Alla inlägg under september 2013

Av from-som-ett-lamm - 16 september 2013 13:15

Förstår mig inte på människor som är misstänksamma, instängda och slutna, vad vinner man på det liksom.
Investerar man inget har man inget att förlora....bullshit säger jag. Jag investerar hela tiden (känslomässigt) och ibland blir jag sårad och ibland hittar jag vänner för livet, och man behöver kanske inte ta allt på för stor allvar, iaf försöker jag att inte göra det.
Men det har kanske med ålder att göra, vad vet jag!!
Jag känner mig iaf glad för dom jag har i mitt liv och jag delar och bjuder gärna på mig själv oavsett, och jag är precis lika glad för dom jag haft och förlorat, dom har betytt massor för mig men av olika anledningar finns dom inte kvar i mitt liv, men tänk vad jag lärt mig mkt på dessa relationer, både om mig själv och om andra, det är jag tacksam för.

Hur som helst....
I går efter dansklassen kom jag hem till en trött och sliten man som hade saknat mig lika mkt som jag saknat honom....MYSIGT!!
I kväll ska det mysas med de två små också för sen på tisdag har vi kalaset för T och sen måste hon och jag packa och lägga oss tidigt för på onsdag bär det av till solen.....tjohooooooo!!!! :)))))

Av from-som-ett-lamm - 15 september 2013 16:21

Helgen blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig.....på ett bra sätt :)
Min yngsta kom redan på fredan, vi drog till farsta och shoppade och åt middag, sen slog vi läger i soffan med godis och chips :)
På lördag morgon åkte vi till fina vendelsö och klippte oss, en varsin sidecut blev det så familjen sidecut numera ;)
På väg in till stan (för att möta upp Min äldsta och deras pappa) fick jag en inbjudan till en fest, så väll inne i stan sprang jag runt som en yr höna och försökte hitta kläder till festen som hade spice girls tema....hittade inte riktigt nåt men använde min fantasi och det blev helt ok!!!!
Hade en skit kul kväll och träffade skojiga, udda och trevliga människor. Nu dröjer det 1 år tills nästa gång ;))


Av from-som-ett-lamm - 13 september 2013 21:32

Nu börjar nedräkningen på allvar...bara fyra dagar kvar till avresa....LÄNGTAR!!

Av from-som-ett-lamm - 13 september 2013 12:07

I kväll ska jag krypa upp i soffan och sippa lite vin och kolla nån film...ensam dock men det känns ändå helt ok!

På lördag kommer min yngsta och hänger med mig tom på söndag. Jag ska fixa håret och är jag modig blir det en sidecut :)
Sen ska vi kolla tv och mysa i soffan tills vi somnar <3

Fotbollsmatch tidigt på söndag morgon och sen ska jag äntligen fixa naglarna, dom är fula som stryk nu...blä!
Sen blir det ett besök på marikas och den nya dansklassen....spännande :)
Efter det borde nog min efterlängtade man komma hem <3 det är då skylten med "var god stör ej" åker upp ;)

Hur ser er helg ut?

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2013 21:34

Fan man blir ju tjock bara av att titta på programmet...!!!!!
Har börjat titta på mig själv och min kropp på ett kritiskt sätt igen och helt plötsligt är lite av kroppsfixeringen tillbaka.....försöker mota "Olle i grind" men det är svårt. Men jag har ett knep som jag har märkt funkar halv bra iaf....jag försöker undvika alla speglar och tittar inte så mkt på mig själv och framför allt inte naken.....då skulle det vara kört ;)

Av from-som-ett-lamm - 12 september 2013 20:38

Jag har en liten skara vänner som jag känner mig trygg och älskad av och som jag älskar tillbaka. Människor som jag delar med som tar och ger, och det är ju det vänskap handlar om, att ge lite av sig själv och få tillbaka en del av den andra människan, byta information liksom :)
Jag är nöjd med mina få men nära vänner, ni betyder massor för mig <3
Och jag tror att ni kommer utökas med en till...inom kort :)

Av from-som-ett-lamm - 11 september 2013 20:02

Jaha, nu har han åkt min man, han ska leka krig i ett par dagar och jag är gräsänka, och firar det......eller......*harkel* *harkel* sörjer det med idol och mörk choklad :)
Har tränat som en galning och hoppas att jag inte vaknar sjuk i morgon...men va fan ingen kommer ihåg en fegis ;)

Av from-som-ett-lamm - 11 september 2013 08:41

Veckan är som vanligt full av händelser och aktiviteter, inte barnens denna vecka men mina egna och det räcker känns det som.
Har varit duktig den här veckan pw varje morgon med en god granne, trevligt och nyttigt och en bra start på morgonen har jag märkt :)
I morse var det duktigt med dimma, eller som väninnans son på 5 år sa; det är dammigt ute i dag ;)
I kväll åker M iväg med hemvärnet och jag blir gräsänka tom söndag, visst skönt att få lite egen tid men ändå super trist med en ensam helg, speciellt då man i min ålder inte kan spontan ringa över någon polare....alla har ju liksom sitt och sina familjer, men men jag får väll städa eller nåt...!
Vad gör ni?

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards