Alla inlägg under april 2013

Av from-som-ett-lamm - 4 april 2013 08:30

Nu får det räcka. Jag hade väl någon slags förhoppning om att jag skulle gå ner i vikt och sen kunna gå tillbaka till "normal" kost, dvs lite kolhydrater och inget socker.
Jag har denna vecka gått upp ett kilo..? Dessutom mår jag inte så bra, känner mig på riktigt trög i huvet, jätte trött och orkeslös.
Sen har jag fått höra att man måste räkna kalorier även med lchf för att gå ner i vikt, va fan, jag vill inte hålla på att räkna!!!
Jag har ätit lchf i snart fyra veckor och har testat och nu räcker det.
Måste ändra inställning och jag hörde något som Tony irving sa i går, det är så här jag och alla andra borde tänka; varför stäva mot att bli yngre, se yngre ut, dom dagarna är ju liksom förbi, man ska istället sträva efter att bli så gammal som möjligt.
Verkar ju rätt så logiskt tycker jag :)

Av from-som-ett-lamm - 3 april 2013 10:53

Nu är ledigheten slut och det blir jobb i tre dagar sen är det helg igen :)
Jag har inte haft mens på ett tag och det har säkerligen med klimakteriet att göra (jag är ju i förklimakteriet) det är nog delvis därför jag är så trött hela tiden och har extremt dåligt tålamod och kanske är jag lite arg också.....:(

I går var jag på bio med de två yngsta och Sanna. Vi såg en riktigt bra barnfilm, croodarna, rekommenderar den varmt.
Tindra var på dansläger hela dagen och avverkade både balett, jazz och show....jag vill också!
Hon var mycket nöjd men jätte trött när hon kom hem.
Och på torsdag har hon avslutning vilket betyder uppvisning. Ska bli kul att se vad dom gjort under veckan.
För mig blir det tempo för direkt efter har vi (nattvandrarna) anordnat en föreläsning för vuxna om droger, ska bli intressant och lärorikt och vi håller för tummarna att så många som möjligt kommer :)

På fredag har vi sötaste lilla Isak här (ett av mina dagbarn) som ska sova över och fredagsmysa med oss.
På lördag får vi besök av vänner vi inte sett på länge :) och på söndag är det fotboll och handboll för hela slanten.

Hur ser er vecka ut?!

Av from-som-ett-lamm - 2 april 2013 15:00

I går bestämde jag att jag skulle få äta lite godis och jag gjorde precis det, åt lite godis och var nöjd med det :) det har liksominte funkat så förut. Nu vet jag att jag kan vara utan och det känns inte ett dugg jobbigt att låta bli, helt ok faktiskt :)
Såklart jag kommer äta godis ibland, men bara vid speciella tillfällen och Max en ggr per månad mer än så behöver jag det inte.
Har galen träningsvärk i dag, det här nya programmet jag kör är sjukt jobbigt men ändå fettförbrännings pass, vill ju tappa lite trivsel fett till sommaren och jag är övertygad om att jag kommer göra det med den här kosten och de här träningen....Beach 2013 hej hej ;)

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2013 19:04

UNDERBART

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2013 19:03

UNDERBART

Av from-som-ett-lamm - 1 april 2013 09:46

Var och hälsade på min kära mormor och morfar i går och det var alldeles för länge sen vi var där.
Mamma fick ju mig som ung, bara 17 år så Dom har varit som mina extra föräldrar genom åren, och de första åren bodde jag och mamma med dom.
Dom är 88 och 86 år och börjar bli glömska, äter dåligt och är orkeslösa. Det är lite sorgligt att se hur gamla dom börjar bli och vetskapen om döden kryper närmre. Ska definitivt hälsa på oftare from nu, innan det är försent.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards