sin omgivning. Hon vill bli ärad, älskad och hyllad, gärna satt på en pedistal. Hon kommenterar fel och brister hos andra men ser inte sina egna.
Vi har alla träffat henne, fascinerats av henne, varit lite rädda för henne och tills slut lämnat henne.
Och någon gång i våra liv har vi alla varit henne.......

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards