Alla inlägg under mars 2013

Av from-som-ett-lamm - 25 mars 2013 08:29

Jaha då var den här helgen över, den har varit intensiv för att uttrycka mig milt ;)
Men dock en helg :)
I lördags skulle vi åka till Ikea men när vi vaknade var alla alldeles för trötta för det så vi gick till badet här i området och plaskade omkring en timme, sen åkte vi en sväng och handlade, bl.a Ingredienser till lchf pizza som jag rekommenderar varmt, den var bra mkt godare och mindre fetare än vad vanlig pizza brukar vara, dessutom fick jag inte ont i magen :)
I går var det först handbollsfestival och sen fotbollscup...svisch svisch....!
Vi kom hem rätt så sent, åt mat sen stupade alla i säng, eller barnen i säng och vi somnade som stockar i soffan!!
Nästa helg blir lugn.....hoppas jag!!
Hur var er helg?!

Av from-som-ett-lamm - 24 mars 2013 07:29

Upp i ottan en söndag känns så däääär faktiskt, men men det är bara att bita ihop för i dag står det handbollsfestival och fotbollscup på schemat.
Har hittat ett bröd som innehåller ovanligt lite kolhydrater, 5 g per skiva. Det åt jag i morse, det var som en munorgasm så nu känner jag mig tillfredsställd ;)
Ha en fin söndag alla godingar, det ska jag ha :))

Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2013 09:53

Nu kom min underbara man hem med frukost. Har ätit fil med banan och hallon och ägg och bacon och KAFFE :))))
Nu känns allt bättre :)))

Av from-som-ett-lamm - 23 mars 2013 08:41

I morse var jag så hungrig och ledsen av det här jävla lchf skiten så jag la mig i sängen och grät för att det inte fanns mjölk till kaffet.
Så nu räcker det, på måndag går jag över till vv igen men med lchf inspirerad kost, osötat surdegsbröd på morgonen, lunch utan kolhydrater, middag utan kolhydrater förutom dom dagarna jag tränar då tänker jag lägga till lite kolhydrater, fortfarande inget socker förens om två veckor och då bara mörk 70 % choklad.
Det här strikta är inte för mig. Jag mår psykiskt dåligt av att vara hungrig, trött och orkeslös och livet ska väll innehålla nåt kul liksom.
Men jag står ut tom måndag....pust!

Av from-som-ett-lamm - 22 mars 2013 07:25

Som jag längtar och väntat på att det ska bli fredag och helg. Är duktigt trött och jag tror det beror på att inga kolhydrater äts. En och en halv vecka kvar....kämpa, kämpa!!!
Men det är effektivt minsann, jag vägde ju som ni vet 69,4 kg i måndags morse, i morse vägde jag 67,5 kg och magen är platt på morgonen så det funkar för magen också :).

I kväll ska hela familjen gå på high shool musical på st Eriks gymnasium, min bästa väninnas tjejer är med och dansar och sjunger :)
I morgon åker vi en sväng till Ikea och kollar in nya köksluckor :)
På söndag är det handbolls cup på fm och fotbollscup på em.....svisch svisch!
Vad gör ni i helgen?

p.s Längtar som en galning till sommaren......

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2013 16:47

Funkar så där för mig att äta så här just nu samtidigt som jag troligtvis ska ha min jävla skit mens jävel.
Skickat efter en tröja till min dotter som varit försenad leverans på hur länge som jävla helts, och sen när leveransen väl kom var skiten för liten, jävla skit företag jävel, kommer aldrig mer handla där, ingen jävla retursedel hade dom heller och man var tvungen att skicka ett brev helvete för att kunna returnera....på engelska, försök att skriva på engelska när ni är arga.....går sådäääääär faktiskt.
Företags helvetet heter zazzle, handa ALDRIG där!!!!!!!
Hinner dessutom inte träna innan jag ska stressa i mig middagen för att sen stressa iväg på handbolls tränings helvete,
Jävla skit jävlahelvete!!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2013 16:41

Funkar så där för mig att äta så här just nu samtidigt som jag troligtvis ska ha min jävla skit mens jävel.
Skickat efter en tröja till min dotter som varit försenad leverans på hur länge som jävla helts, och sen när leveransen väl kom var skiten för liten, jävla skit företag jävel, kommer aldrig mer handla där, ingen jävla retursedel hade dom heller och man var tvungen att skicka ett brev helvete för att kunna returnera....på engelska, försök att skriva på engelska när ni är arga.....går sådäääääär faktiskt.
Företags helvetet heter zazzle, handa ALDRIG där!!!!!!!
Hinner dessutom inte träna innan jag ska stressa i mig middagen för att sen stressa iväg på handbolls tränings helvete,
Jävla skit jävlahelvete!!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 mars 2013 08:21

En snöig dag i mars är det skönt att veta att man kommer vara i ett land med sol och värme i 4 veckor i sommar. Den här vintern SUGER!
I går var en tung lchf-dag. Gjorde misslyckade pannbiffar som jag hade alldeles för mycket fiberhusk i, eller jag ska nog inte använda fiberhusk alls, det blir en klistrig känsla....inte gott alls faktiskt.
Men vi kämpar på och försöker hitta alternativ men just nu känns det inte roligt alls, framför allt frukosten är svår. I morse fick det bli 2 finn crisp och två ägg, mätt och belåten men det är ju fortfarande kolhydrater i och vi vill ju vara superstrikta iaf 2 veckor.
Men men skam den som ger sig.....kämpa kämpa!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards