Alla inlägg under mars 2013

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2013 13:05

Förresten så har jag haft hemska mardrömmar hela natten och vaknat flera gånger.
Har drömt om eld, bränder och eldsvådor, att barnen är med, att kollegor är med, grannar, vänner och släkt.
Varje gång jag vaknade och somnade om började jag drömma igen, till slut gav jag upp och gick upp.
En märklig grej som hände i natt var att första gången jag vaknade av en dröm om eld så vaknade Micke till och sa;..... Eld....???
Telepati, eller?!

Av from-som-ett-lamm - 13 mars 2013 12:43

I dag har jag provat att äta köttfärsås utan pasta, ersatte pastan med paprika och zucchini stekt i smör och det blev verkligen supergott :)
I kväll blir det köttbiffar med blomkåls gratäng....MUMS!
På fredag måste jag försöka ta mig in till sturegallerian och kolla in lchf butiken som ligger där.
Känns i magen som det kommer funka finemang det här :)))))

Av from-som-ett-lamm - 12 mars 2013 21:57

I dag ramlade jag baklänges trampandes luft ner för halva trappan, landade på ryggen på bänken som står nedanför trappan.
Nu har jag ont i ryggen och armen som tog i mot den värsta smällen.
Kul blåmärke man kommer ha där i morgon. Micke tyckte det var kul eller iaf så såg det roligt ut, jag hade också skrattat, det måste sett sjukt roligt ut....alltså både sjukt och roligt samtidigt ;)
Jag skrattade också lite iaf tills jag kände att det faktiskt gjorde ont....
Nu ska jag lägga min skadade kropp i sängen och hoppas att det inte gör ont i morgon när jag vaknar.....
Gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 12 mars 2013 08:03

En film som snurrar på youtube, tyvärr kan jag inte ladda upp den här....? Men jag lägger in bild och länk, se den, den är fantastisk.
Kommer iaf en del av er tycka :)
De som inte kommer gilla den känner sig förmodligen hotade och/eller har fått för sig att feminister är militanta flator som hatar män....!
Till er kommer här lite information tagen från Wikipedia,
Den feministiska tankerörelsen har en del av sitt ursprung i den franska revolutionens tankar om alla människors LIKA RÄTTIGHETER!
Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormen.
Benämningen TOGS BORT vid den internationella kvinnokonferensen i Paris 1892.
Feminismen Är en samling rörelser som syftar till att upprätta och försvara kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.

Till er andra som redan har hajat att alla ska leva jämlikt, att män och kvinnor har lika rättigheter och är lika mycket värda......Ni är fantastiska och riktiga MÄN :)

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2013 19:45

Nu har den kommit så nu ska jag sakta börja ersätta alla kolhydrater, pröva mig fram, laga, baka och experimentera :)))))
Hoppas jag hittar goda alternativ som funkar för min mage. Fiberhusk läste jag ska vara Astra för tarmarna.....så det här kommer nog gå galant :))))

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2013 19:45

Nu har den kommit så nu ska jag sakta börja ersätta alla kolhydrater, pröva mig fram, laga, baka och experimentera :)))))
Hoppas jag hittar goda alternativ som funkar för min mage. Fiberhusk läste jag ska vara Astra för tarmarna.....så det här kommer nog gå galant :))))

Av from-som-ett-lamm - 11 mars 2013 13:24

Herregud sju barn är verkligen fler än fem, vilket tempo det är nu och jag är helt slut efter en arbetsdag....knappt energi till att träna....
Men jag tror jag vänjer mig och det är ju bara i 4 månader sen blir det fem med förhoppning om sex igen :)

Den här veckan är vi barnlediga och lite grejer behövs göras. Ska klippa och klistra till revisorn och sen åka dit också.....JAG VILL HA EN BIL!!!!!
Sen kommer min mamma i helgen och vi ska var hundvakt och barnen kommer och är hos oss en natt och en dag....gillas :))))
Sen så klart ska det tvättas, städas och allt annat som måste fokuseras på när vi inte har barnen, ja, också måste jag träna såklart :)
Hur ser er vecka ut?!

Av from-som-ett-lamm - 10 mars 2013 19:35

Låt mig säga så här.......det var några fler än oss som ville låta deras barn se Sean banan...!!
Det var FETT mycket folk i Vällingby C idag ;)
Men kul var det. Vi hann se han yohio också och muntergöken Ulrik, barnen var sjukt nöjda och vi med, man blir så glad av musik och av Sean banan....faktiskt!
Nu vankas hemmagjord pizza sen blir det filmtajm
Hej då!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards