Alla inlägg under augusti 2013

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2013 11:24

Nu räknar jag dagarna till vi åker jag och T på vår mamma-dotter resa :)
Jag har bokat en natt på lyxigt hotell i puerto rico, där ska det shoppas, solas och badas och äta middag med en gammal barndomskamrat till mig :) kul både för mig och T.
Sen ska vi boka eventuell snorkeltur på plats, om T vill såklart :)

Btw det är 26 dagar kvar tills vi åker :))))))

Av from-som-ett-lamm - 23 augusti 2013 08:29

Fredag och jag har galen energi :)
Beror helt klart på de tidiga morgon promenaderna jag och en granne tagit de senaste morgnarna, det måste jag fortsätta med :)
Har kommit igång med träningen också efter två veckors uppehåll, sweet!!
Har bara en dagis i dag så här blir det lugnt, ska försöka städa lite hemma medans sötnosen sover.
I morgon drar jag och tjejerna till Skansen som har friendsdag där, M och N ska iväg swich swich hela dan, och ibland är det bra att dela upp oss lite och låta barnen "vila" från varandra.
På söndag ska S hem till sin första tjejbästis, tom jag är förväntansfull :)
Kommer helt klart bli en skön helg
Vad gör ni i helgen?

Av from-som-ett-lamm - 21 augusti 2013 18:52

Svallningar, svettningar, hjärtklappning och dåligt humör.......och nu är det bevisat också.....grattis till mig, eller INTE!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 augusti 2013 19:03

Fortfarande ingen kroppsfixering....fan va skönt det är :)
Fast jag ska ändå dra ner på godiset och kolhydrater men bara för att jag mår bättre av det :)

I dag har jag lämnat blodprov, klimakteriet, sköldköteln och infektion skall kollas. Har ju galen hjärtklappning, svettningar, trötthet och ett jävla temperament.......stackars mig.....och stackars alla andra i min omgivning :0
Hoppas faktiskt att det inte är klimakteriet för då kan jag bli "botad" och slipper må så här, är det klimakteriet får man väll bita ihop...eller nåt!!!!

Av from-som-ett-lamm - 19 augusti 2013 07:33

Helgen har känts ovanligt lång och i dag är jag ju ledig så den blev ännu längre.
I lördags slog vi läger i vardagsrummet med ny favvoserie, The white Queen och både godis och glass :)
I går spelade min yngsta cup och vi var där och stöttade. Skrotungen sträckte sig ordentligt och var tvungen att stå över den sista matchen, hon var alldeles knäckt, hennes nyfunna bästis spelade i motståndarlaget och hon ville så gärna :(
Hon fick följa med oss hem och äta thaimat, få massage och sova hos mig en stund på morgonen, mysigt <3
Jag är glad för att hon hittat en tjej att bli bästis med, en tjej av samma skrot och korn, som orkar hålla samma tempo :)

Av from-som-ett-lamm - 17 augusti 2013 19:49

Hela fredagen blev en hel "fest" dag. Först hade jag besök av ett gammalt dagbarn och hans föräldrar <3 mysigt och trevligt :)
På kvällen hade vi vinkväll med fina vänner, en kanon lyckad kväll med mkt skratt :)

Av from-som-ett-lamm - 16 augusti 2013 07:51

Fortfarande ingen kropps fixering mer en medvetenhet om att jag snart är 45.....fattar ni 45!!!!!!!!!!
Jag kan inte se ut som 25 och ha en stenhård kropp om jag inte vill bli träningsnarkoman och bara äta strikt....och det vill jag inte, jag vill träna ngr dagar i veckan och äta vad jag vill, och för tillfället är det plättlätt att göra just det :)))

Åh, vad svårt det är att inte säga nånting till T om resan, jag vill planera och prata om resan med henne. Men jag vill helst vänta och överraska henne kvällen innan, hur skulle ni göra?

Av from-som-ett-lamm - 14 augusti 2013 22:21

Följer ju so you think you can dance, just nu säsong 10 och ikväll var det dags för deltagarna att dansa med varsin allstar och herreguuuuuud vilken kväll, jag skrattade, grät och njöt av det absolut bästa sytycd någonsin :)
Jag älskar dans, i alla former!!
Här är en av mitt favoritpar denna säsong :)

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards