Alla inlägg under januari 2014

Av from-som-ett-lamm - 20 januari 2014 11:49

Hade en orolig och märklig natt. M var ute och jag var lite orolig, inte helt obefogat visade det sig, han blev av med sin mobil/plånbok :(
Så vi fixade med spärrningar av kort mm mm halva natten och när jag till slut somnade var kl nästan fyra...blä!!
Trött och med en träningsvärk från helvetet stapplade jag upp redan kl nio då S vaknade och ville ha frukost.
Efter frukosten promenerade jag bort med henne till hennes pappa och sen låg jag och M framför tvn och kollade film tills det var dag för första dansklassen på typ 4 veckor. Och om ridningen gick fantastiskt bra så gick dansen precis raka motsatsen, helt åt helvete mao. Jag var stel som en pinne (skyller det på träningsvärken) och osmidig som en flodhäst eller nåt annat klumpigt djur ;)
Hur som helst, tar nya friska tag nästa söndag.
Nu är det måndag och en hel arbetsvecka väntar......mhmmm....varför kan jag inte bli stormrik så jag slipper jobba...?!

Av from-som-ett-lamm - 18 januari 2014 23:39

I dag har det varit en lång dag, fast på ett bra sätt.
Började dagen med en sovmorgon...tack för det :)
Drog iväg och hämtade finaste S och fortsatte sen mot stallet. Hade en helt galet bra lektion, allt klaffade och jag kände mig i total kontroll....tjoho!!!
På vägen hem gjord vi en avstickare till min svärmor för en fika och lite skönt snack.
Väl hemma tog jag ett långt bad innan middagen, sen tog jag och S en promenad i det vita ner till lördagens skridskodisco. Där mötte vi upp S pappa, hans tjej och min underbara T, vi drack varmt choklad, kramades och åkte massor med skridskor, skön kväll.
Hemma igen mös jag och liten framför film, hon med godis jag med ett glas vin.
En perfekt lördag går mot sitt slut och jag håller tummarna för att träningsvärken inte är alldeles för extrem i morgon, för då ska jag äntligen få dansa :))))

Natti, natti!!!

Av from-som-ett-lamm - 17 januari 2014 13:23

Äntligen fredag, helgen behövs verkligen....återhämtning och vila :) och såklart en hel del kuligt också :).
I kväll blire fredagsmys med godis och film, najs!!
På lördag ska jag få rå om den här ljuvliga varelsen <3


Jag ska rida, hon ska klappa hästar och få lite egentid/fikamys med M. På kvällen drar hon och jag på skridskodisco, åker skridskor, äter hamburgare och dricker varm choklad, mys!!!! Avslutar kvällen med film och ännu mer varm choklad :)

På söndag ska jag och M hälsa på min mormor och morfar, sen ska det dansas...bannemig!!! :)

Vad gör ni i helgen?!

Av from-som-ett-lamm - 16 januari 2014 21:36

Appropå feminism och hur jävla viktigt det är så Hittade jag den här i dag...
Ewatson.devote.se
Här kommer ett litet utklipp:
"För pojkar i den åldern gör så. De är vildar. Ska vara vildar. De är bara förtjusta i dig. Och du kommer föralltid bara vara bra för att vara tjej. Jävla hora. Hör du det, du ville inte ha sex med en kille så nu är du en jävla hora. Ta det som en komplimang när någon taffsar. Det är så på krogen, bara att acceptera. Du överreagerade, han skämtade ju bara. Feminister är ju äckliga manshatare. Men hallå du hade kortkort och var svinpackad, då får du ju skylla dig själv att du blir våldtagen. Då är det ju fritt fram att våldta.
Pojkar, killar och mäns sexistiska handlingar har och fortsätter att bortförklaras. Det måste få ett slut. Nu."

Läs, läs, läs!!!!

Av from-som-ett-lamm - 14 januari 2014 08:06

Jaha så var man sjuk.....IGEN!!!!
Det sista halvåret har halsont, snuva, ischias, hälseneinflamation avlöst varandra.....nu räcker det väll för fan...?!!!

Av from-som-ett-lamm - 13 januari 2014 07:33

Lagom till dansklassen ikväll har jag svin ont i halsen.....det går verkligen bra nu!!!!

Av from-som-ett-lamm - 12 januari 2014 16:38

I måndags började jag gå tillbaka till att äta nyttigare, mindre och skära ner på sockret....mhmmm....gick så där, misslyckades totalt!
I början av veckan flöt det på fint men sen kom helgen och då spårade jag fullständigt....blä!!!
Märkligt det där, mitt förhållande till mat går verkligen i vågor, likaså min diciplin. Måste verkligen skärpa till mig big time!!!!
Jag behöver gå ner de 4-5 kg jag gått upp under jul och nyår, inte så mycket för hur jag ser ut, mer för att det ska vara hälsosamt dessutom är jag lite orolig för att om jag inte stoppar nu så går jag upp ännu mer och det går verkligen inte för sig!!!!
Btw, i kväll ska vi äta pizza.....det går bra nu ;))

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Årets toppen

4/10 kanelbullens dag, perfekt tillfälle att äta en massa kanelbullar utan att skämmas ett endaste dugg :)

 

13/10 jag har tjejmiddag med en massa härliga tjejer :)

 

21/10 Tjejerna har handbolls cup :)

 

27/11 Invigningsshow på Friends Arena

 

10/11 Tindras dans avslutning

 

18/11 Handbolls cup.

 

24/11 Mickes 40års fest

 

8/12 Cocktail party

 

15/12 Handbolls cup.

 

24/12 julafton med hela familjen samlad LYCKA!

 

 

 

 

Veckans hiss

Nattvandrarna

Veckans diss

Stress

Ovido - Quiz & Flashcards