Alla inlägg under december 2013

Av from-som-ett-lamm - 10 december 2013 22:13

Tittar på "fest hos bagge Wahlgren"........är inte det lite som klubben för inbördes beundran?
Och vill man verkligen veta...?
Nä, Ursch nu byter jag kanal...

Hittills har den här veckan varit lite smått hysterisk, jobbet är hysteriskt med bara några dagar kvar till lucia så ska det bakas pepparkakor, slå in julklappar, städas och tränas luciasånger. N har haft en märklig huvudvärk de senaste 3 veckorna ungefär, lite som migrän och i måndags tog vi tag i det och M åkte in akut med honom. I dag kom en del av svaren och inget besked direkt, sen under kvällen fick han jätte ont igen så M åkte in igen och denna gång får man ju hoppas att dom tar de prover dom missade i måndags.
Nu ska jag snart knyta mig även om det kan bli svårt.....
Gonatt

Av from-som-ett-lamm - 8 december 2013 11:55

Veckan har känts ovanligt lång och fredagen tycktes aldrig ta slut, men när de sista kidsen hade gått inhandlades stor påse godis sen kraschade vi i soffan framför idol, en lugn och skön kväll som slutade med att vi vaknade i soffan mitt i natten med lampor och tvn på....gonatt!!

I går var effektivitetens dag, vi städade, handlade, tränade och klädde julgran (kunde inte hålla oss ;)


Sen piffade vi oss för kvällen och när svärmor kom var "halvåttahososs" ett faktum.
MUMS!


Mätta och belåtna tog vi en taxi till tele2 arena för julgalan :)
Alla vi som hade groupon snålat fick snällt sitta på läktaren tills galan va slut då dom öppnade upp för all på golvet, men sen såg vi att man kunde gå ner på golvet, dvs planka ner obemärkta och då busade vi till det och gick ner, inget jag ångrar för jävla vilken fest det blev/var!!!
Sjukt bra artister, Agnes, Timbuktu, Darin, men den som stod för det mesta draget var Lasse Berghagen :))))
Efter galan blev det livemusik, dj och dansgolv på arenagolvet :) vi dansade tills vi inte orkade mer, tog en taxi hem och stupade i säng så sent/tidigt som tre i natt.
En kanon kväll förutom en dryg Danny, en sur gubbe och hysteriska baggefans ;)


I kväll skulle jag ha dansat men just nu känns det som att kroppen hellre ligger i soffan och äter praliner och kollar solsidan :)

Av from-som-ett-lamm - 6 december 2013 07:26

Vald till president i Sydafrika efter 27 år i fängelse.
Med nyfunnen frihet, makt och inflytande valde han försoning.
Han kämpade för samexistens, frihet och en rättvisare värld.
Nelson Mandela var en stor man och en inspiration för oss alla.

Av from-som-ett-lamm - 5 december 2013 12:36

Jag har det senaste året känt mig tillfreds, lugnare, nöjd med livet och det känns inte längre som att det är en tillfällighet utan mera ett permanent tillstånd.
Jag jagar inte längre lyckan, jag är lycklig. Jag jagar inte längre perfektion utan är nöjd med vad jag åstadkommit och hur jag ser ut och den jag är. Jag är glad i mitt arbete, trivs med människorna omkring mig, värdesätter de få men fina vännerna jag har. Älskar mina barn (såklart). Älskar min man, han gör mig lycklig även om han emellanåt driver mig till vansinne ;).
Visst har jag svackor då jag tycker jag är tjock, sliten och ful, eller när jag är stressad, pressad och lite ledsen. Men inte mer än någon annan och framför allt inte något som går att jämföra med hur jag kände för något år sedan.
Energin är dessutom tillbaka sen två veckor, den kom som ett brev på posten då förkylningen försvann. Visst segt på morgonen men på kvällarna somnar jag inte längre i soffan utan får tvinga mig i säng runt elva.....fast det e klart....det vet man ju att det inte är ett permanent tillstånd ;) så bäst att passa på medan energin finns där :)

Btw, nu är Sven här.....han tog med sig snöblask också!!!



Av from-som-ett-lamm - 5 december 2013 07:59

Har en vännina som har en jätterolig blogg, www.grannyaintsquare.com, mycket i den handlar om stickning och jag börjar bli sugen på att lära mig, men hur gör man det, går man en kurs eller, och en person som knappt kan sy klarar hon det? ;)

Hur som helst, nu är snart helgen här och vi har lite skoj att se fram emot. På lördag kväll ska vi på julkonsert, ja jag har blivit så gammal så jag går på sånt ;). Innan ska vi bjuda svärmor på trerätters här hemma, och som vanligt ska jag göra förrätt och efterätt och jag har redan bestämt vad som ska serveras.
Förrätt, mango och avokado med kräftstjärtar och en chilli och koriander dressing
Efterrätt, mjölkchokladmousse med grädde och havreflarn.
M ska göra någonting med kyckling så det blir både en god och nyttig middag, ja minus moussen då ;)

Vad gör ni i helgen?

Tid

Av from-som-ett-lamm - 4 december 2013 07:23

I lördags skulle vi ju träffa nyfunnen bekant/vän på Lek & Bus så våra barn fick leka och vi hänga, jag och M stressade för att hinna dit i tid, personen i fråga dök aldrig upp och hörde heller aldrig av sig.......??
Och det är inte första gången det nonchaleras med min/vår tid, känns som det förblir just en bekant, jag har absolut inget som helst till övers för människor som inte kan passa tider eller tycker deras tid är viktigare än andras.
Skulle nog kunna gå så långt att säga att det är en av de sämsta egenskaper en person kan ha.
Har haft vänner som alltid har kommit för sent, gjort det till en vana liksom, respektlöst och sjukt irriterande.
Dom vänner jag har nu kommer i tid och nonchalerar inte att det är min tid också, respektfullt och trevligt!!!

Iaf, va ju och dansade i söndags och det har liksom släppt nu......de första 5-6 gångerna kände jag inte den där kärleken till dansen eller lugnet efteråt varken för kroppen och själen som jag gjorde som ung.
Men nu har det äntligen infunnit sig, både min kropp och själ känns som om jag hade fått en timmes massage och jag är totalt avslappnad och tung i kroppen när jag åker hem....och lycklig :)
Och nu vill jag inte göra något annat, och lite tur har jag för just vår klass ska dansa trots termins uppehållet, så när alla andra ligger hemma och äter lussebullar ska jag dansa, grattis till mig :))))

Av from-som-ett-lamm - 3 december 2013 08:08

Ska till käftis i dag och bli misshandlad.....vilken tur jag har, visst!!???

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards