Alla inlägg under augusti 2013

Av from-som-ett-lamm - 14 augusti 2013 07:12

Jag har slutat babbla, har säkert med åldern att göra, eller nåt.
Men jag pratar inte lika mkt som jag brukar, orkar liksom inte riktigt, jag pratar när det behövs och jag har nåt att säga, förut babblade jag på bara för att prata.
Det är tom så M har påpekat det ;)
Tycker "mitt nya" babbelfria jag är mer avslappnat och skönt :)

Av from-som-ett-lamm - 13 augusti 2013 08:46

Blickar framåt nu, närmare bestämt till den 18 september då jag och min äldsta tjej åker till Kanarieöarna :)
Vi bor på en liten ort med stort lugn, jag planerar minst två utflykter, en till Puertos rico där vi ska hälsa på en gammal barndoms kamrat till mig och shoppa lite :) sen minst en snorklingstur, annars ska vi bara ligga på solstolar och läsa, sola och kika på folk :)
Längtar och räknar dagarna

Av from-som-ett-lamm - 12 augusti 2013 13:34

Häromdagen skulle min yngsta tös gå över till sin kompis, bara en gård emellan och en väg hon gått säkert 100 ggr så hon fick gå själv, promenaden tar ca 2 minuter så när hon inte dök upp efter 15 blev jag för att utrycka mig milt orolig. Vi letade i säkert 5 minuter, vilket kändes som 60 minuter, och till slut rundade hon just det hörn jag stod vid.......PUST!!! Hann tänka en miljoner läskiga tankar och paniken på den korta stunden var galen!!!
Hon hade gått åt fel håll, tänkt på annat och helt plötsligt visste hon inte var hon var....hon blev lika rädd som jag blev innan hon fattade vart hon var och gick hem....BURR!!!!!
En helt klart obehaglig upplevelse som jag hoppas jag slipper vara med om en gång till.

Av from-som-ett-lamm - 11 augusti 2013 22:17

Det hände något med min kropps fixering i Spanien, den försvann helt faktiskt, jag sket fullständigt i hur jag såg ut i bikinin, att magen var lite flabbig och att kärlekshantagen helt klart vuxit under tiden där.
Och nu, just nu skiter jag också i det. Och ja....jag veeeet, min kropps fixering lär utan tvekan komma tillbaka, det gör den jämt, fast har jag tur kommer den i mindre format denna gång ;)
Men trots att jag inte bryr mig det minsta (just nu) så tänker jag hålla i träningen och bättra på kosten (absolut inte banta, dock) för det behöver kroppen för att må bra :)
Och nu är det dags att sova....också för att må bra :)
Gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 11 augusti 2013 11:17

Så drog familjen Karlsson till grönan. Solen sken på oss hela dagen och alla var glada. Jag åkte kvasten och efter det var det färdigåkt för min del men ungarna och M åkte allt och lite till :). Jag tittade på, fotade, hängde med S, kollade på folk och åt glass.
Alla nöjda med dagen och när vi kom hem sprang vi förbi Ica, köpte kött och grillade med bästa grannarna :)
En perfekt dag helt enkelt :)

Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2013 23:29

Det blev en jätte trevlig fredag, tjejernas gudmor, hennes man och deras söta dotter kom på besök.
Fika var meningen men dom stannade på middag och lite vin. Mycket att avhandla och "ta igen" både skratt och allvar, Och när dom gick kändes det tomt.
Dom flyttar snart till Australien så ett besök i Holland hos dom hoppas jag kunna finansiera innan flytten :)
I morgon är det grönan för hela slanten så......gonatt!

Av from-som-ett-lamm - 9 augusti 2013 07:49

Blev ledig i dag och hade räknat med sovmorgon men istället fick jag egentid framför morgontvn med en varm kopp kaffe, härligt det med :)
Helgen är redan fullbokad, i dag står fikamys och bebissniff på schemat :)
I morgon drar vi till grönan och åker karusell och äter karamell hela dagen ;)
Söndagen blir utan tvekan lugn.

Hur ser er helg ut?

Av from-som-ett-lamm - 7 augusti 2013 14:20

Nu är jag där for sure!!!!
Jag har varit i förklimakteriet i flera år nu så det är väll dags nu antar jag.
Svallningar, dra åt HELVETE va varm man blir, från absolut ingenstans och utan förvarning är det som en inre element dras på för fullt, det fullkomligen rinner om en, och nätterna är värst. Härom natten fick jag verkligen hålla mig från att inte öppna fönstret och ställa mig naken i det.....hade ju varit en kul grej för grannarna dock....eller snarare en chock för grannarna ;)
Finnar, och då menar jag inte en finne, i skrivandets stund har jag fyra bara i ansiktet.....hua......förövrigt definitivt en chock för grannarna ;)
Sömnsvårigheter, kanske iofs har att göra med svallningarna, men iaf sjukt jobbigt.
Svullen och tom kanske lite tjock, fast lite skönt att ha det att skylla på ;)
Känslomässig berg och dalbana HELA tiden....Arg, Glad, Ledsen, Sur, Flamsig mm SUCK!
Där har ni det, alltid något att se fram emot tjejer......eller INTE....!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards