Alla inlägg under januari 2014

Av from-som-ett-lamm - 27 januari 2014 07:33

Eller rättare sagt, först ner 1,5 kg sen upp 2 kg...????
Va hände!!?
Tror helgen hände.....måste verkligen skärpa mig....pronto!!!!

I går hade vi min sväris här på trerätters och lite vin. Mycket prat om ditten och datten, trevligt som vanligt. I like my sväris :)
Ny vecka och med det jobb och träning, till helgen ska vi ha en liten mellosammankomst....Nice :)

Här kommer en selfie (som det tydligen heter nu för tiden;) tagen snett uppifrån som sig bör......håll till godo!!!


Av from-som-ett-lamm - 25 januari 2014 15:12

I går bidde det spontan taco/spel kväll med våra härliga vänner 4 dörrar ifrån. Som vanligt roligt och mysigt, det tackar vi för.....och våga fan inte flytta, för vad skulle vi göra utan er??!!

I morse började vi dagen med en riktig "hotellfrukost"
Nomnomnomnom



Sen åkte vi i samlad trupp till stallet, jag för ridning de andra för glassfest i Farsta :)
Jag hade helt klart glömt hur mkt jag gillade hästar och hur mkt jag älskade att rida....så sjukt roligt och det är lite som att cykla, sakta, sakta kommer allt man lärt sig som barn/ungdom tillbaka....i love it....känner mig lite galet hooked faktiskt.
Dansen däremot.....kul, visst men det går såååååå där....känns som att jag är tillbaka på noll, innan juluppehållet flöt det fint nu, inte så mycket.....men jag kämpar på en termin till, sen får jag se.
Iaf bra mkt roligare än att springa på krogen....känner inget behov av det alls faktiskt.......förutom i några minuter i går, blev bjuden på en grej och hade druckit ngr glas vin och hade jag fått sällskap hade det nog varit jättekul.
MEN i dag är jag glad att jag inte gick utan istället somnade dreglandes i soffan......mer jag liksom ;)))
I kväll hoppar vi över skridskodiscot och slår läger i soffan med film och godis. Dessutom ska småglinen på fotbollsträning och det räcker ju bra det :)

Vad gör ni i helgen?

Av from-som-ett-lamm - 23 januari 2014 12:39

Jag har inte blivit galen och använder frågetecken efter varje mening, det har helt enkelt blivit något helknasigt när jag skriver ut emoijs....mhhmprhhh

Av from-som-ett-lamm - 23 januari 2014 12:37

Skickade efter åkmadrasser för snart två veckor sedan och varken sms eller avi har dykt upp. Kontaktade företaget som jag skickat efter ifrån och dom har skickat till ett postombud på andra sidan stan.......MORR!!!!
Fan knappt värt att hämta ut!!!!

Guuuu, vilken lugn och skön vecka vi har både hemma och på jobbet ?
I dag har vi bestämt att vi ska lägga oss i sängen efter skola och jobb och bara prata....jag och tjejerna.....härligt ??
Och ligga prick still i en säng funkar extra fint nu, eftersom träningsvärken från första dejten m ptn är olidlig men också lite knäppt skön ?
Ska föresten träna ikväll, undrar hur det ska gå....? ?

Oj

Av from-som-ett-lamm - 23 januari 2014 12:09

Vilket känsligt ämne paradis hotel verkar vara, det var ju inte meningen. Jag gillar inte att titta på det, jag blir provocerad och rädd (mina barn är så småningom i den åldern, inte helt långt bort)
Men det betyder inte att andra får titta, alla gör ju som dom själva vill, och smaken är som baken, delad.
Jag tycker ingenting om dom som tittar, eller har åsikter om vad folk gillar att se, bara jag slipper se det och jag får titta på det jag vill.
Så, nu kan vi släppa det och gå vidare.....andas och räkna till tio
Puss

Av from-som-ett-lamm - 22 januari 2014 08:41

Vem tittar på program som paradiset hotell, farmen, judys domstol mm mm? Det känns ju så förlegat på nåt sätt, vuxenmobbing och skump under täcken känns ju som man har tittat färdigt på för länge sen. Dessutom, hur framställs unga människor.......???? Katastrof!!!!!
Ska jag titta på nåt reality-aktigt så föredrar jag 112, efterlyst eller liknande, verkligeheten liksom.
Vad tittar du på?

Av from-som-ett-lamm - 21 januari 2014 21:32

Första dejten med min pt gick galant.
Konditionsmässigt är jag lite av en katastrof kan man nog säga. Jag ligger precis på gränsen mellan average och below average........pinsamt!!!!!
Men min styrka är det inget fel på....tur det, så man slipper skämmas ihjäl.
Rörligheten var helt ok, fast det märks tydligt att det vänstra sidan är mindre rörlig än den högra.
Är ändå nöjd, jag är ju trots allt 45.....snart ;)
Nästa vecka har hon sytt ihop ett träningsschema som är utformat för mig, lilla jag med alla krämpor och skador, är säker på att det blir kanon, hon verkar ha stenkoll :)
Nu ska jag dricka blåbärste och skämmas lite över hur Sverige spelar handboll i dag!

Av from-som-ett-lamm - 21 januari 2014 12:36

Ont i kroppen igen och idag ska jag dejta min PT för första gången, det går bra nu ?

Dom har gjort en isbana precis utanför oss, på gården.
För en person i min yrkeskategori är det rena lyxen, så i dag blev det skridskor i två hela timmar, vi som inte åkte drack kaffe eller varm choklad och tittade på, ibland är mitt jobb fantastiskt ?
Vem vill sitta inne på ett kontor och få ischias liksom ?

Den här veckan har jag inte så mkt inbokat men lördagen är fullknökad!!
Det ska hinnas med både Ridning, fotboll och skridskodisco.
På söndagen är det lugnt, ja förutom att jag ska förnedras lite på kvällen ?

Hur ser eran helg ut??

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards