Alla inlägg under april 2013

Av from-som-ett-lamm - 21 april 2013 18:09

Förresten måste ju bara få skryta lite......min yngsta dotter ska få börja träna en extra dag i veckan med ett lag som är ett år äldre.....hon har talang på riktigt min bebis :))))
Hälsningar stoltaste mamman i Sthlm

Av from-som-ett-lamm - 21 april 2013 18:05

I dag har det varit handbolls cup i Kungsängen, och herregud va tidigt vi gick upp men Tur i oturen så gick inte tjejerna till final så det blev inte allt för sent, så jag kunde fixa naglarna i Globen, fika med min underbara dotter och shoppa lite nyttigt till Italien resan :)
Nästa termin ska ingen av ungarna fortsätta med handbollen, vilket känns helt ok, för att både flänga runt på handbollscuper och fotbollsmatcher varje helg är rätt så påfrestande, men självklart kul :)
Men nu kan både vi och barnen fokusera på bara fotbolls flängandet :))

Apropå fotboll, nämner inga namn men en förälder som var och tittade på sin son när han spelade match i helgen stod och talade om vilket uppoffrande det var att behöva titta på när han spelade och hur jävla tråkigt det var......hon sa det dessutom flera ggr....tur att sonen i fråga inte hörde vad hon sa och att han har andra vuxna omkring sig som på riktigt tycker det är roligt att se honom spela och även om dom inte tycker det varje gång biter dom ihop och häller käften och ser ut som att dom älskar varje stund av det....kanske borde mamman ifråga ta efter..?!

Fan va jag har urartat med ätandet sedan jag blev förkyld, jag kommer typ ha gått upp tretusen kilo till i morgon....!!!!!!
Och mer lär det blir för jag antar man måste äta både pasta och pizza i Italien....eller?!
Om jag ska slippa vassen i sommar så får jag köra vv ett tag när jag kommer hem, måste samla ihop mig och få igång tänket igen, sen klarar jag mig ju utan....ja, om jag inte blir förkyld förstås ;)

Nu vankas middag och söndagsmys
Hej då!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 20 april 2013 22:25

Hupp, nu har det blivit för mycket skräp igen, skyller allt på förkylningen. Nya friska from i morgon :))))
På torsdag åker vi till Rom, håll tummarna att vi är friska så...!
Nä, nu ska jag somna framför avsnitt 3 av game of thrones :)
Gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 19 april 2013 15:56

Det var länge sen jag var sjuk, iaf så som nu, dunder förkyld och huvudvärken från helvetet!!!!
Jag är helt slut och tänker utan dåligt samvete spendera resten av em/kvällen i liggande ställning, tur att jag har en sån bra man som tar hand om mig och allt annat :))))
Gonatt!!

Av from-som-ett-lamm - 18 april 2013 15:48

Fy fan va arg jag blir på sura äldre män som ska tränga sig förbi en när man kliver av bussen med 7 barn......kanske skulle jag ha rullat ut röda mattan åt gubbhelvetet och kastat iväg ungarna så han kom förbi. Hoppas den jäveln ramlar och skrapar upp knän och får in grus i såret.....mohahahaha!!!!!

Av from-som-ett-lamm - 18 april 2013 07:10

Sjukstuga här hemma...igen...blä!
Alla tre barn är förkylda och har ont i halsen och i morse vaknade jag med detsamma :(.
Kan ju hoppas att alla är friska och krya till helgen då det är både handboll och fotboll, kul för barnen och såklart kul för oss :).
I går hade jag två andra dagmammor här "hos" mig, vi var ute hela dagen och grillade till lunch, urmysigt och känslan av sommar smög sig på....det är nära nu hörrni, faktiskt bara en och en halv månad kvar till juni :)))
I år såg jag till att få mer semester så jag kommer vara ledig hela 6 veckor, första sommaren på evigheter som jag är ledig så länge :)))).
2 veckor i Sverige och 4 i Spanien, kommer bli underbart :)))

Av from-som-ett-lamm - 15 april 2013 12:57

Trodde helgen skulle bli lugn men inte när man är en handbolls och fotbolls morsa!!!!
Handbollscup både lördag och söndag, fotbollsmatch på söndag och simskola.
Schemat är så tajt så har Noel också fotbollsmatcher går det inte att få ihop!!!!!!

Såg i almanackan att snart åker vi till Rom, redan nästa vecka, har haft så mycket att göra att jag helt glömt bort den resan.
Ska bli skönt att komma bort i några dagar och jag tror att våren har kommit dit, tom försommaren :)
Snart dags att börja packa.....tjohoooo!!!



Av from-som-ett-lamm - 15 april 2013 08:13

Den här helgen har det blivit alldeles för dålig mat och en aningens för mycket socker, både fika och godis....illa, illa!!
Ny vecka, nya friska tag och veckan är oplanerad förutom alla aktiviteter barnen har.
I lördags träffade jag S på söder, vi promenerade, shoppade och fikade....länge, myspys som vanligt <3
Söndagen var fixardagen här hemma, vi köpte nytt hjul till min trasiga vagn och blev med enkelvagn på köpet, köpte lite presenter till nybliven mamma och bebis :) och kollade saga när hon tillsammans med sitt lag krossade allt motstånd :).
Hon är begåvad min dotter :)))

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards