Alla inlägg under april 2013

Av from-som-ett-lamm - 14 april 2013 10:15

Vår granne som bor vägg i vägg med oss har under vintern byggt om sitt kök och det har låtit kan jag lova. Hon är ensamstående med barn och verkar ha fullt upp så vi har både skottat och sopat åt henne ett antal gånger sedan vi flyttade in.
Man skulle ju önska att en sån person ska uttrycka tacksamhet, men inte då.
Micke bygger om på vår uteplats så en hel del sågspån och damm ligger på marken, eftersom han inte är färdig än så har han inte städat av ännu.
Ut kommer grannen och börjat tjafsa om att det är smutsigt på hennes del av uteplatsen och hur ska det gå att få rent, bla, bla, bla, gnäll, gnäll, gnäll, märkligt, hon har inte gnällt nåt när vi hållit hennes del snö och grusfri under hela vinter halvåret.
Hon borde skämmas käringen!!!!!
Konstigt, men människor slutar aldrig förvåna mig.....blä!!

Av from-som-ett-lamm - 12 april 2013 13:40

Mina fina vänner Sanna och Regina för stödet och peppen, vad skulle jag göra utan er <3



Av from-som-ett-lamm - 12 april 2013 13:32

Suck, käringar som viskar, tisslar och tasslar och verkar på riktigt tro att jag är helt ovetandes och inte fattar ett jävla skit om vad som är på gång. Och inte vågar dom vara direkta och raka, undrar om det är av rädsla eller så är dom bara sjukt fega dom stackarna.
Samtidigt tänker jag att det måste vara nåt fel på mig, för det här är ju inte först gången det händer och kanske har jag lite problem med andra kvinnor......och då är det ju bra med själviskt, eller hur?!
Vore ju trevligt om dom jävlarna på andra sidan hade lite av den varan också....eller inte helt avsaknad av mod!!!!!

Döm själva:
En nystartad kollega har pratat om samarbete och då menar jag vid sjukdom och under tex sommaren så man får mer semester än 4 veckor. Jag har tyckt det verkat bra och med just henne skulle det funka, det finns några andra i området dock som jag absolut inte vill samarbeta med och några jag skulle kunna samarbeta med och det vet den här nystartade kollegan, vi har tom pratat om det.
Nu verkar som att hon ska starta ett samarbete med två andra och inte har hon inkluderat mig, vilket är helt ok, men det skulle ju vara roligt om hon berättade det och gärna varför?!
Och med tanke på att hon kallar mig sin vän förstår jag faktiskt inte varför hon inte gjort det för länge sen?
Dessutom håller hon mig lite på halster och säger att hon måste tänka igenom det här med samarbete osv. Tror hon på riktigt att jag kommer låta det rinna ut i sanden, mhmmm, då känner hon inte mig alls faktiskt!!!
I morse konfronterade jag henne angående samarbetet och återigen slog hon ifrån sig och sa att hon inte villa prata om det i parken, tyckte det verkade konstigt först, men när dom andra kollegerna dök upp i samma park och hon började tissla med dom (föresten hur jävla barnsligt är inte det, stå och viska i parken som några jävla tonåringar) och jag överhör henne säga att det känns så skönt och tryggt inför hösten nu, då fattade jag.
För visst fan blir det konstigt för de kollegerna hon ska samarbeta med om jag helt plötsligt börjar prata samarbete med henne, hon framstår ju då som en mycket opålitlig och falsk person, inte sant?!

Är så jävla trött på såna här fega, otacksamma, svaga och opålitliga jävlar.
Och ja, det är säkert fel på mig, jag är väll för stark, rak och ärlig och den mest obekväma människa hon och alla andra jävla käringar i parken någonsin har träffat, och kanske sticker det i ögonen på idioterna att jag faktiskt har en verksamhet som har någon annat innehåll än besök av samma park varje dag året om!!!!?

Burr.......nu ska jag skaka av mig skiten (bokstavligt) och njuta av fredagen och helgen och förhoppningsvis solen :)
Ciao




Av from-som-ett-lamm - 11 april 2013 21:35

Nyss hemkommen från en LÅNG fika med Sanna, hon är en av mina närmsta, äldsta och bästa vänner. Så skönt med en vän som att en för den man är, accepterar en för den man är trots fel och brister, i upp och nedgångar, som inte ställer krav eller klankar ner på en när ingen ork finns, som gillar en för den man är inte för hur man ser ut eller hur man för sig.
En riktigt vän....härligt att ha en sån :)

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2013 13:02

Nu är snart våren här, det liksom känns i luften och jag försöker vara ute så mycket som möjligt med dagisarna så vi hinner njuta av solen och värmen innan den försvinner igen.
För tillfället är jag inne och dricker lite välförtjänt kaffe efter diverse lunchplock och hittills har jag haft en kanon dag.
I em ska jag möta upp S i farsta c, shoppa lite kontors grejer och annat till verksamheten och avsluta med middag och lite tjejsnack :).
Snart ska vi ut i solen igen....tjohoo!!

Av from-som-ett-lamm - 11 april 2013 07:49

Slutade med lchf och gick ner 1 kg på bara några dagar.......vad kallar man det....ödets ironi kanske !
Det är iaf sjukt skönt att tillföra kroppen kolhydrater en gång per dag, man blev ju inte speciellt snabb i skallen av lchf och jag klarar inte riktigt av allt räknande och pysslande kring maten blir liiiiite maniskt.
Tack S för att du uppmärksammade det häromdagen, det behövde jag höra, puss! :)

Av from-som-ett-lamm - 10 april 2013 07:36

Äntligen kom mina pengar och jag hade mycket att betala in men det blev en hel del kvar och tur är väll det dom ska ju räcka ett tag :).
Jag passade på att betala resan som jag ska överraska min äldsta med när hon fyller tio år, det ska bli så skönt att få bara vara med henne, äta gott, ligga i solen och läsa hela dagarna, shoppa och snorkla....längtar!!
Det är verkligen fullt upp denna vecka och helgen är nu full bokad. Berättade ju att det var obligatoriskt att stå i den där kafeterian och först tänkte jag skita i det men sen såg jag att en annan mamma skulle stå där och då kände jag mig taskig om hon får stå där själv, så det är bara att bita ihop och ägna hela lördagen åt att jobba, vem vet det kanske blir kul....eller nåt!!?




Av from-som-ett-lamm - 9 april 2013 22:40

....roligheter för alla deppisar och tjurisar....puss på er :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards