Alla inlägg under juni 2013

Av from-som-ett-lamm - 21 juni 2013 08:26

I går körde min morfar in i en vägg vid ett köpcentrum.
Han och mormor hade bestämt sig för att storhandla.....min morfar är 87 år, har de senaste åren blivit mer och mer förvirrad och frånvarande, han ska inte köra bil.
Min mamma, min moster och jag, alla har vi tjatat om att han inte får köra.
Tänk om han hade kört över någon, skadat någon, kanske tom dödat någon....hemsk tanke och jag är så glad och lättad för att det inte hände.
Vi åkte till sjukhuset, där satt min fina mormor och var helt bestört och min fina morfar var helt frånvarande, i chock och med en lätt hjärnskakning.
Min morfar och mormor har varit mer som extra föräldrar. Min mamma fick mig som ung, bara 17 år, Jag och mamma bodde hos dom när jag växte upp och dom har tagit hand om mig som om dom varit mina föräldrar.
Det är så sorgligt att se hur de är spillror av sina egna jag :(
Morfar har alltid varit en social, sprudlande, utåtriktad och glad person.
Nu är han stundtals frånvarande, glömsk, osocial, deprimerad och orkeslös.
Min mormor har alltid varit en social, omhändertagande, varm, glad och trygg person.
Nu är hon deprimerad, orolig, ledsen och glömsk.
Och det gör så ont i hjärtat att se....

Här är jag och min morfar på landet, han spelandes på sitt munspel och jag sjungandes :)
Också en bild när Jag sitter tryggt hos min mormor :)

Av from-som-ett-lamm - 19 juni 2013 13:39

Sommaravslutning idag med mina små raringar,och jag har gjort en super fin jordgubbstårta (hoppas den är lika god som den är fin;)
Sen är det bara en dag kvar innan semester i 6 veckor och som jag har längtat och väntat på den här semestern. Två veckor i Sverige, med lite bad vid nypan, fix hemma och grill på kvällarna sen sticker vi från den "kalla" sommaren i Sverige till den varma sommaren i Spanien i hela fyra veckor.....känns som om vi vunnit på lotto ;)

Vad gör ni på semestern!?

Av from-som-ett-lamm - 18 juni 2013 13:47

Stressad i dag nåt så in åt helv.....men faktiskt helt utan orsak.
Kanske är det bara inre stress för att semestern närmar sig, eller för att det är superrörigt här hemma och det känns som vi aldrig blir färdiga, eller allt på samma gång, jag vet inte.
Har iaf svårt att andas emellanåt, är yr och super trött.
Försöker ändå tänka på hur jag andas, att äta ordentligt och att träna trots att jag ibland knappt orkar gå.
Och i kväll ska jag äta minst en liter jordgubbar och titta på avsnitt 1 av True blood säsong 6 som ÄNTLIGEN har kommit, ja, jag vet, jag är sjukt lättroad ;)

Av from-som-ett-lamm - 17 juni 2013 14:14

Jag är överraskningarnas drottning.
På torsdag ska jag överraska min underbara man med........berättar jag inte än för ibland läser han här ;)
Men det ska iaf bli mysigt, skönt och en bra start på semestern :)

Av from-som-ett-lamm - 17 juni 2013 07:55

I år har vi inga barn på midsommarafton och vi vet inte alls vad vi ska göra.....?
Kanske bara slappa hela dagen, sola någonstans och på kvällen äta god middag och dricka lite gott vin och bara softa......låter som en god idé :)

Vad ska ni göra?

Av from-som-ett-lamm - 16 juni 2013 10:03

Har inte längre varken tid, ork eller lust att knyta nya kontakter, skaffa nya vänner, det är helt enkelt inte intressant.
Det är klart om det verkligen skulle dyka upp någon intressant person så visst kan jag ge det en chans.
Men jag är så nöjd med dom människorna jag har omkring mig, enkel, avslappnad och kravlös vänskap med ett fåtal vänner som jag uppriktigt gillar att vara omkring :)
Dessutom har jag på riktigt inte tid för fler vänner i mitt liv, mellan familj, jobb och träning är de få jag har allt jag hinner med och ibland knappast det.
När man var yngre då var det så viktigt på något sätt att ha många vänner omkring sig, i olika former dock, en del var nära en del var mer ytliga och det är dom ytliga som jag helt enkelt inte har plats för i mitt liv.
Har helt enkelt ett fåtal nära och kära vänner än fler och mindre nära, och det är väl så det ska vara.....eller?
Vad tycker ni?

Av from-som-ett-lamm - 15 juni 2013 00:53

Gräsänka sedan 2 dgr ju, och visst det är lugnt och skönt att vara bara vi tre tjejer här hemma....men, något saknas och nu vill jag ha hem min man och min bonusunge....så det så!!!!

I morgon ska solen skina och jag tänker att jag ska premiär visa upp min bleka och delvis otränade kropp...framkallar en aningens ångest, är inte där än så att säga och trode jag skulle hinna tills nu......men men intensiv i två veckor nu så är jag i form sen....pust!!!
Dessutom hoppade mitt knä ur led i förgår och det har inte hänt på hur länge som helst, helt enkelt fö lite muskler runt knät för att hålla det på plats så nu måste jag träna ben hur mkt som helst ett tag....!!
Nä nu jävlar kör vi.......bortse från utbrändhet, trötthet, ont knä mm mm .......nu kör vi!!!!

Av from-som-ett-lamm - 14 juni 2013 08:30

Ibland undrar jag om delar av mänskligheten är hjärndöda och förlorade på riktigt!!!!!!!
Andas, Pia, andas......!!!

Har sovit skit dåligt i natt, kanske iofs har berott delvis på att mina barn har legat i sängen, i natt får dom ligga i sina egna, även om det är galet mysigt att ha dom i sängen :)
M har bara varit borta ett dygn och jag saknar honom redan :(.
Men i kväll kommer bästa S hit och dricker lite vin med mig....Nice!!!
Vad gör ni ikväll?

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards