Alla inlägg under december 2013

Av from-som-ett-lamm - 23 december 2013 21:20

I morgon är det ju dags och allt ska vara färdigt.
I dag har vi njutit av en mysfrukost framför morgon fyran, kavring och julvört med skinka på....mums!!
Sen har vi inte suttit mkt, städat, tvättat, gjort köttbullar, handlat, bakat saffranskaka, gjort knäck och chokladkola och dukat, slagit in de sista julklapparna, lagt alla klappar under granen......PUST!!
Jag har bara kolan kvar nu sen ska jag lägga mig i det årliga badet ;) raka ben och måla naglar och dricka minst ett glas vin....becouse im Worth it :)))

God jul och gott nytt år på er!!!

Av from-som-ett-lamm - 22 december 2013 00:45

Ända sedan i fredags har jag varit ledig och utan barn, eller rättare sagt vi :).
Känner minimal stress vilket är ovanligt och skönt så här inför julafton.
Vi har hittills avverkat systemet, hälsat på min fina mormor och morfar, shoppat lite nytt till M, fixat mina naglar och sen provade jag att tråda halva fejset....Aj, men snyggt efteråt :).
I morgon står fotbollscup på schemat, sen ska vi handla julmat och göra lite julgodis....MUMS!!
På måndag lagar vi lite mat, städar och dukar, sen är det julafton...tjoho!


Älskade mormor och morfar


Av from-som-ett-lamm - 18 december 2013 08:48

Mitten av veckan och hjälp vad långsamt den här veckan går....!!!

Angående ridningen så kostar det skjortan, fast jag tänker att jag inte gör av med pengar på krogen längre och då kan jag lägga dom pengarna på det här istället, bra mkt nyttigare och roligare ;)
Iaf så Bestämde mig i går för att börja rida på lördagar och hoppas jag kan byta till en onsdag lite längre fram. På så sätt tar jag inte så mkt tid från barnen, då har dom också aktiviteter så under de timmarna ses vi ändå inte, hur som helst så löser det sig om någon månad eller två.....jiiiippiii!!!

Nu är det bara 6 dagar kvar till julafton och jag längtar som ett barn, för min egen skull men allra mest för barnens. M och jag firar julen här hemma med mina tjejer, deras pappa och svärmor, kommer bli myspysigt <3

Hur firar ni julen?

Av from-som-ett-lamm - 17 december 2013 13:42

Men det är fan inte det lättaste, så jag skriver av mig istället, det brukar funka finnemang!

I dag var jag och en kollega på teater med våra dagisar och gick efteråt och åt på McDonalds, dagisarna blev så klart superglada och vi hade jätte mysigt, små pratade om teatern och om julafton mm.
Det var bara vi och en kvinna med sitt barn som satt på den delen av restaurangen och när hon går säger hon; " jag ber verkligen om ursäkt, vill inte göra någon upprörd, men jag är pedagog och tycker inte om tonen ni har till era barn.
????????????????
Jag måste sett ut som en fågelholk och det enda som kom över mina läppar var; jaha, tack....
Jag satt en stund och rannsakade mig själv men fattar på riktigt inte alls vad hon syftade till.....
Kanske var det när jag sa till ett barn att ta av sig jackan själv, eller när jag påminde ett barn om att äta......eller?!!!
Fattar fortfarande inte och nu ångrar jag att jag inte gick efter människan och bad henne specificera sig, för jag skulle gärna ha velat veta....!!!??

Av from-som-ett-lamm - 15 december 2013 22:59

Vi bestämde oss för att baka pepparkakshus i dag, inget sånt där halvfärdigt skit ;) utan eget, påhittat, ritat, kavlat och ihopsatt.
Det tog HELA DAN!!!!! Gör jag aldrig mer om...!
Men även om det stundtals var extremt tålamodsprövande så var det både roligt och mysigt sätt att ha en familjedag på :)
Och numera står det en pepparkaks herrgård i vårt kök :)

Av from-som-ett-lamm - 15 december 2013 00:50

Är inne i en trött period nu igen, eller så är det bara för att jag måste ha semester.
Helgen har iaf varit lugn, inga direkta måsten utan mest kul.
I dag var jag och provred och efteråt sa ridläraren att det syntes att jag hade ridit mkt förut och att jag var välkommen i gruppen :)
Själv kände jag mig som en hösäck och tyckte inte att mycket funkade, men kul var det och i januari börjar jag :))))


Av from-som-ett-lamm - 12 december 2013 15:19

Årsdagen gick mig förbi, men jag glömmer dig aldrig....ALDRIG.
Jag saknar dig, jag saknar dig min son, jag saknar dig mer än vad du tror, vi ses på andra sidan, men tills dess kommer jag sakna dig, sakna dig min son


http://youtu.be/c73Gr49qh-A

Av from-som-ett-lamm - 11 december 2013 23:15

Den här dagen har varit helt galen. Först hade vi miniröris jag och dagisarna, sen var det lunch, vila för dom små och pepparkaksbak för mig och dom stora, och allt det med mitt senaste förvärv på 1 år på armen. När alla väl hade gått hem städade jag lokalen och piffade den inför luciafirandet på fredag......snacka om helt slut!!!!
I morgon är en ledig dag och som den onormala, eller normala människa jag är så är hela dagen uppbokad.
Jag ska handla, träna, baka mm fast helst av allt skulle jag vilja ligga i soffan och kolla film mest hela dagen.....eller varför inte sova bort dagen, det skulle vara sjukt skönt.......men, men saker och ting gör sig inte själva så det e bara att göra.

Nä, nu kommer John blund.....gonatt alles!!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Skapa flashcards